דורון נויוירט צילום ששון תירם
דורון נויוירט (צילום: ששון תירם)

"עברתי בהחלט קדנציה מורכבת עם עשייה משמעותית לעיר ירושלים ולשערי צדק"

דורון נויוירט מסכם שלוש שנות קדנציה בתפקיד סמנכ"ל המינהל במרכז הרפואי שערי צדק, מספר על ההתמודדות עם אתגר הקורונה, על אירוע הבולען ועל הפיתוח המסיבי שהוביל. ראיון

פורסם בתאריך: 1.7.22 08:02

לאחר כעשור עמוס במיוחד בתפקידים מרכזיים בירושלים – מנכ"ל חברת מוריה סמנכ"ל המינהל במרכז הרפואי שערי צדק – דורון נויוירט, בן 62, עוזב את המגזר הציבורי ופונה לאפיקים הפרטיים – לעשות לביתו מה שנקרא.

ממש בארחונה סיים נויוירט מרצונו את תפקידו בשערי צדק, זאת לאחר קדנציה אינטנסיבית בת שלוש שנים. בשערי צדק היה נויוירט אחראי על האגפים המרכזיים בבית החולים – בהם משאבי אנוש, הנדסה ולוגיסטיקה, פרויקטים, ביטחון ותפעול.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"עברתי בהחלט קדנציה מורכבת עם עשייה משמעותית לעיר ירושלים ולשערי צדק, שלוותה בלא מעט אתגרים אותם ידענו לצלוח ולצעוד קדימה", מסכם השבוע נויוירט את העשייה הציבורית בירושלים בשיחה עם "כל העיר". "היה את האתגר הרפואי של הקורונה, עם כל המשמעויות וההשלכות בכלל ועל הצוותים הרפואיים והמטופלים בפרט, האתגרים התקציביים, תנופת הבינוי והפיתוח בשערי צדק, סיפור הבולען בחניון בית החולים ועוד ועוד. בקיצור לא היה משעמם בכלל. אני בהחלט מרגיש שאני עוזב בשיא, מסיים מרצוני את הפרק הזה ומעביר את המקל קדימה, כאשר שערי צדק והיחידות השונות שבו נמצאים במקום טוב יותר".

בשלוש השנים האחרונות הוביל נויוירט, כאמור, פרויקטים רבים במגוון תחומים, כאשר המרכזיים שבהם הם קידום בנייתו של מרכז הרדיותרפיה לטיפול בחולי הסרטן, הקמת החניון התת קרקעי (שנפתח לפני כשנה), והרחבת חדר המיון במרכז הרפואי.

"לדעתי שברנו שיא ארצי בהוצאת היתר בנייה להרחבת חדר המיון בתוך שלושה שבועות בלבד", נזכר נויוירט ומוסיף: "הרחבת חדר המיון היה צו השעה ובעל חשיבות גבוהה מיוחד לעיר ירושלים ולתושביה".

עם כל הכבוד לפרויקטים השונים – האירוע המרכזי בשנים האחרונות היה כמובן הקורונה – ספר קצת איך זה הרגיש מתוך בית החולים.
"זה היה אירוע בסדר גודל שלא נחווה כאן שנים ארוכות. הקמנו את מחלקת הקורונה הכי גדולה בארץ ופתחנו כל הזמן עוד ועוד מחלקות לטובת חולי הקורונה. במקרה מסוים, בהיעדר מקום, פתחנו מחלקה ל-60 חולים בחדר האוכל של העובדים. זאת היתה תקופה מאוד אינטנסיבית ולחוצה מאוד, שהיוותה אתגר ניהולי מורכב במיוחד. תחת הובלתו של מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין, המערכה הזאת נוהלה בקור רוח עם המון מנהיגות, כשגם בשיא הבלגן היתה חשיבה פרקטית ועניינית".

סיפור אחר שמשך את תשומת הלב הציבורית היה הבולען שנפער בחניון בית החולים.
"זה היה אירוע בהחלט מכונן שרק בנס לא הסתיים באסון. השתלטנו על האירוע ביחד עם מהנדס העיר, משטרת ירושלים וחברת מוריה בצורה מהירה. היה חשש גדול שזה יתפשט לחלקים נוספים, אך לשמחתנו המצב התייצב והסתיים בשלום".

@@@

נויוירט, כידוע, מונה לפני כעשור לתפקיד מנכ"ל מוריה על ידי ראש העיר ניר ברקת. מאז, מזה כעשור כאמור, הוא נמצא על הקו שבין ביתו ברמת השרון לירושלים. "אני מאוד אוהב את ירושלים ואת ההון האנושי שבה", הוא מסביר את המשיכה לעיר. "את האופי הירושלמי לא פוגשים בכל מקום. שאתה עובד עם צוותים שפועלים עם הרבה לב ונשמה קורים דברים טובים והעשייה מקבלת משמעות כפולה. לי ברור למה אני נמצא כאן".

כמנכ"ל מוריה (החברה העירונית לפיתוח ירושלים) הוא קידם והוביל את החברה העירונית לעדנה ולפריחה, שנמשכת גם כיום. תחת ניהולו הפכה מוריה לחברה העירונית הכי גדולה בארץ מבחינת היקפי פעילות (כ-1.5 מיליארד שקלים בשנה), כשהחברה פיתחה והובילה את נושא ההתחדשות העירונית, את פיתוח הכבישים והתשתיות ברחבי העיר ואת הקמת מוסדות חינוך ומבני ציבור.

 

 

מה היעד הבא שלך ואיך הוא מתקשר עם ירושלים?
"אני מכוון עכשיו לאתגרים חדשים. אני נמצא במגזר הפרטי בעולמות התשתיות בתחומי הנדל"ן בדגש על תחום ההתחדשות העירונית. למדתי בשנים בירושלים שעיר החפצה חיים חייבת ללכת בכל הכוח על התחדשות עירונית. יש בירושלים את כל התנאים התומכים להתחדשות עירונית – ביקושים חזקים למגורים, ערכי קרקע גבוהים, ענף בנייה חזק. יחד עם מדיניות תכנון ברורה ועבודה חברתית עם התושבים, אין סיבה שירושלים לא תהפוך בשנים הקרובות לבירת ההתחדשות העירונית של ישראל".


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר