אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)
אוהדי בית"ר, אוהדי הפועל (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | חכמים על חלשים? "מעשה הגבורה" של משטרת ישראל על אוהדי הפועל ירושלים בדרבי

התנהלות המשטרה קודם למשחק הדרבי מעלה הרבה תהיות על תיפקודה, לאחר מעצרם של מספר אוהדים אדומים על לא עוול בכפם בשני מקרים שונים וזאת רק בגלל האגו של מספר קציני משטרה. אגב, אין חדש בעניין התקיפה החמורה של אוהד הקבוצה ליד ביתו. המשטרה בתגובה: "לצערנו אנו עדים לסילוף העובדות"

פורסם בתאריך: 3.5.22 16:09

טור זה נכתב ללא קשר לתוצאת משחק הדרבי או לתוצאה המשמחת עד למאוד במשחק בסמי עופר נגד הפועל חיפה. טור זה יפורסם במדור הספורט – אולם כל קשר ישיר לספורט אמיתי הינו מקרי בלבד.

אומנם יש פער של זמנים מיום קיום משחק הדרבי בירושלים למועד פרסום טור זה, אבל נראה כי היה נכון לתת לדברים מעט לשקוע ולא לכתוב אותו "מהבטן" ובהתלהמות. ממרחק הזמן הדברים נראים לצערי חמורים הרבה יותר, תקוותי היתה שלא כך יהיו פני הדברים. טעיתי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בכל העולם, דרבי הינו מקור של שמחה והתרוממות רוח, שבועות קודם למשחק מכינים אוהדים מופעי עידוד, מתרגשים מהמשחק הקרב ובא, מקניטים איש את רעהו ובכלל יוצרים התרחשות עצבנית ונרגשת בכל רחבי העיר, ששיאה מגיעה בשעת המשחק עצמו. כך היה אמור לחוש גם עבדכם הנאמן, אשר עמל שעות רבות לקראת משחק הדרבי המדובר. אבל למשטרת ישראל הכל יכולה היו תוכניות שונות עבורו.

כבר במהלך נסיעתי לכיוון אצטדיון טדי מביתי בירושלים כ- 3 לפני שעת המשחק היעודה, נודע לו כי קבוצה מאוהדי הקבוצה האדומה הותקפו בעודם שוהים בסמוך לקפה ארומה הסמוך לאצטדיון על ידי אוהדי הקבוצה היריבה. כשהגעתי למקום, זמן קצר לאחר מכן, התבררה התמונה: האוהדים אכן הותקפו במוטות ברזל, אגרופנים ועוד מיני חפצי לחימת לוט"ר, ורק התערבות מאוחרת של כוחות המשטרה, מנעה לינץ' באותם אוהדים שהיו במספר נמוך מיריביהם וללא כל אמצעי לחימה מוכרים. באופן מפתיע החליטה משטרת ישראל כי אין די במעצר של 7 התוקפים, ויש לאזן את הכוחות – כנהוג במחוזותינו – וזאת על ידי מעצר אחד מהאוהדים המותקפים. ניסיוני לברר מול מפקד האירוע – לצורך הזיהוי נקרא לו "הפקח שמריהו" – מדוע נעצר אותו אוהד נענתה בתגובה ראויה ומנומקת היטב על ידו, שלשונה הינה "שילמד איך לדבר יפה לשוטרים". אכן עילה ראויה לעצור אוהד, שכל רצונו היה לעודד את קבוצתו במשחק הדרבי. אמנם יחסית שפר עליו מזלו של אותו אוהד והוא שוחרר לביתו באישון לילה, ללא כל דרישה ממשטרת ישראל בגין מעשיו לכאורה. יש רק לקוות שלמד את הלקח לדבר יפה לשוטרים אחרי 8 שעות במעצר אשר נמנע ממנו להיות נוכח באצטדיון בעת משחק הדרבי ולעודד את קבוצתו.

כשעה וחצי לפני תחילת המשחק, הגיע אוטובוס האוהדים האדומים לחניית האצטדיון, משטרת ישראל האקטיבית מיד נחלצה לפעולה ובאמצעות 6 שוטרים ושוטרת – הרי ידוע שאוהדי הצד האדום בעיר הינם "בעייתיים ואלימים באופן מיוחד" (בלשון סגי נהור, כן?) – ודרשו מכל נוסע באוטובוס להיות מצולם על ידי השוטרת, לחשוף את כליו האישים – בניגוד אגב לכל דין וללא עילה חוקית, אבל מה זה משנה – לזרוק/לשפוך כל פחית משקה ומזון שהיו ברשותו בטקס פאגני על ריצפת האספלט וכן להזדהות על ידי תעודה מזהה והכל לטובת צפייה במשחק. אחד מהנוסעים אשר לא הבין מניין הגיעו דרישות השוטרים הכה מקובלות והגיוניות אלו, נעצר מיידית. ניסיונות שנערכו על ידי לברר מדוע נעצר ולייצגו כעורך דינו מאחר ואנו בעלי הכירות וכך ביקש, נתקלו בחומה בצורה על ידי השוטרים ובראשם "הפקח שמריהו", אשר הודיע לי בזו הלשון: "לא מעניין אותי שאתה עורך דין ולא חבר ועד מנהל, עוד מילה ואני עוצר אותך על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו". שוטר נוסף – עוזרו הנאמן נקרא לו "השוטר יוסיפון" – שנעמד ביני לבינו, כביכול חיבק אותי ולחש על אוזני "כדי לך לעוף מפה, זה משוגע זה, הוא באמת יעצור אותך ויזיין אותך".

בחוסר חשק בולט מאחר וכיוון הדבר היה ברור לי, קיבלתי את עצתו העדינה של "השוטר יוסיפון" והתרחקתי מהמקום. אותו אוהד – אשר בהסתכלות כללית שפר עליו מזלו – בילה רק את המחצית הראשונה של המשחק בתא המעצר הקיים באצטדיון טדי, ושוחרר במהלך ההפסקה ללא כל תנאי. פעולה אמיצה וראויה לפי כל היגיון של משטרת ישראל בעניין שאפשרה לו לפחות לצפות במחצית השנייה של המשחק.

עם תחילת המחצית השנייה נורה או פוצץ רימון עשן בצבע צהוב בתוך הגוש המעודד האדום. הדבר נעשה על ידי אוהדי היריבה במטרה להתריס ולהתסיס. אוהדי הגוש האדום מיהרו לנסות ולזהות את זורק הרימון, חיש קל גילו את הבחור ולא היה קשה לזהות כי מדובר בבחור בעל צרכים מיוחדים אשר הוסת/רומה על ידי אוהדי היריבה לבצע מעשה זה. למשטרת ישראל הפעלתנית הספיק האירוע והיא פרצה לתחומי האצטדיון – זאת בניגוד אגב לדין הרלוונטי (חוק הספורט) אשר קובע כי המשטרה תיכנס לשטח האצטדיון רק אם תזומן על ידי מנהל האירוע, דבר שלא נעשה לפי ברור שנערך לאחר מכן – וניסתה להיכנס לתוך הגוש האדום המעודד שניסה לגונן על הבחור המסכן. דבר לא הועיל לא רק שהבחור נילקח על ידי המשטרה, גם האגו המשטרתי נפגע לאחר שהשוטרים נהדפו על ידי הגוש המעודד. קבוצת השוטרים בפיקודו המזהיר של מפקד הכח – נקרא לו "גדליה" לצורך זיהוי – התכנס ליד המזנון לארגון מחדש תוך ש"גדליה" מורה לפקודיו "אני רוצה מינימום 4 מעצרים לא חשוב של מי". יודעי דבר – כמו גם תג השם שעל חולצתו של גדליה אשר גילה ששם משפחתו זהה לזה של מפקד האירוע "הפקח שמריהו" – לחשו על אוזני כי מדובר באחיו ולכן זוכה לגיבוי בלתי מסויג בכל פעולה בה הוא נוקט. חרף ההזהרות, ניסיתי לבוא עם "גדליה" בזו הלשון: "אין סיבה להיכנס לגוש המעודד כרגע, יש לכם התמונות של האנשים תמתינו לסוף המשחק ותעצרו את מי שאתם רוצים, למה סתם להתסיס?", תגובתו החדה של "גדליה" הותירה אותי פעור פה "כי ככה בא לי ועוד מילה אני עוצר גם אותך".

 

 

בשעת ליל מאוחרת קיבלתי את הידיעה על המארב שנעשה לאחד מאוהדי הפועל ירושלים ליד ביתו על ידי מי מאוהדי היריבה העירונית. האוהד הוכה ונגנב ממנו ציוד עידוד. הדברים פורסמו בלא מעט אמצעי תקשורת ובמדיות החברתיות. עד לרגע זה למיטב ידיעתי לא נעשה דבר על ידי מי שאמור לפעול בעניין קרי משטרת ישראל.

השתלשלות האירועים הביאו אותי אישית למחשבות נוגות על המדינה בה אני חי, על תרבות הספורט בעיר, ועל בעלי התפקידים שאמונים על הדבר קרי: השר לבטחון פנים, שר ההתרבות והספורט, יו"ר ההתאחדות ויו"ר המנהלת. אין לי דברי חוכמה לומר, פשוט מאוד עצוב.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "מקומם של טענות אלו להידחות על הסף ולצערנו אנו עדים לסילוף העובדות, ככל הנראה במטרה "להכשיר את השרץ". כבר לפני המשחק נעצרו מספר חשודים בעקבות אירוע תקיפה בין מחנות האוהדים ונתפסו כלי תקיפה שונים. בין המעורבים, אדם שתקף מילולית כשהוא שרוי בגילופין את השוטרים וכל ניסיון להרגיע לא צלח. בהמשך, בעת בדיקת אוהדי אחת הקבוצות שהגיעו למשחק, בחר אחד הנוסעים להתלהם למול השוטרים תוך סירוב לשיתוף פעולה עמם ובשל כך נעצר תוך שכותב הטור בעצמו מחבק את החשוד מאחור בניסיון למנוע את מעצרו.

"בהתייחס לשימוש בפירוטכניקה בין כתלי האיצטדיון, כוח משטרה שהגיע לטפל ברימון עשן, הותקף על ידי אוהדי הפועל ובעקבות כך הוזעק כוח נוסף בפיקוד קצין משטרה שנכנסו ליציע להשלמת הטיפול באירוע".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משטרת ירושלים פוליטית

    משטרת ירושלים פוליטית מאוד וקרובה ללה פמיליה בעמדות ולדעתי גם בקשרים חברתיים. ראו את זה בהתנהלות בבלפור, בגן העצמאות ובמחאה מול בית נתניהו. זו המשטרה והירושלים והיא למזלנו לא כל כך מקצועית ולכן אינה מסוכנת. רכזי המודיעין המטפלים בלה פמיליה הרבה יותר ממלכתיים ורציניים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר