בית הספר גילה ב' למדעים ואומניות (צילומים: גוגל מפות, הנהגת הורי בית הספר גילה ב')
בית הספר גילה ב' למדעים ואומניות (צילומים: גוגל מפות, הנהגת הורי בית הספר גילה ב')

"חינוך ממלכתי לא היה ואינו פריבילגיה" – הפנייה הנוקבת של של הורי בית הספר גילה ב' לראש העיר

בהמשך לכוונת העירייה לאכלס בבית הספר כיתות של בית הספר הדתי 'בית ישראל', ההורים שלחו מכתב לראש העיר שבו הם מביעים חשש כי סופו של התהליך דחיקתם החוצה. "הדבר הוכח באופן נחרץ בשכונות הצפוניות של העיר ובשנים האחרונות גם בקרית היובל". העירייה בתגובה: "מתחייבת להמשיך את פעילות בית ספר ממלכתי גילה ב' 'מדעים ואומנויות' ולחזקה"

פורסם בתאריך: 28.2.22 18:31

רק לפני שלושה שבועות, בעקבות הפרסום ב"כל העיר", בעיריית ירושלים הצהירו כי הגיעו להבנות ולהסכמות עם הורי תלמידי בית הספר גילה ב' למדעים ולאומניות, אולם מכתב שנשלח לראש העיר משה ליאון באחרונה – לאחר הסיכומים – מביעים ההורים חשש מניסיון לדחוק אותם החוצה משכונת גילה – הן ברמת בית הספר והן בכלל.

ההורים, במכתבם, מתייחסים הן למצב של בית הספר שלהם, אבל לא רק – כשיש להם טענות על פגיעה בחינוך הממלכתי באופן כללי ועל פגיעה באוכלוסייה החילונית בירושלים.

"הניסיון המצער מראה שחיקה נמשכת ובלתי מרוסנת במעמד בתי הספר הממלכתיים בחלקים ניכרים ברחבי העיר", כתבו ההורים לראש העיר. "לאור ניסיון זה, שתחילתו בשחיקה קטנה ומבוקרת, אך סופו מי יישורנו, לא השתכנענו כי כוונותיו הטובות של מנח"י היום הן ערובה להמשכיותו וקיומו של בית ספר הממלכתי גילה ב', שעד היום מילא נאמנה את שליחותו בחינוך ילדינו".

בהמשך המכתב טוענים ההורים כי "עירנו הפכה דוגמה ומופת לקביעותו וזחילתו המתמדת של הזמני. הדבר הוכח באופן נחרץ בשכונות הצפוניות של העיר ובשנים האחרונות גם בקרית היובל".

ההורים, כנראה בהמשך ישיר לדברים ששמעו בפגישה שנערכה עימם לפני כשלושה שבועות (ב-8.2.2022), מדגישים כי "אם כתוצאה משינויים דמוגרפיים מתעורר צורך לתת מענים לאוכלוסיות חדשות, אין זה הוגן או מוצדק שהדבר יבוא על חשבון הקהילה החילונית הממלכתית היציבה והוותיקה של שכונת גילה, אלא אם קיים סדר יום לא גלוי שתכליתו, בכוונת מכוון או בלעדיה, לדחוק את רגליי האוכלוסייה הוותיקה של השכונה לשדות זרים. פתרונות למציאות משתנה צריכים לשרת אוכלוסיות שונות מבלי לכרסם ביציבותן ומוצקותן של אוכלוסיות קיימות".

לטענת ההורים, שעולה מהמכתב לראש העיר ליאון, "הכנסתה של כיתה אחת בכל שכבה לתקופה של 3 שנים מבין ילדי קהילה דתית נבדלת לבית ספר ממלכתי קיים, לא היתה ואינה ערובה לחוסנו של בית הספר הממלכתי, אלא להפך, תחילתו של תהליך שחיקה שאין אנו רוצים לחוות את סופו. על אף שניסיון העבר לא פעל לטובת אוכלוסיות ממלכתיות, אנחנו מקווים שפנייתנו תמצא אוזן קשבת, פוליטית ואחרת, אצל מנהיגות העיר ומנהיגות מנח"י".

את המכתב לראש העיר מסיימים ההורים באמירה: "חינוך ממלכתי לא היה ואינו פריווילגיה – מדובר בזכות בסיסית של כל ילד ישראלי".

 

 

בשיחה עם "כל העיר" השבוע אומרת יעל עמיר, יושבת ראש הנהגת ההורים של בית הספר, "למרבה הצער – מאלצים 2 קהילות ערכיות ואיכותיות (גילה ב' למדעים ואומניות, ובית ישראל, ר"ג), להילחם זו בזו על בניין ולא נותנים לנו, תושבי השכונה ומשלמי הארנונה, מענה. באותו הזמן, מתחת לאף, מכניסים לפה באוטובוסים תלמידים חרדים שאינם תושבי השכונה. זו שערורייה ואף מעבר".

לטענת עמיר, "בשבוע שעבר מנח"י הגיעו לבית הספר ואנחנו לא זומנו וזה בניגוד לסיכומים שהיו איתנו. מבינת ההורים – אין הבנות והסכמות. התנהלות מנח"י והעירייה היתה ונשארה מביישת ומזלזלת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מחויבת להמשך פעילותו וצמיחתו של בית הספר המאוחד למדעים ואומנויות (גילה ב'). בפגישה שנערכה בתחילת החודש בין הנהלת והורי בית הספר ונציגי עיריית ירושלים, הושגו ההסכמות הבאות: 1. עיריית ירושלים מתחייבת להמשיך את פעילות בית ספר ממלכתי גילה ב' 'מדעים ואומנויות' ולחזקה; 2. בית הספר ועיריית ירושלים יעשו מאמץ לבסס את מספר התלמידים הנקלטים וימשיכו לדאוג להגדלת מספר התלמידים בכיתה א', על מנת להבטיח את יציבות בית הספר בשנים הקרובות; 3. בית הספר 'בית ישראל' יתארח לתקופה קצובה בתוך בית ספר ממלכתי גילה ב', במתכונת של כיתה אחת בשכבה בלבד, עד לבניית בניין הקבע. שני בתי הספר יפעלו במבנה תוך הפרדה מרחבית ברורה, אשר תבוצע בתיאום עם בית הספר המאוחד למדעים ואומנויות; 4. עיריית ירושלים ובית הספר יפעלו יחד לחיזוק הייחודיות הבית ספרית והתחדשותו וצמיחתו".

עוד נמסר מהעירייה: "יודגש כי 'בית ישראל' הינו בית ספר שצמח בשכונת גילה בעידוד תושבי קהילת בית ישראל המתגוררים בה, במטרה לתת מענה נוסף לאוכלוסייה הממלכתית-דתית בשכונה, שכיום חלק ממנה פונה לבתי ספר מחוץ לשכונה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר