המבנה שהוצע לשיטור הקהילתי (צילום: ארגון השומרים נוה יעקב)
המבנה שהוצע לשיטור הקהילתי (צילום: ארגון השומרים נוה יעקב)

נוה יעקב: יוזמת תושבים להקצאת מבנה לשיטור הקהילתי נדחתה על ידי העירייה

יוזמה של תושבים להקצאת מבנה בשכונה, ששימש לפחי אשפה, לטובת השיטור הקהילתי נדחתה על ידי העירייה לאחר שהוא אינו תואם את הייעוד התכנוני שלו. אחד התושבים: "היום השיטור הקהילתי מנהל את הפגישות שלו עם התושבים בתחנות אוטובוס ובאמצע הרחוב"

פורסם בתאריך: 20.9.18 16:59

אנשי השיטור הקהילתי של נוה יעקב משוועים למבנה קבע. יוזמת תושבים שמצאו מבנה נטוש, שבעבר שימש לפחי אשפה, עבור פעילות השיטור הקהילתי, נדחתה על ידי העירייה מהסיבה שהמבנה אינו תואם את הייעוד התכנוני שלו ולכן "מדובר בשימוש לא חוקי". מדובר במבנה שבמהלך הקיץ האחרון נאטם על ידי העירייה, מהחשש שיוביל להתכנסות של גורמים עבריינים במקום. בינתיים, צוות השיטור הקהילתי, כך מספרים תושבים בשכונה, עורכים את הפגישות שלהם עם התושבים בתחנות אוטובוס וברחוב.



"יש בשכונה שיטור קהילתי, אבל אנשיה מנהלים את הפגישות עם התושבים בתחנות אוטובוס ובאמצע הרחוב", מתאר אחד מתושבי השכונה בשיחה עם "כל העיר". "אחרי שארגון השומרים פנה לגורמים בעירייה, שיעבירו את הנכס לטובת השיטור הקהילתי, וגייסו מקורות מימון לשיפוץ הנכס ואפילו מהנדס ומתכנן פיזי בשביל שהכל יתנהל באופן מסודר, ברגע האחרון מנכ"ל העירייה התנגד למהלך, בטענה שזה לא מתאים לאכלס תחנה במבנה ששימש בעבר לפחי אשפה".

השיטור הקהילתי פועל בשכונה למעשה ללא מבנה מסודר. "זו פשוט בושה", מוסיף ואומר אחד מפעילי השכונה. "אחרי שנים של חיפוש אחר מבנה מסודר, העירייה החליטה לתקוע את המיזם ברגע האחרון".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה תומכת בשיטור קהילתי, והיא מקצה שטחים לטובת פעילות ובלבד ששטחים אלה תואמים את הייעוד התכנוני שלהם לצורך כך, שכן אחרת מדובר בשימוש לא חוקי ולכך העירייה ואף המשטרה מתנגדות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עד

    ממש תומכת. במקום להקים כוח שיטור עירוני כמו בערים נורמאליות, מעבירה את היוזמה לתושבים. ממש שוטה לחיות בירושלים…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר