בתוכנית של 'עמדינה' (צילום: פרטי)
חוזר לשדר? אלעד עמדי (צילום: פרטי)

אחרי כ-30 שנה: השדר אלעד עמדי סיים את דרכו ברדיו ירושלים

בפוסט שפרסם בעמוד האישי שלי כתב עמדי: "רוצה לומר תודה ענקית לכל מאזיניי האדירים, תודה על כל מה שעשיתם למעני". מרדיו ירושלים נמסר: "מודים לאלעד עמדי על הדרך והשנים הרבות"

פורסם בתאריך: 5.11.23 18:30

"תמה דרכי ברדיו ירושלים אחרי כמעט 30 שנים. רוצה לומר תודה ענקית לכל מאזיניי האדירים, תודה על כל מה שעשיתם למעני. אוהב את כולכם. עוד יבואו ימים אדירים לעם ישראל" – כך, בפשטות ובקצרה סיים היום, ראשון, אלעד עמדי כ-30 שנות קריירה ברדיו ירושלים.

אבל הקריירה של עמדי, כידוע, היתה מלאה ברכבות והרים. מחד – הוא אחד הטאלנטים הגדולים של התחנה הירושלמית כמעט מיום הקמתה, הוא היה הפנים של התחנה בשנים האחרונות ואחד הקולות הבולטים ברדיו לצד דמויות גם ירון אילן, מוטי פרנסיס ואחרים.

מהצד השני – השידורים של עמדי בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנה החולפת, היו סוג של רכבת הרים מבחינת הרדיו. אינספור תלונות שהתקבלו נגד השדר הוותיק על אמירות מקוממות, תלונה במשטרה על הסתה, כתב תביעה על הוצאת לשון הרע ועוד ועוד.

ברדיו סירבו השבוע להתייחס לנסיבות שהובילו לפרידה מעמדי ורק מסרו: "רדיו ירושלים מודה לאלעד עמדי על הדרך והשנים הרבות ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

התייחסותו של אלעד עמדי לא נמסרה למרות פניית "כל העיר".

***

כאמור, השנה החולפת של עמדי ברדיו ירושלים היתה סוערת במיוחד. כמעט כמו שהמדינה סערה והתרגשה בזמן ההפגנות והמחאות נגד הרפורמה המשפטית.

השנה הסוערת הזו החלה ממש בתחילת השנה – ב-5.1.2023 – אז הוא התבטא באופן בוטה, על גבול המסית, נגד הפועל ירושלים בכדורגל ונגד חלק מאוהדיה, תוך שהוא אומר דברים שעשויים להישמע כקריאה לאלימות ("אני אוכיח לכולם למה יהיה שווה לי לשבת בבית סוהר על מישהו כמוכם. סגרנו? זה לא איום, זו הבטחה").



 

 

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשל האמירות של עמדי נגד הפועל ירושלים ואוהדיה – החליט המועדון להגיש תביעת לשון הרע נגד עמדי ונגד רדיו ירושלים בסכום של חצי מיליון שקלים. בהפועל ירושלים גם זעמו על כך שעמדי לא התנצל כפי שצריך – אך לבסוף – לאחר הסכם שנערך מול רדיו ירושלים בחודש אוגוסט האחרון, הוא התנצל מעל גלי האתר, לקח אחריות על הדברים ואמר, בין השאר, "אמירות אלו לא היו צריכות להיאמר".

בעקבות ההתנצלות וההסכם – הסירה הפועל ירושלים את תביעתה כנגד עמדי וכנגד הרדיו, כשבנוסף סוכם שיועבר סכום כסף משמעותי לטובת מחלקת הנוער של המועדון.

עוד לפני הסכם הפשרה – בחודש פברואר – התבטא עמידה בחריפות, תוך אמירות קשות, על סף המסיתות, נגד נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. הוא התייחס בדבריו לנושא הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין, ואמר, בין השאר, "אסתר חיות עם מבוטים, נבוטים – יאללה הביתה. הביתה".

בעקבות הדברים הללו, ותלונה שהוגשה בעקבותיהם למשטרה, הוחלט ברדיו ירושלים על השעייתו של עמדי. הוא הורד מגלי האתר למשך כחודש וחצי.

בתווך, שמו של עמדי לא ירד מהכותרות הרבה בשל המאבק שניהלו נגדו אוהדי הפועל ירושלים. כך למשל, כשעמדי נבחר להנחות את טקס הרמת הכוסית והנבחרים של עיריית ירושלים בפסח השנה – היתה מחאה וסערה גדולה, כשסגן ראש העיר יוסי חביליו היה זה שיצא נגד שילובו של עמדי לנוכח דברי ההסתה שלו.

חודש מאוחר יותר, לפני אירועי יום העמאות – שוב היתה התקוממות כנגד הבחירה בעמדי להיות המנחה והתקליטן הראשי בבמה המרכזית של יום העצמאות בירושלים. בעקבות הסערה שקמה – הודיע עמדי כי הוא מוותר על הנחיית האירוע.

יצוין כי לכל אורך הזמן צצו ועלו טענות מצד מאזינים, חלקם אוהדי הפועל ירושלים או כאלה שמזוהים עם הקבוצה, כנגד השידורים והאמירות של עמדי בשנה החולפת. ברדיו הכילו את הדברים, ואף הלכו יד ביד עם עמדי עד להסדרה של העניינים מול הפועל ירושלים. אבל אולי, רק אולי, היה זה גם תחילת הסוף של הדרך הארוכה של עמדי ורדיו ירושלים.

כך או כך, היום, כמעט 30 שנה אחרי השידור הראשון שלו ברדיו ירושלים – אלעד עמדי נפרד. שיהיה בהצלחה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ירון כהן

    אלעד עמדי אחד האנשים היקרים המוכשרים והתתוחים שהכרתי בחיי אני סמוך ובטוח שיהיה לו טוב אלעד אין ולו יהיה כמוך בהצלחה על כל דלת שנסגרת בורא עולם פותח מאה

  2. דודי

    אני בשוק איזו מדינת פחחחח
    עד שיש כאן אחד שפוי שאומר מה שצריך לומר
    אם ניקח את כל השדרנים של השמאל על כל מיני התבטאויות שהם אמרו
    כולם צרכים לשבת בכלא ואיפה הם עכשיו יושבים במשרדים ממוזגים
    אבל אם מישהו מהצד הימיני של הפה יגיד משהו קצת חריף שלא נוח להם לשמוע
    אז פתאום מתחיל הליך משפטי

    רדיו ירושלים אתם מס 1. אבל אם בגלל כל הסיפורים שניסו לתפור לאלעד אתם פיטרתם אותו
    אתם מי מס 1 תהיו מס 0

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו פחדנים ,מנשקי תחת של אויבים
    מעכשיו אני לא שומע יותר רדיו ירושלים.

  4. סיגל מסרחי

    אני בשוק שערוריה
    אלעד עמדי הקול השפוי!
    שאומר מה שצריך לומר!
    שדרן מקצועי מעביר תוכנית נעימה לאוזן כיף
    לשמוע אותו!
    חבל מאוד!
    אם ניקח את כל השדרנים של השמאל על כל מיני התבטאויות שהם מתבטאים
    את כולם צרכים להעיף
    חבל שלא מטפלים בשמאל כמו שצריך רק הימין כל הזמן בזכוכית מגדלת נמאס!

    הימיני של הפה יגיד משהו קצת חריף שלא נוח להם לשמוע
    אז פתאום מתחיל הליך משפטי

    רדיו ירושלים אתם עשיתם טעות
    אין על עמדי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר