ים יבשה (צילום: מיכל פישמן רואה)
(צילום: מיכל פישמן רואה)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | לשמור על הילדים בטוחים. גם בסביבת מים

מים - מצרך סופר חשוב בעונת הקיץ, אבל לעתים הסכנות בסביבת מים הן גדולות

פורסם בתאריך: 2.8.18 09:29

הימים ימים חמים. אנחנו מוצאים את עצמינו אסירי תודה לדבר כל כך פשוט הנלקח כמובן מאליו: מים.

המים מרווים את צמאוננו, שוטפים את הזיעה והלכלוך מעלינו וכמובן משמשים לצינון גופנו.

כאמא אני מוצאת חשיבות רבה בעיקר בחופשים לחדד לילדים מספר דברים חשובים.



נשקייה למלחמת מים (צילום: מיכל פישמן רואה)


לפני הכל: משמעת מים. לכל ילד יש בקבוק אישי, ואני מדרבנת אותם בתחרותיות, בהסברים ובעיקר בהתניות (מי שלא שותה לא יוצא), העיקר חלילה לא להתייבש. הילדים אפילו יודעים כבר לזהות האם הם שותים מספיק, כשהם משננים את שיר הטיולים הוותיק: "פיפי צהוב לא טוב, פיפי לבן מצוין". לצערנו קל לשכוח לשתות, וזה מסוכן. אז מצאו לכם דרך להזכיר להם לשתות (בקבוק מגניב, תוספת קש, טבלת שתיה) ולהקפיד על מכסה מינימלית של לפחות שלושה ליטרים ביום. מעבר, זה רק בונוס.

זה גם זמן מצוין לשבת ולהסביר לילדים את חשיבות המים כמעניקי חיים. לבני האדם, לחיות ולצמחים.על סוגי המים – מי שתיה, מי ים, מי תהום. וכמובן על התייבשות המים. כמה חשוב לא לבזבז מים סתם. לשים לב שאין ברזים מטפטפים או מים שזורמים ללא סיבה. לקצר במקלחות, ולבדוק מתי אפשר להדיח בשירותים רק חצי מיכל.


בלוני מים (צילום: מיכל פישמן רואה)

בלוני מים (צילום: מיכל פישמן רואה)


אחרי שסיימנו לשתות וללמוד, מגיע החלק הכיף. מלחמות מים, בריכה וים. מי לא אוהב לצנן את הגוף תוך כדי משחק והשתובבות? כולנו אוהבים. בכל גיל אגב. תראו לי מבוגר שלא שש למלחמת מים, או לשכשוך בבריכה ובים. אבל גם פה, הסכנות רבות. אנחנו רק באמצע החופש, וכבר שמענו על כל כך הרבה מקרי טביעה (שלא נדע).

הסכנות במים הן גדולות. ולכן חשוב מאוד שאנו כהורים נהיה ערנים ומודעים אליהם. צריך לזכור שאפילו קערת המים של הכלב יכולה להוות סכנה. ילדים קטנים, בעיקר בשלב הזחילה, כאשר ראשם כבד מגופם, והם עדיין לא מודעים לתפקוד בסכנה, יכולים לאבד שיווי משקל, ראשם צונח בקערה ואין להם איך להחלץ מזה.

בנוסף דלי מים, שפעוט יכול להסתקרן ולתחוב ראשו, למעוד, ולהיחנק גם במעט מים שיהיו בדלי.

וכמובן הבריכות. כשהילד במים הורים צריכים לראות רק דבר אחד, את הילד! לא לקרוא ספר, לא להציץ בסלולרי, לא להסתמך על המצופים, להסתכל על הילד! גם ברדודים!

זכרו שמים הם כיף, אבל הם גם סכנה גדולה. המשיכו לזכור אותם כחוויה, ולא חלילה כטרגדיה גדולה.

ממליצה בחום לעיין גם באתר ארגון בטרם. תופתעו לגלות כמה סכנות אורבות בתוך מספר קטן של טיפות. המשיכו להנות מהמים, מבלי לסכן חיים. ושיהיה לנו חופש בטוח ונעים!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר