מוטי סמט (צילום: שלומי כהן)
מוטי סמט (צילום: שלומי כהן)

מוטי סמט, יו"ר הסתדרות המורים בעיר: "רק שינוי משמעותי ותשלום הוגן ישמור על המורים הטובים"

מוטי סמט, יו"ר סניף הסתדרות המורים בירושלים, סיפר בין השאר בוועידת החינוך של ירושלים על הבעיות של אנשי החינוך ועל הפיתרון שיש להשיג

פורסם בתאריך: 21.8.18 12:44

בוועידת החינוך של ירושלים, שנערכת היום במוזיאון ארצות המקרא, בהפקת "כל העיר", נשא דברים מוטי סמט, יו"" סניף הסתדרות המורים בירושלים. "לא קל בימים אלה לנהל מערכת חינוך", אמר סמט. בדבריו הדגיש סמט את הבעיות של עובדי ההוראה ואנשי החינוך ואת הפתרון לטובתם – תשלום הוגן שישמור על המורים והגננות וכל אנשי החינוך בארץ. "ישבתי עם מנכ"ל משרד החינוך ועלתה השאלה למה הנשירה הגבוהה של מורים צעירים שלמדו 4 שנים ובתוך 5 שנים עוזבים את המערכת? למה מנהלים צעירים פורשים מהמערכת? רק שינוי משמעותי ותשלום הוגן ישמור על המורים הטובים שלא נשארו הרבה".

בנוסף, ציין סמט את ימי העבר בחינוך ואת ההשפעות כיום של הנוער בעיר ובארץ. "רבים מאיתנו מתגעגעים לדור שלא הכיר את הרשתות החברתיות, אלה ידעו להאזין, להקשיב ולקיים שיחה פנים מול פנים לתלמידים. ידענו לצעוד עם תלמידנו וחיפשנו ריגושיים וחוויות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון


לסיום, הדגיש סמט בוועידה את יתרונות הסתדרות המורים ואת השינוי הרב שהובילה בשנים האחרונות. "הובלנו את פרויקט המורים המצטיינים יש לנו לא מעט סיבות לגאווה. מוסדות מחקר ישראלים, פיזיקה, מחשבים, חקר החלל, אומנויות ותחומי הספורט. כולם תוצרים של מערכת החינוך שרבים מבקרים אותה ומעטים מביטים לצדדים החיוביים".

"הרשו לי לומר בשיר", הוסיף ואמר סמט, "שחיוך אחד מתחיל בלחיצת יד מרוממת רוח, בתקווה אחת שתרומם את רוחנו. גם המורה קוצר את מה שזורע. שותלים כעס, קוצרים פחד; שותלים יושרה, קוצרים אמון. כששותלים אהבה יש תוצאות גדולות לאהבה והשלכותיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר