חומות העיר העתיקה מוארות לכבוד יום ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
חומות העיר העתיקה מוארות לכבוד יום ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

טור אישי | להיות ראויים לה

גם אם שאלת נצחיותה של ירושלים כבירת העם היהודי אינה תלויה באישורן של אומות העולם, הרי שהשאלה האם ראויים אנו לחסות בצילה ואחריותנו במניעת חורבן בית שלישי, תלויה בראש ובראשונה במעשינו - מיכי (מיכאל) וסרטייל, מ'ילדי החומות' לאחר מלחמת ששת הימים, מתגעגע לימים שבהם יום איחוד ירושלים לא היה צבוע סקטוריאלית ומייחל לאיחוד ואיחוי השסעים בין המגזרים בעיר

פורסם בתאריך: 29.5.22 09:23

אני ירושלמי גאה, שדואג לציין זאת בכל הזדמנות שנקרית בדרכי. הקלישאה העממית של מייסדי ירושלים שעוד מהלכים בינינו כיום בקומה זקופה היא שלתושבי בירת ישראל הנצחית אין למעשה צורך ביום מיוחד ששמו "יום ירושלים", כי בשבילם כל יום הוא יום כזה. אך אולי יש יתרון אחד חשוב ומשמעותי בציון שחרור העיר ואיחודה – והוא החובה הלאומית לברר מדי שנה מחדש את יחסה של המדינה למזרח ירושלים, ובמיוחד לנוכח המחלוקת הנצחית בין יהודים לערבים ובין ישראל לאומות העולם על סוגיית הריבון בשטח.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


לאורך ההיסטוריה מעצמות, עמים ואימפריות נכחדו או הוטמעו בעמים אחרים, אך על אף האסונות הגדולים וחסרי התקדים שחווה בהיסטוריה האנושית, עם ישראל שרד והתעצם. ההכרה ההיסטורית וההבטחה האלוהית כ"מקום אשר יבחר ה'" אינה תלויה בצרכים פוליטיים משתנים כמו קריצתו המתמדת של הנשיא דונלד טראמפ לבייס התומכים האוונגליסטי, או ביישור קו אידאולוגי של הנשיא ג'ו ביידן מול המחנה הפרוגרסיבי ניצי במפלגתו. ביידן, שבניגוד לקודמו בתפקיד שהעביר בצעד היסטורי את השגרירות האמריקאית לירושלים, כבר הודיע שבביקורו הקרוב בארץ הוא מתכוון לבקר בבית החולים במזרח ירושלים, ללא ליווי רשמי של גורמים ישראליים.

כמי שנמנה עם ילדי החומות שזכו לגור ברובע היהודי שלאחר מלחמת ששת הימים, לאחר 19 השנים היחידות בהיסטוריה בהן לא היתה לראשונה מזה 3000 שנה נוכחות יהודית במקום, צר לי שהדור הצעיר בימינו לא מבין ולא מתעניין מספיק במשמעות של "יום ירושלים" ומסתפק בריקוד שגרתי ומסורתי עם דגלי ישראל וירושלים, כשהאירוע מזוהה בעיקר עם צעירים דתיים לאומיים כחלק מתעמולה פוליטית מתמשכת, שמסתיימת בעצרת בכותל שהפכה לאבן שואבת לפוליטיקאים ולשוטרים.

יום ירושלים המכונה גם יום איחוד ירושלים, הוא יום הודאה על נס שעל אף החזון הראשוני לציינו בדרך ייחודית ומשותפת לכולם, הפך בצער במרוצת השנים ליום צבוע סקטוריאלית בעל פוטנציאל נפיצות לאומני גבוה, כשכל רמז על שותפות כלשהי בין יהודים לערבים מתורגם למחאה פוליטית ותגובות מתלהמות משני צדי המתרס הפוליטי.

 

 

טוב יעשו האמונים על התוכן הערכי של יום ירושלים, אם יועילו לחשוב מחוץ לקופסא ויציעו לכל עם ישראל לבוא ולטייל בירושלים, ולא רק במערב ובמרכזה כדי לשמוע על ותיקי וותיקות העיר שיושבים על ספסלים מעוטרים באריות עם נכדיהם המשחקים בגן סאקר, ולהתפלל בלב שכשם שזכינו להגשים את חזון הנביאים ושיבת ותקומת ציון, תתגשמנה גם הנבואות לאיחודה של העיר ואיחוי השסעים בין מגזריה השונים כבר ביום ירושלים הבא עלינו לטובה.

  • הכותב הינו מיכי (מיכאל) וסרטייל, מ'ילדי החומות, ויו"ר ומייסד עמותת יד-תמר המסייעת לחולי סרטן ובני משפחותיהם ולמשפחות במשברים מסוגים שונים

מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר