זאב נבו (צילום: רב תקשורת)
זאב נבו (צילום: רב תקשורת)

למעלה מ-3 מיליון צפיות ביוטיוב: אתם עוד לא מכירים את זאב נבו?

הזמר האקס ירושלמי, בן ה-45, שמתגורר כיום בארה"ב, נהנה מפופולאריות רבה ברשת

פורסם בתאריך: 13.3.18 19:20

נולד בירושלים, מתגורר בארה"ב, שר בעברית – ומצליח בענק. זאב נבו, יליד העיר, בן 45, עוסק כבר שנים במוזיקה, אך רק לאחרונה הגיעה הפריצה המיוחלת: אלבומו החדש כבר צבר יותר משלוש מיליון צפיות ביוטיוב, ושני שירים מתוכו – 'עד אנה' (עם יותר מˉ1.1 מיליון צפיות) ו'שוקולד מריר' (שזכה עד כה לכמעט מיליון צפיות) – זוכים לפרגון הגדול ביותר.



נבו נולד בירושלים בשנת 1972 למשפחה חילונית. אביו, ניצול שואה שאיבד את כל משפחתו באושוויץ, הגיע מברלין לארץ בגפו בגיל 12 וחדל להיות דתי. זאב גדל עם משפחתו בשכונת בית הכרם בירושלים, וכבר מגיל חמש רצה לנגן בגיטרה, אך נאלץ להמתין עד שיגדל מעט. חלומו בשנים אלו, להיות זמר ולהופיע, לא התגשם, בין השאר בשל אהבתו לספורט ולשירות הצבאי.

עם הזמן גילה נבו כי נולד למשפחה מוזיקלית: בביתו ניצב פסנתר ישן של סבו, חנן שלזינגר, שהיה קומפוזיטור ומנצח בברלין, עד לעליית הנאצים לשלטון, ובצרפת, ולבסוף שימש מנצח של התזמורת הפילהרמונית של קול ישראל; אימו של זאב, רות נבו, עבדה שנים רבות כעורכת מוזיקלית ברשת ג', וזאב בילה את ילדותו בתקליטייה ובמתחם הרדיו ברחוב הלני המלכה בירושלים.

לאחר השירות הצבאי עבד נבו שנים רבות כקופירייטר במשרדי פרסום מובילים בתל אביב. הוא חי כמה שנים בלונדון, שם למד הפקת מוזיקה ועבד עם מוזיקאים בינלאומיים, שב לארץ והמשיך לעסוק בפרסום. באותן שנים הוא התמודד עם מות הוריו ממחלת הסרטן.

 

לפני כמה שנים עבר נבו להתגורר בארה"ב, שם הוא מתגורר גם היום עם משפחתו, ולא פחות חשוב מזה – מגשים את חלומו ליצור שירים ולפרסם אותם. את המוזיקה שהוא יוצר הוא מגדיר כמוזיקה ישראלית רוחנית עכשווית, המדברת אל כולם ומשדרת אהבה בכלל ואהבת אלוהים בפרט. "אני לא יוצר מוזיקה כדי להתפרסם או כדי להרוויח כסף", הוא אומר, "אלא כדי לבטא את אהבת אלוהים דרך המילים והלחנים אשר פשוט זורמים אליי מלמעלה".

זאב נבו (צילום: רב תקשורת)

זאב נבו (צילום: רב תקשורת)

שירו החדש של נבו, 'שוקולד מריר', נכתב לזכרו של אביו ומספר על הפרידה ממנו. הוא נחשב, כאמור, לאחד האהובים באלבום החדש, לצד השירים 'עד אנה' – שיר תפילה למילותיו של דוד המלך, 'אם בך יש אהבה' ו'אמיתי'. הטקסטים בשירי האלבום כולו משלבים פסוקים מהתנ"ך המדברים על אמונה, על אהבה ועל אתגרים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר