מכון שכטר (צילום: נחשון פיליפסון)
מכון שכטר (צילום: נחשון פיליפסון)

מכון שכטר: מיזם לסובלנות בין זרמי היהדות

הפרויקט החדש לסובלנות בין זרמי היהדות - "דרכים", נערך על ידי מכון שכטר למדעי היהדות באמצעות סיורים בעיר

פורסם בתאריך: 14.5.17 15:45

מיזם חדש נחנך במכון שכטר למדעי היהדות בניות – "דרכים", שמטרתו קידום הסובלנות בין זרמי היהדות השונים והפלורליזם ברשתות החברתיות. הפרויקט, שהושק בשיתוף עם משפחת ליבהבר, יפעל להוספת נקודת מבט יהודית, מגוונת ופלורליסטית לשיח על המציאות הישראלית במרחבים הווירטואליים.
"הרעיון הוא לצייד את השיח ברשתות החברתיות בידע על יחס היהדות לנושאים שונים שנמצאים במחלוקת לעתים קרובות ולייצר שיח מושכל וסובלני", אומרת עדית מבורך שאג, סטודנטית לרבנות בבית המדרש ע"ש שכטר ומיוזמות הפרויקט.
הפעילות הראשונה במסגרת "דרכים" היא סיור להכרת הזרמים בעולם היהודי והתהוותם. הסיור הראשון מתוך סדרה של סיורים בעיר יתקיים ביום שישי, 19.5 בשעות 13:00-10:00 וייצא ממרכז ז׳ראר בכר. המשתתפים יבקרו בבית הכנסת "הראל" ויפגשו שם עם רבה רפורמית, ב"היכל שלמה" הם ישוחחו עם נציג הקהילה האורתודוקסית בירושלים ובקהילת "מורשת ישראל" הם יכירו מקרוב את התנועה המסורתית. מורה דרך מוסמך יוביל את הסיור.
יוזמי הפרויקט מדגישים כי הם מקווים לעורר שיח סובלני ופלורליסטי בנושא ברשתות החברתיות, שיתעורר בעקבות הסיורים. המסיירים יכולים לבחור בין תשלום לסיור (30 שקלים) או כתיבת פוסט על החוויות מהסיור ועזרה בשיתוף החומרים שיופצו על ידי מארגניו.
בהמשך יושק גם אתר אינטרנט, שיציג מידע מבוסס על נושאים שונים ביהדות שלעתים קרובות נמצאים במרכזן של מחלוקות בחברה הישראלית כגון גויים ביהדות, גישת המקורות לאקולוגיה, קביעת מדיניות ציבורית וכדומה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר