הפועל ירושלים נגד מכבי נתניה (צילום: אור בוקר)
הפועל ירושלים נגד מכבי נתניה (צילום: אור בוקר)

ברוכים הבאים לליגת העל: אגאדה התעורר, הפועל כבשה צמד ועלתה מעל הקו האדום

זה לקח שמונה וחצי מחזורים, אבל וילי אגאדה סוף-סוף הגיע וסייע להפועל, לראשונה העונה, לכבוש פעמיים באותו משחק. למרות 6 הנקודות הרצופות, ואולי דווקא בגללן, הגיע הזמן שהמאמן זיו אריה ייתן לאוהדים ליהנות קצת וירכיב את עידן שמש לצד אגאדה מהפתיחה | טור דעה

פורסם בתאריך: 8.11.21 10:39

1. ברוך הבא לליגת העל, וילי אגאדה. כשהחלוץ נכנס לזון, הוא יכול לספק תוך חצי שעה תפוקה כמעט זהה לכמות השערים שכבשה קבוצתו בשמונה מחזורים שלמים; צריך הרבה אופי כדי לחזור מפיגור לניצחון מול קבוצה שמסתמנת כיריבה ישירה במאבק ההישרדות; שאפו על עצירת ענק של אדבאיו אדליי בתוספת הזמן מול חן עזרא, שכבר הדביק לרשת הזו כמה וכמה כדורים במהלך הקריירה; ולקינוח תצוגת עידוד מרשימה של למעלה מאלף אוהדי הפועל, שבניגוד מוחלט למחזור שעבר נראו מאוחדים מאי פעם – כל אלו שווים זינוק מהמקום האחרון אל מעל הקו האדום ויציאה בטעם מתוק (אם כי לא של פארפה) לפגרה.

2. לאחר שלל המחמאות, אי אפשר שלא לתהות מה היה קורה אם הפועל ירושלים לא היתה משחקת רק מול יריבותיה, אלא גם נגד עצמה? כמה קריאות קצובות בשמו של שי אהרון בתום הניצחון הדרמטי על מכבי פתח תקוה, פלוס מספר מחיאות כף לעבר זיו אריה – והופ, כאילו לא קרה דבר – המנדט לספסל את עידן שמש חזר.

במשך מחצית שלמה לא הצליחה הפועל לבעוט לכיוון השער של נתניה, שלא לדבר על המסגרת. שוב יאהו הימני באגף שמאל, שוב נומביל שעיקרו בלגן מופקד על הסדר באמצע, שוב ההתעקשות לשחק פינג-פונג תחת אש ברחבת החמש, וכל זה עוד לפני התהיות לפשר בזבוזי הזמן המרגיזים מצד האיש בין הקורות במצב של תיקו מאופס, וחמור עוד יותר – בפיגור.


הפועל ירושלים נגד מכבי נתניה (צילום: אור בוקר)

הפועל ירושלים נגד מכבי נתניה (צילום: אור בוקר)


קואוץ' אריה לא התכוון לתת לעובדות לקלקל לו את התוכניות עם חילוף מתבקש. 15 שניות לתוך המחצית השנייה, כשאפילו השעון האלקטרוני באצטדיון איחר בספירה, הגיע השילוב המוזר שכלל התנגשות בין אגאדה לדני עמוס וסוג של הקשתה ששלחה את החלוץ לשורה השלישית ביציע כדי לקבל כפיים מהחברים על המגרש לצד הצהלה הכללית ביציעים. ואיך תרגם המאמן את המציאות בשטח? מנדט נוסף להמשיך במלאכת הייבוש.

3. בין הדקה ה-60 ל-70 ההבדל הקיצוני בין המאמנים זעק לשמיים – בעוד בני לם שלח למערכה את חלוץ השפיץ יניב מזרחי ובהמשך את המניה הבטוחה עזרא כדי לזכות בשלוש נקודות, אצל אריה בוזבזו שתי פעימות על יוראי מליח, חאמד שולאג'ה, נועם מלמוד ואשטה אווקה. כבודם של הארבעה במקומו מונח, אבל הסיכוי של כל אחד מהם בנפרד וארבעתם יחד למעורבות ישירה בשינוי תוצאת המשחק זהה להשפעתה של ישראל על ועידת האקלים בגלאזגו.

ומתי סוף סוף הואיל בטובו האיש על הקווים לשים יד על כתפו של שמש ולשלבו בהתמודדות, רגע לפני שלאחרון האוהדים יצא המיץ? בדיוק כשאגאדה החליק לפינה את הכדור המדוד של גיא בדש וטס לחגוג את המהפך, או במילים אחרות: ברבע השעה בה גם בונקר מכוער היה מתקבל בהבנה.

4. מצד שני, הכלל העתיק לפיו לא מחליפים כובש צמד, אפשר סוף סוף לאדומים הסקרנים לראות מה קורה כששני החלוצים של הפועל משתפים פעולה – משהו כמו שש הזדמנויות בטוחות בטווח של עשר דקות, שרק בנס (וטונות של רשלנות) לא הפכו משחק כדורגל למערכה בטניס.

באחת מהן הגביה אגאדה לשמש, ששלח מהאוויר טיל שזעזע את הרשת. החיצונית. הילד הקטן ביציע הכבוד שהתחמש בחולצה אדומה מספר 9 שפשף עיניים כלא מאמין. כדי לתת לו ולשאר השרופים באדום סיכוי ליהנות מקבוצה אטרקטיבית, שמודעת למגבלותיה אך גם ליכולותיה בחלק הקדמי ועשויה, רחמנא לצלן, להוות פקטור בליגה – זכה מאמנה הזחוח בפגרה בת שלושה שבועות על מנת לקרוא נכון את המפה ולקבל את ההחלטה הנכונה מול נועלת הטבלה הטרייה מאשדוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עידן שמש וכושר גופני

    עידן שמש כמו גל מאיו מביאים הרבה ניסיון וכדורגל שניהם לא בכושר של 90 דקות בליגת העל . בליגה הלאומית שניהם היו ציר מרכזי בעלייה . בשנה הבאה אם נרד חלילה יש להם מה לתת . במהירות ובכושר של קבוצות ליגת העל הם לא מספיק בכושר ואין מצב בו יחזיקו 90 דקות עם סגירות על על המגרש. הגיל עושה את שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר