השריפה בסמוך לאבן ספיר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
(צילום: כבאות והצלה ירושלים)

שריפת היער הגדולה סמוך ליישוב אבן ספיר – בתים פונו, עבודות הכיבוי נמשכו אל תוך הלילה

שריפה יער גדולה השתוללה סמוך ליישובים אבן ספיר, אורה ועמינדב. דיירים פונו זמנית מהבתים. פעולות הכיבוי נמשכו אל תוך הלילה

פורסם בתאריך: 4.6.19 11:01

עדכון אחרון: 4.6.19 17:40

שתי שריפות משתוללות בשעה זו בירושלים. דליקה אחת פרצה באזור ליפתא – בעקבות להבות האש והעשן הרב חלק מכביש בגין נחסם לתנועה לשני הכיוונים מצומת גולדה מאיר ועד למחלף הכניסה לעיר. שריפה נוספת פרצה סמוך ליישובים אבן ספיר, אורה ועמינדב – דיירים פונו מהבתים על ידי שוטרים.  כוחות כבאות והצלה מנסים להשתלט על להבות האש.

**עדכון 20:35**

הושגה שליטה על היקף שריפת היער והחורש באזור אבן ספיר. מכבאות והצלה ירושלים נמסר כי "בדקות האחרונות הכריז מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים טפסר ניסים טויטו על שליטה בהיקף השריפה. 30 צוותי כיבוי והצלה ממחוז ירושלים, ממחוזות נוספים וכן כוחות מהיחידה המרכזית של כבאות והצלה לישראל, יחידת "להבה" פועלים עדיין בשריפה, ומבצעים כיבוי של מוקדי אש רבים בשטח. הפעילות תימשך אל תוך הלילה עד לכיבוי סופי של השריפה. הודות לפעילות המהירה, המקצועית והנחושה של לוחמי האש, לא דווח על נפגעים".

**עדכון – 19:35**

משטרת ירושלים מדווחת כי כביש בגין נפתח לתנועת כלי רכב, וזאת לאחר שהושגה שליטה על השריפה באזור ליפתא.

במקביל, כבאות והצלה ירושלים מדווחים מזירת האירוע בסמוך למושב אבן ספיר: "לוחמי האש הצליחו לבלום את הלהבות ולהרחיק את האש מקו הבתים אל תוך השטח המיוער אך עדיין לא הושגה שליטה בשריפה".

**עדכון – 18:25**

שריפת יער גדולה משתוללת בשעה זאת באזור המושבים אבן ספיר ואורה עמינדב. 12 צוותי כיבוי ושישה מטוסים של טייסת הכבאות אלעד פועלים בזירה. משטרת ירושלים הוזעקה אף היא לאזור השריפה, והחלה לפנות מספר בתים שנמצאים בסמיכות למוקד האש.



ממשטרת ירושלים נמסר: "עקב שריפה שפרצה באזור מושב אבן ספיר ואורה עמינדב, פונו דיירים ממספר בתים הסמוכים למוקד לאש. הכניסה למקום נחסמה בכדי לאפשר כניסת כוחות כבאות והצלה".

במשטרת ירושלים מוסיפים ומבקשים מתושבי אבן ספיר אשר מתפנים באופן עצמאי "להשאיר את דלתות הבתים ללא נעילה על מנת להקל על פעולת הסריקות של השוטרים. אנו קוראים לאזרחים להימנע מהגעה לאיזורים בהם ישנן שריפות ולהישמע להוראות השוטרים".


השריפה בסמוך לאבן ספיר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

השריפה בסמוך לאבן ספיר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


מכבאות והצלה ירושלים נמסר כי "12 צוותי כיבוי והצלה ממחוז ירושלים, פועלים כעת בשריפת יער חורש וצמחייה בצד הצפון מערבי של הישוב אבן ספיר. לוחמי האש בפיקודו של מפקד כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים טפסר ניסים טויטו, מגנים על בתי המושב אבן ספיר ונאבקים בלהבות בקו הבתים".

בכבאות והצלה מוסיפים כי "שישה מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות אלעד הוזנקו למקום ומסייעים לכוחות לוחמי האש על הקרקע".

**עדכון – 17:20**

בדקות האחרונות נסגר, שוב, כביש בגין לתנועת כלי רכב וזאת בשל התחדשות שריפת החורש באזור ליפתא. ממשטרת ירושלים נמסר כי "בעקבות התחדשות שריפת חורש באזור ליפתא בכניסה לירושלים ועשן כבד המקשה על ראות הנהגים, כביש מנחם בגין – משד׳ גולדה ועד הכניסה לעיר נחסם לתנועה ל 2 הכיוונים על ידי השוטרים עד לסיום פעולות הכיבוי להבטחת שלום ציבור ומשתמשי הדרך".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשעה 11:00 בערך פרצה שריפת חורש באזור ליפתא. בשל העשן הכבד שהיתמר מהשריפה החליטה משטרת ירושלים לסגור את הכביש לתנועה. לאחר כשעה, בשעה 12:00, נפתח הכביש לתנועה וזאת לאחר שנראה היה שכבאות והצלה ירושלים השיגה שליטה על האש.

מכבאות והצלה ירושלים נמסר בשעה זאת כי מדובר על שריפה חדשה שפרצה באזור ליפתא ולא בהתחדשות הדליקה מהבוקר. "צוותי כיבוי מתמודדים עם שריפה חדשה נוספת שפרצה באזור ליפתא. לוחמי האש מרכזים מאמץ לבלום את השריפות ולמנוע את התפשטות האש".


השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)


**עדכון – 12:00**

כביש בגין דרום נפתח לתנועת כלי רכב.

**עדכון – 11:05**

בשל העשן הכבד משריפת החורש באזור ליפתא, החלה משטרת ירושלים לפינוי הדיירים ממספר מבנים סמוכים, שהאש והעשן מהווים להם סכנה.

כביש בגין לכיוון דרום, בסמוך לכביש 9 ועד למחלף הכניסה לעיר, נחסם לפני שעה קלה לתנועת כלי רכב בעקבות שריפת חורש באזור ליפתא .

ממשטרת ירושלים נמסר כי "בעקבות שריפת חורש באזור ליפתא ועשן כבד המקשה על ראות הנהגים, כביש מנחם בגין לכיוון דרום – בסמוך לכביש 9 ועד הכניסה לעיר – נחסם לתנועה עד לסיום פעולות הכיבוי להבטחת שלום ציבור משתמשי הדרך".



מכבאות והצלה ירושלים נמסר כי "צוותי כיבוי והצלה בסיוע רכב אספקת מים, פועלים בשריפת צמחייה וקוצים באזור ליפתא בסמוך לכביש 1. לוחמי האש מרכזים מאמץ לבלימת השריפה ולמניעת התפשטות האש לעבר נתיבי התחבורה ומבנים סמוכים לשריפה".

עוד נמסר מכבאות והצלה ירושלים: "לפני שעה קלה פרצה שריפה במורדות ואדי ליפתא – בין כביש בגין לכביש 1 בכניסה לעיר. 7 צוותים פועלים בשטח. יש רוחות מאוד חזקות. השריפה עדיין מתפשטת. לוחמי האש מנסים לבלום אותה, כדי שלא תתפשט לנתיבי התחבורה בכביש 1. השריפה כרגע ללא שליטה. מקווים שנצליח לבלום את השריפה בשעה הקרובה".


השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

השריפה בליפתא (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר