רותם נעימי (צילום: פרטי)
רותם נעימי (צילום: פרטי)

"ועידת החינוך היא הזדמנות מצוינת להשמיע את הדעה של הנוער על העיר"

רותם נעימי, יו"ר מועצת התלמידים בעיר, בשיחה עם "כל העיר" לקראת ועידת החינוך של ירושלים

פורסם בתאריך: 16.8.18 10:55

ביום שלישי הקרוב, 21.8, תתקיים במוזיאון ארצות המקרא ועידת החינוך של ירושלים. בוועידה ידונו הנושאים הבוערים שעל סדר היום החינוכי בעיר ובכלל, בהם גם סוגיות כמו מעורבות הורים במערכת החינוך ועד כמה משפיעות הרשתות החברתיות על חיי התלמידים.



בפאנל שיעסוק בשני הנושאים החשובים הללו תשתתף, בין השאר, גם רותם נעימי, יו"ר מועצת התלמידים בירושלים. נעימי, בת 18, שמתגוררת בשכונה מלחה היא בוגרת טרייה של תיכון ליד"ה, ובקרוב מאוד היא תעביר את השרביט למחליף שייבחר, שכן בחודש פברואר 2019 היא עתידה להתגייס לצה"ל ולשרת ביחידת העילית 8200.

בשיחה עם "כל העיר" מדבר נעימי על האתגרים שניצבים בפני מועצת הנוער, בהם גם הנושאים שיידונו בוועידת החינוך.

"המטרה שלנו כמועצה תלמידים עירונית זה להשמיע את קול הנוער, להשמיע את הדעה החדשנית, הצעירה והרעננה", מדגישה נעימי. "אני חושבת שוועידת החינוך שבה אשתתף היא הזדמנות מצוינת להשמיע את הדעה של הנוער על העיר שבה גדלנו, אם זה בתחום הלימוד ואם בתחום החברה".

מה יהיה חשוב לך להדגיש בוועידת החינוך?

"שילדים צריכים שיאמינו בהם ושלא יסתכלו עליהם כחלק מקבוצה. כל תלמיד ותלמיד חייב גב ומסגרת, הוא צריך שיאמינו בו ושייתנו לו להביע את עצמו. אני למדתי בבית ספר שבו האמינו בי בכל רגע, אבל לצערי זה לא תמיד קורה. יהיה לי חשוב להדגיש את הפן הזה".

ומה לגבי הסוגיות שיעלו בפאנל שבו תשתתפי? מה עמדתך בנושא המעורבות ההורית במערכת החינוך?

"אני חושבת שהורים צריכים להיות מאוד מעורבים, אבל הם גם צריכים לדעת מתי לתת חופש. המעורבות צריכה להיות מבוקרת ומותאמת לכל ילד, כי יש ילדים עצמאיים ומנגד יש כאלה שחייבים דחיפה חזקה".

עד כמה לדעתך הרשתות החברתיות משפיעות על מערכת החינוך?

"כמו בכל דבר, גם לרשתות החברתיות יש יתרונות וחסרונות. אני חושבת שאם הנוער, וזה כולל את כולם, ילמד להשתמש בכלי הזה לטובה התוצאה תהיה מדהימה. זה כלי שנגיש לנוער, קל להשפיע ולהגיע אליהם. העניין הוא שאנו עוד לא יודעים איך לנצל את הרשתות לטובת חינוך הילדים ואיך להרחיק את הסכנות ברשת".

כיו"ר מועצת התלמידים, מהי דעתך על רמת מערכת החינוך בירושלים?

"בגלל שירושלים מורכת ממגוון רחב של אנשים וקצוות שונים, קשה להגיד באופן מכליל. אני יכולה לומר שהקול של הנוער בירושלים נשמע יותר ביחס לערים אחרות. יש לציין, כי רמת החינוך במגמת עלייה ושיפור ברחבי העיר. יש שאיפה לחדשנות וזה לדעתי הדבר החשוב – לחפש איפה לשפר ואיך לעשות את זה בצורה הכי טובה".

איך את רואה את העתיד של העיר?

"אני רוצה שלא יאמר המשפט 'אני אעזוב את ירושלים כשאגדל'. ברצוני שלצעירים יהיה טוב בעיר הזו, שהם ירצו לגדל את הילדים שלהם כאן. ירושלים היא עיר טובה וצריך לפתח אותה עבור בני הנוער שפעילים ולתת להם את המקום להביע את עצמם".

ומבחינה חינוכית, איזה שינוי היית רוצה להוביל?

"אחד העניינים המרכזיים שיש לשים עליהם דגש מבחינתי זה מגדר ומיניות. לצערי הנושא הזה אינו מודגש כיום בבתי הספר בצורה מספקת. זה כולל מבחינתי התייחסות להומופוביה, להטרדות מיניות וביחס לנשים באופן כללי. צריך להוריד את זה לשטח, הנושא לא נלמד ולא מספיק מעלים אותו כמו נושאים אחרים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר