תאורת הלילה בבית הנסן (צילום: יח"צ)
בית הנסן (צילום: יח"צ)

בית הנסן: תערוכה בנושא פצצות אטום

"בהיר מאלף שמשות" הוא שם התערוכה של האמנית יהודית שלוסברג, שמוצגת בבית הנסן ועוסקת בנושא הטעון

פורסם בתאריך: 19.3.18 21:31

מה הקשר בין פצצות אטום לאמנות? זוהי בהחלט שאלה טובה, שתשובה, לפחות חלקית, עליה תוכלו לקבל בבית הנסן, שם נפתחה השבוע התערוכה "בהיר מאלף שמשות" שעוסקת בנושא פצצות האטום.

את התערוכה יצרה האמנית והאוצרת יהודית שלוסברג, והיא מוצגת בבית הנסן באצירת קבוצת סלה מנקה שפועלת במקום. שלוסברג, חשוב לציין, חקרה את נושא פצצת האטום, חימוש המעצמות סביב המלחמה הקרה והניסויים הגרעיניים, ויצרה תערוכה המשחקת עם חללי המרתף של בית הנסן, והופכת את המקום לסוג של מנהרת זמן, מקום שהוא בין מקלט, לחללית, למתקן שיגור והפצצות.

"חקרתי זמן רב את חימוש המעצמות", מספרת שלוסברג, "ראיתי את הפיצוץ הגרעיני כמעין מופע אדיר שהאנושות ארגנה לעצמה, מעין מופע בריאה כזה".

 

 

בהתאם, יצרה שלוסברג תערוכה מכילה דימויים אפוקליפטיים אסתטיים ופואטיים, המרתקים ומטרידים בו-זמנית. באחת מעבודות הווידאו המרכזיות, "צעד קטן לאדם", נראה ירח מלאכותי במדבר ולצדו איש יחיד הנלחם ברוח. "הזמנתי מסין ירח ענק מתנפח", מספרת שלוסברג, "הרעיון היה להביא אדם שיגלגל את הירח הזה לראש הר במדבר ליצר תמונת נוף מפוברקת. מה שגילנו כשירח הגיע גילינו שאין אפשרות להשתלט עליו כי זה גוף ענק. הירח המפוברק הפך לכח טבע. הוא קם עלינו והחל לעוף". התוצאה הובילה ליצירה מלאת פתוס ובדידות, אך גם הומור ותקווה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר