יוסי דייטש, השר אריה דרעי, ח"כ משה גפני (צילומים: דוברות העירייה, מארק ישראל סלם, אוליבייה פיטוסי)
יוסי דייטש, השר אריה דרעי, ח"כ משה גפני (צילומים: דוברות העירייה, מארק ישראל סלם, אוליבייה פיטוסי)

הפיצול החרדי בירושלים: דגל התורה וש"ס תומכות בליאון, אגודת ישראל בדייטש; הרשימות ירוצו בנפרד

הקרע בציבור החרדי עולה מדרגה: רשימת אגודת ישראל תתמודד בנפרד למועצת העירייה כשבראשה ירוץ יוסי דייטש לראשות העיר; רשימת דגל התורה תתמודד בנפרד

פורסם בתאריך: 4.10.18 12:42

החרדים בירושלים מתפצלים: רשימת אגודת ישראל (חסידים), שבראשה עומד המועמד לראשות העיר יוסי דייטש, וסיעת דגל התורה (ליטאים), יתמודדו בנפרד למועצת העירייה. זאת לאחר עשרות שנים שבהן התמודדו יחד תחת סיעת "יהדות התורה".



הסיבה לפיצול היא החלטתן של סיעות ש"ס ודגל התורה לתמוך לראשות העיר במועמד משה ליאון. זאת, בניגוד לאגודת ישראל שמריצה כידוע לראשות העיר את דייטש.

הערכות הן כי ש"ס ודגל התורה יעניקו לליאון כ-50 אלף עד 55 אלף מצביעים חרדים ויזכו בתפקידי מפתח אם ינצח. מנגד, מוערך כוחה האלקטורלי של אגודת ישראל בירושלים בכ-30 אלף קולות חרדים, שיצביעו למועמד דייטש.

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

במהלך החגים נרשמו כמה ניסיונות למנוע את הפיצול שתקף אף לערים נוספות בארץ, שגם בהן עלו מחלוקות. בין הערים שבהן יחול הפיצול – חיפה, בית שמש, בני ברק ואלעד.

מבדיקת "כל העיר" עולה כי הפיצול בין הרשימות הוא סופי לבחירות 2018 – וזאת מפני שהרשמת הסיעות למרוץ הנוכחי הסתיימה ביום חמישי שעבר, 27.9.18.

השר אריה דרעי (צילום: מארק ישראל סלם)

השר אריה דרעי (צילום: מארק ישראל סלם)

באגודת ישראל (חסידים) תקפו את נסיבות הפיצול והוציאו הודעה לפיה, "נעשו כל המאמצים מצדנו לעשות את רצון הציבור ולרוץ באחדות, ואף הגשנו הצעה נוספת, מקום נוסף ברשימה לדגל, כך שבמצב של תשעה נציגים, דגל היתה זוכה לחמישה מול ארבעה של אגודה. גם להצעה זו סירבו בדגל התורה. חבל שבחג שמסמל את האחדות יש מי שהעדיף את הפירוד, בהעלאת רף הדרישות שוב ושוב".

ח"כ משה גפני (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ח"כ משה גפני (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מנגד, בדגל התורה החרדית (ליטאים), בהובלת חבר הכנסת משה גפני, נימקו את התמיכה בליאון בהחלטת הרבנים עוד מהבחירות הקודמות, והגיבו לביקורת על הפיצול: "חיכינו עד הרגע האחרון להגשת הרשימה וזאת בשביל השלום והאחדות. לצערנו, אגודת ישראל לא שיתפה פעולה. הם עמדו על כך שהוראות גדולי התורה של ציבור דגל התורה יוגבלו בפרסומים ובהעברת המסרים וההוראות לציבור שנאמן לדעת התורה שלהם. אנחנו נאמנים לרבותינו, ועם זה אין פשרות. הדרישות שלנו היו לשוויון מלא וגם בזה לא נענינו".

עוד נודע ל"כל העיר" כי ש"ס בראשות השר אריה דרעי, שכוחה בעיר מסומן בסימן שאלה, לאור היחלשותה לפי סקרים בכל רחבי הארץ, תתמוך כאמור בליאון לראשות העיר. זאת בדיוק כפי שהיה בבחירות הקודמות לראשות העיר ב-2013.

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

כאמור, כבר בצאת יום כיפור לפני כשבועיים וחצי, נודע כי הרב חיים קנייבסקי, מהמנהיגים הבולטים של דגל התורה, החליט להעניק תמיכה למשה ליאון. מה שלמעשה פיצל את הקול החרדי והגביר את חילוקי הדעות, שגם כך קיימים זה תקופה בגזרה החרדית. נדמה כי הבחירות הקרובות יספקו הצצה והזדמנות לזהות את מאזן הכוחות החרדי בעיר, כשכל זרם יתמודד באופן עצמאי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    הרבה פיצולים, סיכסוכים, נסתרות דרכי האל הוא כנראה לא רוצה אף אחד מהם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר