אוריאל בן חמו על הפודיום (צילום: פול בנג'מין ואוהד קורלנד)
אוריאל בן חמו על הפודיום (צילום: פול בנג'מין ואוהד קורלנד)

אלוף העולם באגרוף תאילנדי – אוריאל בן חמו מירושלים: "חלום"

הנער החרדי מרמת שלמה שזכה באליפות ישראל באגרוף תאילנדי עשה זאת שוב – ובגדול: קבלו את אלוף העולם לשנת 2018: אוריאל בן חמו

פורסם בתאריך: 15.5.18 12:56

הוא גדל כנער חרדי בשכונת רמת שלמה בירושלים, אך בשנים האחרונות סיגל לעצמו אורח חיים 'מתון' יותר; הוא זכה כבר לפני כ-10 שנים באליפות ישראל באגרוף תאילנדי, עוד כשהיה חרדי; הוא הילד היחיד במשפחה שהתרחק מאורח החיים שבו דוגלים הוריו, אך משפחתו מקבלת זאת באהבה; והוא, אלוף העולם הטרי באגרוף תאילנדי עד משקל 67 ק"ג, לא פחות.

  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

תכירו את אוריאל בן חמו, שב-27 שנותיו הספיק לעבור המון, ולהביא גאווה לישראל, לירושלים – ומעל לכול למשפחתו.



"ההרגשה אדירה, אתה לא מאמין למה שקורה סביבך", משחזר בן חמו את הרגעים שאחרי זכייתו באליפות העולם לשנת 2018, שנערכה ברודוס, יוון, ביום חמישי האחרון. "זה תואר שהוא חלום של שנים. אתה כל כך מחכה להרגיש את ההרגשה הזו. התגובות, הקומפלימנטים, כל מה שאני מקבל – החיוך לא יורד לי מהפנים עד עכשיו. ההרגשה הכי טובה היא שבני המשפחה שלי גאים בי, וכך גם כל מי שמסביב. אי אפשר לבקש יותר מזה".

אל בן חמו התלוו לאורך כל האליפות שני מאמניו, פול בנג'מין ואוהד קורלנד, שסיפקו לו כמובן שלל עצות חשובות במהלך הקרבות, בדרך להישג האדיר.

"אנחנו תשעה אחים במשפחה. כולם חרדים, ואני לא", ממשיך לשתף בן חמו. "אני דתי, לא חרדי, אבל לא מרגיש שום הבדל ביני לבין האחים שלי מבחינת הקרבה, האהבה, החיבוק והחום שאני מקבל בבית. זה לא משנה אם אהיה עם כיפה או לא, אם אלבש בגדים שונים – זה לא מעניין. אמא שלי אומרת: 'הבן שלי, לא משנה איך הוא ייראה, הוא עדיין הבן שלי'".

עם המדליה וחגורת אלוף העולם - בן חמו (צילום: פול בנג'מין ואוהד קורלנד)

עם המדליה וחגורת אלוף העולם – בן חמו (צילום: פול בנג'מין ואוהד קורלנד)

בן חמו עוסק באגרוף תאילנדי כבר 13 שנים. בעבר, ובמשך שלוש שנים ברציפות, היה כאמור אלוף ישראל, עוד כשהיה חרדי. היום הוא מעביר אימונים אישיים במכון בגבעת זאב, ובמקביל מלמד אגרוף תאילנדי במתנ"ס בשכונה שבה הוא מתגורר, רמת שלמה. "אני עובד ביום-יום עם נערים נושרים", הוא מספר. "הוצאתי הרבה חבר'ה ממעגל הסמים דרך האגרוף: הראיתי להם שיש תקווה והם לאט-לאט השתקמו, התחילו לעבוד ויצאו לחיים חדשים. נתתי להם הזדמנות להוציא את כל האנרגיות, את מה שאצור להם בגוף. הרבה הורים הודו לי על כך".

 

בן חמו מוסיף ומספר על עברו: "כשהגעתי לגיל הגיוס הייתי חרדי עדיין, למדתי בישיבה ולכן לא התגייסתי. שנתיים לאחר מכן, כשהתרחקתי מעט מהדת כביכול, ביקשתי להתגייס – אבל אמרו לי שזה מאוחר מדי. הציעו לי לעשות שירות לאומי, ובמשך שנה וחצי עסקתי מדי יום בעזרה למבוגרים ולקשישים. מבחינתי את התרומה שלי נתתי, ומצפונית אני הרבה יותר רגוע מהבחינה הזו".

מאז שסיים את חובותיו לחברה, בן חמו מתרכז באגרוף תאילנדי: "אני מאמן ומתאמן. מאוד קשה להתחרות ולאמן במקביל, כי הראש הוא לא אותו ראש, אבל כשיש לך מטרה אתה מבין שגם להפסיד זו לא בושה. אתה לומד להתגבר על הרבה דברים בחיים באופן דרך האגרוף".

בן חמו בזירת האגרוף (צילום: פול בנג'מין ואוהד קורלנד)

בן חמו בזירת האגרוף (צילום: פול בנג'מין ואוהד קורלנד)

תואר אלוף העולם הוא התואר הבינלאומי הראשון של בן חמו, אבל הוא ממש לא מתכוון לעצור כאן. "האליפות הבאה תהיה בעוד שנה בתאילנד, מקום שאני נמצא בו הרבה מאוד", הוא מספר. "גם את ההכנות לאליפות העולם האחרונה עשיתי שם, והייתי בתאילנד כבר 13 פעמים עד היום. בעוד שנה ארגיש כאילו אני בעצמי מארח את כל המתחרים. אני לחלוטין מכוון לאותו מקום: אתחרה גם בשנה הבאה, בעזרת השם, ואקח שוב את התואר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר