בית הקונפדרציה (צילומים: דינה גונה, יואל חיות, Nir Shaanani
בית הקונפדרציה (צילומים: דינה גונה, יואל חיות, Nir Shaanani)

בית הקונפדרציה: היצירה הישראלית-אתיופית שוב נחשפת

פסטיבל הולגאב יציג במהלך השבוע הקרוב 17 מופעים המציעים הצצה אל התרבות המרתקת והמיוחד של העדה האתיפיות

פורסם בתאריך: 19.12.18 19:14

עשרות משוררים, מוזיקאים ואמנים פותחים צוהר אל התרבות והשירה האתיופית בפסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית, שיתקיים השבוע בעיר. זוהי שנתו התשיעית של הפסטיבל, מבית היוצר של בית הקונפדרציה, אשר גם השנה מציע סדרת מופעים עם הקולות העכשוויים והרעננים בסצנת המוזיקה הישראלית-אתיופית, לצד שילובים מיוחדים ויוצאי דופן.



בית הקונפדרציה מבחוץ (צילום: דינה גונה)

בית הקונפדרציה מבחוץ (צילום: דינה גונה)


"הפסטיבל יציג במהלך השבוע הקרוב 17 מופעים, המציעים היבטים שונים של תרבות מרתקת ומיוחדת במינה, המתחדשת וצוברת תנופה ועומק חדשים בישראל", מציין אפי בניה, מנכ"ל בית הקונפדרציה והמנהל האמנותי של הפסטיבל. "כבכל שנה, נציג את הקולות הצעירים והמבטיחים של הסצנה התרבותית הישראלית-אתיופית במוזיקה, בשירה, בתיאטרון ובמחול, אך נקדיש גם מקום נכבד לאמנים הגדולים ולעמודי התווך של תרבות זו".

מופע מרתק במיוחד יהיה "פרא אציל" של היוצרת ואמנית הספוקן-וורד אורית טשומה. במופע תגיש טשומה שילובים מעניינים משלה. טשומה לוקחת טקסטים מקוריים בשפה העברית ומתבלת אותם במוזיקה אתיופית עממית, במקצבים אפריקאים מדבקים ואפילו בקטעי ראפ והיפ-הופ. כבת לזהות מורכבת, ישראלית-אתיופית, בת לקהילת ביתא ישראל, זרה ושייכת גם יחד, היא הקול החדש של צעירי העדה האתיופית, והיא מביאה את החברה הישראלית כפי שהיא חווה אותה, בעיניה ובאוזניה הרגישות. (מוצ"ש, 22.12.18, 21:00, בית הקונפדרציה).


להקת ביתא (צילום: יואל חיות)

להקת ביתא (צילום: יואל חיות)


להקת תמרדה תעלה את המופע "ברא את עצמך" עם סולנית הלהקה תמר רדה, המסתמנת כהבטחה הבאה של המוזיקה הישראלית. רדה כבר הוציאה אלבום ראשון והיא מופיעה על במות רבות, כשהיא משתפת פעולה, מארחת ומתארחת בין היתר אצל בת דודתה אסתר רדא, אהוד בנאי ואריאל הורוביץ, שהוא גם מנהלה האמנותי. המופע של רדה מציג את שירייה האופטימיים, הטעונים ברגש עמוק, פשטות ואמת. אלה הם שירי פולק ישראלי המשופעים במקצבים קאריביים ובצבעים ובניחוחות אפריקאים, שמציעים שילוב טבעי של שורשיה המוזיקליים מבית הוריה עם גרוב עדכני ואנרגטי. (ראשון, 23.12.18, 20:30, בית הקונפדרציה).

גם שניים מיוצאי הפרויקט של עידן רייכל, הזמר ווגדראס אבי וואסה והבסיסט-מפיק ינקלה סגל, מצטרפים למבצעים המקוריים בפסטיבל. "הוואן" ("התחלה חדשה" באמהרית) הוא המופע החדש שלהם, שבו הם מציגים את העולם המוזיקלי העכשווי של הצעירים באתיופיה. המופע כולל מוזיקה אתיופית פופולרית לצד שירים מקוריים של וואסה, המתגבשים בימים אלה לאלבום. בנוסף, השניים יבצעו עיבודים לשירים שהם נכסי צאן ברזל של המוזיקה האתיופית, של זמרים משפיעים ואהובים כמחמוד אחמד ובני דורו משנות ה-70 וגם משיריו של המוזיקאי המפורסם ביותר באתיופיה כיום – טדי אפרו. (שני, 24.12.18, 20:30, בית הקונפדרציה).


פסטיבל הולגאב (צילום: photo by Nir Shaanani 184)

פסטיבל הולגאב (צילום: photo by Nir Shaanani 184)


בנוסף למופעים המוזיקליים, קבוצת תיאטרון הולגאב, בניהולו האמנותי של משה מלכא, תציג ארבע מחזות אשר הז'אנר הקומי בולט בהם במיוחד. מקומדיה מופרעת על בובת העץ האיטלקית פינוקיו, דרך הצגת יחיד קומית אודות אישה שיורדת על עצמה, על הקהילה ועל המדינה, ועד למופע ליצנות מודרנית ללא מילים.

הפסטיבל ייחתם ביום רביעי הקרוב (26.12 בהפקה מיוחדת עבור הפסטיבל, "אנדלוסיה – אתיופיה", שבה פסנתרן הג'אז הישראלי עומרי מור, מהמוזיקאים המוערכים והמקוריים ביותר בסצנת הג'אז הישראלית, יוצר חיבור מפתיע ומרענן בין הג'אז והמוזיקה האנדלוסית של המגרב. (רביעי, 26.12.18, 21:00, הזאפה).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר