הפגנת הסטודנטים בקמפוס הר הצופים (צילום: דוברות אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית)
הפגנת הסטודנטים בקמפוס הר הצופים (צילום: דוברות אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית)

"אין איך להגיע לקמפוס": מאבק הסטודנטים לשיפור התחבורה הציבורית בירושלים נמשך

הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים הודיעו על החרפת המאבק לשיפור התחבורה הציבורית בעיר. יו"ר אגודת הסטודנטים: "המאבק קריטי. המצב הזה לא יכול להימשך"

פורסם בתאריך: 27.10.21 18:31

המאבק של הסטודנטים לשיפור התחבורה הציבורית בירושלים עולה הילוך. הסטודנטים מתכננים להפגין היום, רביעי, לעיני שרת התחבורה מרב מיכאלי שצפויה להגיע לקמפוס.

"מצב התחבורה הציבורית בירושלים הופך לבלתי נסבל", טוענים באגודת הסטודנטים. "לאחר פניות חוזרות ונשנות והתראה מראש כי מצב התחבורה הציבורית בירושלים איננו מאפשר חיים סטודנטיאלים תקינים, הוחלט להגביר את המאבק".

באגודת הסטודנטים מוסרים כי "טרם תחילת שנת הלימודים, פנו גורמים באגודה למנהלי תוכנית אב לתחבורה על מנת למצוא פתרונות הולמים לבעיות שעלולות לצוף עם החזרה ללימודים פרונטליים בקמפוסים ברחבי ירושלים, אך לא התקבלו פתרונות מספקים".

לטענת הסטודנטים, כבר כמה שבועות שהמצב בכבישים ובתחבורה הציבורית הופך לבלתי נסבל – אוטובוסים דחוסים ומלאים עד אפס מקום, שלא עוצרים בתחנות מרוב עומס וקווים בתדירות לא מספקת.


קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: Grauesel)

קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: Grauesel)


בארגון דורשים: טיפול מידי בעומס והדוחק ב"קווים הסטודנטיאליים" (הקווים שעוברים ליד האוניברסיטה), אישור תכנית תחבורה שתעסוק בתגבור קווי אוטובוס קיימים והקמת קווי אוטובוס חדשים שיאפשרו הגעה וגישה נוחה לקמפוסים השונים ובנוסף הקמת מחלקת תחבורה ציבורית בעירייה שתעסוק בייצוג האינטרסים של תושבי ותושבות העיר אל מול משרד התחבורה והעירייה ותהיה בקשר רציף עם אגודות הסטודנטים והסטודנטיות בעברית.

יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בעברית שי פודולר מספרת: "המאבק על התחבורה הציבורית בירושלים הוא קריטי. פשוט אין לנו איך להגיע לקמפוס, איך להגיע ממקום למקום בעיר ומחוצה לה. אנחנו עומדים באוטובוס, נתקעים בפקקים, ומצטופפים. האוטובוסים המלאים פוסחים על חלק מהתחנות. המצב כבר שנים בלתי נסבל, ועכשיו החזרה שלנו לקמפוס פרונטלי הציפה את זה מחדש. אנחנו מצפים מכל מי שאחראים על הסוגייה לפעול כדי שנגיע לפתרונות קצרי וארוכי טווח. המצב הזה לא יכול להימשך".

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ביקשו להתייחס לטענות הסטודנטים וציינו כי "עיריית ירושלים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, נמצאים בקשר שוטף עם אגודת הסטודנטים בירושלים. מאז תחילת שנת הלימודים האקדמית הנוכחית, מנוטר מספר הנוסעים בקווים המשרתים את הקמפוסים. בעקבות פנייתם ובעקבות הנתונים שהתקבלו מתא אופק באוניברסיטה העברית, יתוגבר כבר בעוד שבועיים קו 19, המשמש בתור הקו המשמעותי והנחוץ ביותר עבור הסטודנטיות והסטודנטים. שלושת הקמפוסים של האוניברסיטה העברית הם מיעדי התחבורה הציבורית המרכזיים בירושלים והם מקבלים שירות על-ידי מספר רב של קווים ובהם הקווים התדירים ביותר בעיר. יצוין כי קו 19 תוגבר לאורך השנים והוא כיום הקו התדיר ביותר בירושלים בשעות הבוקר. במסגרת השינויים המתוכננים ברשת הקווים העירונית, עם כניסתם הקרובה של שני מפעילים חדשים, מתוכננים שיפורים ברשת התחבורה הציבורית לקמפוסים כולל הוספת קווים חדשים, שינויים בקווים קיימים ותגבורם. בנוסף, בשנים הקרובות, עם השלמת העבודות להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה והקמת הקו הירוק, הרכבת הקלה תשרת את כל שלושת הקמפוסים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואה חשיבות עליונה בקידום הנושא, במטרה לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות אפשרויות תחבורה נוחות בדרכם לקמפוסים השונים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר