ההפרדה המפלסית בצומת הרחובות דרך חברון-אשר וינר (הדמיה: חברת דגן פתרונות ויזואליים)
ההפרדה המפלסית בצומת הרחובות דרך חברון-אשר וינר (הדמיה: חברת דגן פתרונות ויזואליים)

הפתרון לפקקים של ארמון הנציב, ארנונה ותלפיות? מנהרה בצומת דרך חברון-אשר וינר

בשורה לשכונות ארמון הנציב, ארנונה ותלפיות: העירייה אישרה היתר להקמת הפרדה מפלסית בצומת הרחובות דרך חברון-אשר וינר. הפרויקט כולל סלילת נתיב לאופניים

פורסם בתאריך: 23.10.18 06:12

על רקע עומסי התנועה והפקקים הכבדים באזור צומת הרחובות דרך חברון-אשר וינר – העירייה אישרה בשבוע שעבר היתר לעבודות להקמת הפרדה מפלסית באזור. מדובר בבשורה עבור תושבי ארמון הנציב, ארנונה, תלפיות והבאים מאזור קיבוץ רמת רחל.

בעירייה מציינים כי העבודות אושרו "במטרה להקל על הפקקים בדרך חברון. ההיתר לשדרוג הכביש והקמת ההפרדה המפלסית ברחוב אשר וינר כולל את רחוב האומן ודרך משה ברעם".

התכנית אושרה ברשות הרישוי העירונית לפיה עד סוף שנת 2018 ייצא מכרז לביצוע בפרויקט. עירייה מכוונים להתחיל בעבודות עצמן באזור אפריל 2019. משך העבודות: כשלוש וחצי שנים. מרבית העבודות יבוצעו מתחת לקרקע.


רחוב משה ברעם (הדמיה: חברת דגן פתרונות ויזואליים)

רחוב משה ברעם (הדמיה: חברת דגן פתרונות ויזואליים)


כמו כן "העבודות כוללות הריסת גדרות וקירות פיתוח קיימים, מדרכות לפירוק, סלילת מדרכות, אספלט מחודש, כולל סלילת אספלט בנתיב אופניים, ריצופים בתחום הליכה, גינון, עצים חדשים, כולל עצים לשימור וקירות פיתוח חדשים".

בעירייה מדגישים כי "לקראת תחילת העבודות יבוצעו כמובן הסדרי תנועה שתוכננו למנוע ככל הניתן את השינויים בתנועה ולשמור על זרימת התנועה באזור. במסגרת העבודות גם יבוצעו בשלבים שונים עבודות לילה. כל פירוט העבודות וההסדרים הצפויים כמובן יפורסמו לפני תחילת העבודות לציבור ולתושבים. מדובר בפרויקט מורכב לביצוע, אולם חשיבותו רבה שכן הוא יפחית משמעותי אתנפחי התנועה בצומת, יאפשר זרימת תנועה חלקה וייקל על העומסים הקיימים כיום".



בתוך כך, נראה שרחוב דרך חברון משנה את פניו. כפי שפורסם ב"בכל העיר" בשבוע שעבר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים הפקידה שתי תוכניות ברחוב דרך חברון בירושלים. שתיהן ממוקמות זו מול זו, לאורך הקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה, ובסמוך לתחנות הרכבת העתידיות.

התוכנית שבדופן המזרחית של דרך חברון – במפגש הרחובות דרך חברון ואשר וינר, כוללת 450 יחידות דיור שייבנו בשישה מבני מגורים בגובה של 30-10 קומות, שישולבו במסחר ובמבני ציבור בקומת הקרקע. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-21 דונם וכוללת כ-6 דונם עבור שטחים פתוחים, כיכר עירונית, שטחים ציבוריים המשולבים במבנה המגורים עבור גני ילדים, מעונות ובית כנסת וכן מגרש עבור מבנה תנועת נוער. בתחום התוכנית מצויים שרידי אמת מים עתיקה המיועדת לשימור ומשתלבת בשטחים הפתוחים בתוכנית. התוכנית הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי אדריכל ארי כהן אדריכלים.

התוכנית הנוספת, שבדופן המערבית של דרך חברון, כוללת 250 יחידות דיור שייבנו בשני מבני מגורים בגובה של 30 קומות וכן מבנה לתעסוקה בגובה של 18 קומות. התוכנית ממוקמת בפינת הרחובות דרך חברון והאומן, והיא מתפרסת על שטח של כ-8 דונם.

המבנים כוללים שטחים מסחר בחזית מסחרית לרחוב דרך חברון ולרחוב דרך בית לחם, שטח ציבורי פתוח ושטחים ציבוריים המשולבים במבנה המגורים עבור גני ילדים, מעונות ובית כנסת. התוכנית הינה ביוזמת חברת "ש.ב.ח שער לירושלים" ונערכה על ידי אדריכל אמציה אהרונסון אדריכלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הבעיה....

    שכל הזמן מעבירים את הפקקים ממקום למקום,
    אבל פתרון תחבורתי יסודי,מהיר,כגון יצירת מערך של תחבורה ציבורית מקיף שיהיה יעיל ומהיר,את זה לא מבצעים,
    תוכניות לפתרון בדמות תחבורה ציבורית יש בלי סוף,אבל ביצוע וישום,את זה אפשר למתוח עד אין קץ.
    אפשר להתנחם שאין תחבורה ציבורית נאותה לא רק בירושלים,אלה בכל הארץ,
    אבל זאת נחמת טיפשים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם הפקקים בפיסגת זאב? למה שכונה בירושלים צריכה להיות כביש הגישה של כל השומרון????? אנחנו כבר אובדי עצות.

  3. עד

    לא צריך 'לסלול' נתיב לאופניים, אלא לסמן רצועה בשולי הכביש, בצבע. 3-4 מטרים וזהו. כמו ברוב הערים בעולם. שביל כזה לרוב יקח מהולכי הרגל ולא מהמכוניות, וזה סדר עדיפויות עקום – המטרה לצמצם רכבים, לא אנשים.

    שמישהו יתעורר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר