כביש 1 החדש (צילום: אורן בן-חקון)
כביש 1 החדש (צילום: אורן בן-חקון)

כביש 1 ירושלים-ת"א: האם יוקצה נתיב לתחבורה ציבורית?

לקראת פתיחת הנתיב השלישי בכביש 1 החדש: ל"כל העיר ירושלים" נודע כי במשרד התחבורה בוחנים להקצות חלק מהנתיב בין מחלף הראל לירושלים לתחבורה ציבורית

פורסם בתאריך: 5.3.17 12:21

האם אחרי שנים של קידום תעשיית הרכב הפרטי על ידי לובי היבואנים וחברות הדלק נרשם שינוי מחשבתי במשרד התחבורה? ל"כל העיר ירושלים" נודע כי במשרד התחבורה בוחנים להקצות חלק מהנתיב השלישי, המתוכנן להיפתח בכביש 1 בעוד חודשיים, כעורק לתחבורה ציבורית. גורם בכיר המקורב לפרטים מספר השבוע ל"כל העיר" כי החלק שנבדק לשמש כנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) זה קטע הכביש בין מחלף הראל לירושלים. למעשה, לדברי הגורם, לאחר שהנתיב השלישי ייפתח הוא צפוי לשחרר את פקקי התנועה, ואז ייערכו בדיקות בשטח לגבי הקצאת הנתיב השלישי לתפקוד חלקי בשעות העומס לתחבורה הציבורית.
כזכור, פרויקט שדרוג כביש 1 הוא פרויקט לאומי, שההשקעה בו נאמדת בכ־2.35 מיליארד שקלים. בין השאר, במסגרת הפרויקט, בוטל סיבוב מוצא הישן ובמקומו נבנה גשר חדש. בחודש שעבר נפתחו המנהרות החדשות באורך של כ־800 מטרים. יש לציין כי תושבי מבשרת ציון התנגדו לשינוי התחבורתי בכביש 1, עקב חסימת התנועה במחלף הראל שגורמת להתארכות הדרך, ועתרו לבג"ץ בנושא.
הגורם הבכיר מוסיף ומספר השבוע ל"כל העיר" כי לאחר שהכביש ייפתח לתנועה משרד התחבורה יתחיל לערוך מעקב אחרי התנועה וצורכי התחבורה בכביש, על ידי סוקרים ומזל"טים, שיתנו מידע מדויק
לגבי תנועת התחבורה הציבורית בכביש 1 ותנועת הרכב הפרטי בציר. המידע יוזרם למערכות חכמות, שיודעות לווסת את הנתיבים ולהפוך אותם בשעות מסוימות לנתיב תחבורה ציבורית או לנתיב כללי – ניהול תנועה, ובניהול כזה כמו שאפשר לנהל רמזורים מרחוק, אפשרי גם לנהל נתיבים ולהפוך אותם בשעות מסוימות לנת"צים.
בתוך כך, סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (התעוררות) מספר השבוע ל"כל העיר" כי "נתיב תחבורה ציבורית מתוכנן להיבנות ממוצא לאורך גינות סחרוב ועד לתחנה המרכזית, שיתחבר לכל הפרויקט של כביש מספר 1. עלות הפרויקט היא כ־28 מיליון שקלים. נתיב זה אמור לעזור בקשר של ירושלים עם המטרופולין למגיעים מתל אביב, ולחזק את התיירות פנים של ירושלים. תחילת העבודות על הנת"צ – סוף 2017, והן צפויות להסתיים בסוף 2019, כמו כן, העבודות לא אמורות להוות בעיה לתחבורה. לאורך כל הכביש יישמרו שני נתיבים מלאים לתחבורה. הנתיב הוא חלק מתפיסה כוללת של מערך התחבורה הציבורית של ירושלים וקידומה, אם זה הרכבת המהירה לתל אביב שבעוד שנתיים תתחיל לפעול, הרכבות הקלות שהתוואי שלהן מתרחב ונתיב כניסה דרומי לירושלים".
ברקוביץ' מוסיף ואומר השבוע כי "אנו מתכוונים להמשיך בפרויקט ולהקים הפרדה מפלסית בכניסה לעיר – כביש גינות סחרוב, וזאת על מנת להוריד עוד את העומסים הקיימים – זה בעלות נוספת של 18 מיליון שקלים".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בחודש מאי השנה צפוי כביש ירושלים – תל אביב בקטע שבין שער הגיא לגינות סחרוב להיפתח לשלושה נתיבי נסיעה. כך לאחר פתיחת שלושת הנתיבים ייבחן נושא הנת"צ בקטע שבין הראל לירושלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר