סכנת החלקה בנחלאות (צילומים: לירון ראובני)
סכנת החלקה בנחלאות (צילומים: לירון ראובני)

כיכר ספרא: תוספת של ארבעה מיליון שקלים להנגשת מעברים ציבוריים ברחבי ירושלים

סך התקציב הכולל להנגשת מעברים ציבוריים בעיר לנכים עומד על שבעה מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 4.6.18 11:09

ועדת הכספים העירונית אישרה בישיבתה האחרונה, ביום שני (28.5), תוספת של ארבעה מיליון שקלים לתקציב הנגשת מעברים ציבוריים ברחבי ירושלים. ממידע שהתקבל, התוספת תיכנס כבר לתקציב של שנת 2018, אשר יעמוד בסך הכל על שבעה מיליון שקלים. שלושה מיליון שקלים מתוך הסכום הכולל יגיע מקו האשראי של העירייה, מיליון השקלים הנותרים מהיטל השבחה שהעירייה גובה. מדובר על כספים שאמורים לסייע בהנגשת מעברים ציבוריים לנכים ולבעלי מוגבלויות, אולם, יש לציין כי גם אימהות עם עגלות נתקלות באותם הבעיות בדיוק, ובכך אחוז התושבים שהכספים הללו ישרתו גדל משמעותית.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", בדיון שהתקיים בחודש אפריל השנה קוצץ התקציב במיליון שקלים, אולם לבסוף, הוחלט לא לקצץ את התקציב, אלא אף להגדילו.

בעבר תושבי העיר התלוננו על מצב המדרכות. על העובדה שהמעברים קשים לבעלי נכויות ומוגבלויות, ולעיתים אף לצעירים, כדוגמת מקרה שאירע בשכונת נחלאות, כאשר בחורה צעירה, בשם לירון ראובני, החליקה באחת מהרמפות בשכונה. עוד באותו הקשר התלוננו תושבים בעבר כי בשל העובדה שרכבים חונים על המדרכות, ברחוב יוחנן בן זכאי בקטמונים, הם נאלצים לרדת לכביש. תושבת השכונה סיפרה ל"כל העיר": "אני נאלצת להוריד את בני הנכה לכביש". כאמור הבעיה אינה רק נחלתם של אנשים בעלי מוגבלויות שונות, אלא גם של אימהות לילדים בעגלות, שנאלצות לרדת לכביש, לעיתים כשהן מלוות ביותר מילד אחד.

כיכר ספרא

כיכר ספרא

עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות והמועמד לראשות העיר: "אני שמח מאוד שאחרי מאבק עיקש שלנו בוועדת הכספים, השתכנעה הנהלת העיר שיש צורך להקצות משאבים נוספים להנגשת מדרכות ומעברים ציבוריים לטובת קשישים, משפחות, ונכים בעיר. הגיע הזמן להשקיע בתשתיות ובמרחבים הציבוריים ולא רק באירועים. כראש עיר אמשיך לפעול ברוח זו כדי לייצג את האינטרסים הפשוטים של תושבי ירושלים".

בהחלטת ועדת הכספים למתן תוספת תקציב לטובת ההנגשה נכתב: "התקציב מיועד לבניית ושדרוג מעברים ציבוריים ברחבי העיר. העבודה כוללת: הנגשת מעברים, שיקום מדרכות במעברים, מעקות, קירות תמך, תאורה, וכו'".

בתוך כך, פרט להנגשת מעברים ציבוריים נדרש ציבור רב של בעלי צרכים מיוחדים להתמודד גם עם הנגשת הסביבה הביתית. מבדיקה שערך "כל העיר" עולה כי הנגשת הבית הוא תהליך שמתחיל מסכומים של 15-10 אלף שקלים, אם נדרשים שינויים נוספים, העלויות עלולות להגיע עד לכ-50 אלף שקלים. מרבית האנשים אינם זכאים לסיוע מהמדינה.

 

מנכ"ל המרכז הארצי להתאמת נגישות, מרסלו רויסמן אומר: "בירושלים ישנה אוכלוסייה נרחבת שפשוט כלואה בביתה, בלי יכולת לצאת ממנו, או לעשות פעולות פשוטות אחרות. מדובר על אוכלוסייה מבוגרת מחתך סוציואקונומי נמוך. קשישים רבים היום מוותרים על הנגשת הבית. גם אלה החייבים כבר בית נגיש וכמובן גם אלה שביקשו להנגיש על מנת למנוע תאונות עתידיות. חשוב לי מאוד להסביר מניעת נפילות של בני הגיל השלישי בביתם תוכל לחסוך למדינה לא מעט כסף. שכן כאשר מבוגר נופל, נפצע וזקוק לטיפול במרכזי אשפוז. העלות למדינה גבוה בעשרות אם לא במאות מונים מאשר הנגשת הבית. נתונים של משרד הבריאות מלמדים כי אחד מכל שלושה מבוגרים בני 65 ומעלה, נופל פעם בשנה. 5 אחוזים מאותם אלה שנופלים נפגעים באופן קשה, 40 אחוז מהם יישארו סיעודיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר