הר חוצבים (צילום: מנהלת הר חוצבים)
(צילום: מינהלת הר חוצבים)

הפקק להר חוצבים קצת השתחרר, אבל מצוקת החניה החריפה

כחודש לאחר פתיחת הכביש החדש - בעקבות בנייה מסיבית של משרדי הייטק בהר חוצבים, בוטלו מאות חניות

פורסם בתאריך: 8.5.18 09:12

רק לפני חודש נחנך כביש הגישה החדש להר חוצבים – המהלך, כך מספרים השבוע במינהלת הר החוצבים ל"כל העיר", הוביל להקלה בעומסי התנועה בפקקים המובילים לאזור ההייטק בירושלים, אולם, יחד עם זאת מצוקת החניה במקום החריפה. הסיבה? פעילות של בנייה מסיבית בהר חוצבים, לטובת הקמת משרדים לחברות הייטק שונות, הובילה לביטול מאות חניה. בפועל, נהגים המגיעים להר חוצבים נאלצים להסתובב זמן רב באזור עד שהם מוצאים מקום חניה פנוי.

לאזור הר חוצבים נכנסים כל בוקר כ-10,000 איש, עם כ-6,000 רכבים. רבות דובר על תופעת הפקקים הקשה שהיתה מנת חלקו של המקום בשעות העומס. בשנה האחרונה החלה פעילות מסיבית של בנייה בהר חוצבים, שכוללת בין השאר את הקמת מגדלי מובילאיי החדשים ומרכז פיתוח ומחקר חדש לרפאל.

פקק בכביש הר החוצבים (צילום: אורן בן-חקון)

הפקק להר חוצבים, לפנחי חניכת הכביש החדש (צילום: אורן בן-חקון)


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

ניסן ליבליין, מנהל מינהלת הר חוצבים מציין השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי הכביש החדש מכיוון שלמה הלוי לקריית המדע הקל משמעותית על עומסי התנועה.  "בעיית הפקקים השתפרה מאוד", מבהיר לייבלין. "כרגע אנחנו מתמקדים בדברים אחרים. עקב הבנייה המסיבית של בניינים בהר חוצבים, בוטלו חניונים זמניים שהכילו מאות חניות. חשוב להבין שתוספת הבנייה הגדולה תימשך בשנים הקרובות, והגירעון בחניה צפוי לגדול משמעותית. המפתח הוא שבעוד ארבע שנים תהיה תוספת בנייה של 50 אחוז על הקיים. מינהלת הר חוצבים בשיתוף עם העירייה והרשות לפיתוח ירושלים בוחנות פתרונות לנושא הזה".

 


מרכז מחקר ופיתוח חדש לרפאל בהר חוצבים 

העבודות להקמת מגדלי מובילאיי יוצאות לדרך


כזכור, לפני כחצי שנה עיריית ירושלים ביצעה שינויי תנועה באזור הר חוצבים, במקביל, במינהלת שכרו את שירותיו של מהנדס תנועה חיצוני בסכום של עשרות אלפי שקלים, על מנת לבחון לעומק את המצב. כמו כן, נעשתה בדיקת תפקוד צמתים ממהנדס תנועה חיצוני, שכללה ספירת רכבים במהלך שלושה ימים שונים וגם צילום באמצעות רחפן. "בהר חוצבים ישנה תעשיית היי טק, עם אנשים שמשתכרים במשכורות גבוהות יחסית, ולכן ישנו יחס גבוה של רכבים. חסרה פה חניה וכבישים, והתשתית הקיימת היא משנות ה-70", חתם ליבליין.


מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים פעלה ופועלת רבות על מנת להקל על מצוקת התנועה בהר חוצבים. ב-28.3.18 נחנך כביש חדש אשר נסלל על ידי העירייה על מנת לשפר את התנועה והנגישות באזור. הכביש מחבר את רחוב שלמה הלוי עם רחובות הר חוצבים קריית מדע והרטום, ובכך יוצר כביש טבעת פנימית וכניסה שלישית לאזור התעשייה – מכיוון ציר גולה מאיר ומאפשר חלוקת עומסי התנועה באזור. בוצעו מספר הסדרי תנועה באזור שהביאו להקלה נוספת ומשמעותית: נוסף נתיב פניה ימינה מקריית המדע לשדרות גולדה מאיר, בוטל מעגל התנועה ונוצר רחוב חד סטרי שמאפשר ניצול מלא של זמן הרמזור הירוק לפונים שמאלה להר חוצבים, דבר שהביא להקלה נוספת בעומסי התנועה בציר גולדה; בוטלה הפניה שמאלה לבאים מרחוב הרטום ולבאים מרחוב רב שפע ובוצע מעגל תנועה נוסף ברחוב הרטום שמזרים באופן יעיל יותר את התנועה; בכיוון היציאה מהצומת בוצעו הסדרים מרומזרים לשני נתיבים לפניה שמאלה ושני נתיבים לפניה ימינה שהקלו על עומסי התנועה ביציאה מהר חוצבים בשעות אחר הצהריים; הופעל מערך הסעת עובדים (שאטלים) חינם משכונות דרום העיר לאזור התעשייה הר חוצבים".


הר חוצבים

הר חוצבים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר