מעטפת תומכת ומימוש הפוטנציאל האישי | צילום: שחר רגב
מעטפת תומכת ומימוש הפוטנציאל האישי | צילום: שחר רגב

לומדים את המקצועות המבוקשים ביותר בישראל

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה ירושלים: "אנחנו מתגאים בכך שהסטודנטים במכללה מקבלים מאתנו מעטפת סיוע משמעותית שמסייעת להם לממש את הפוטנציאל האישי". לקראת שנת הלימודים תשפ"ג פותחים במכללה שני מסלולי לימוד חדשים: התמחות במדעי הנתונים במסגרת תואר ראשון בניהול ותואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים. ההרשמה בעיצומה

פורסם בתאריך: 26.5.22 15:55

ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ג במכללה האקדמית הדסה ירושלים בעיצומה. כמדי שנה, שוקדים במכללה על פיתוח וקידום תוכניות הלימודים בהתאם לשינויים ולצרכי המשק.

השנה, עתידים להיפתח שני מסלולי לימוד חדשים: התמחות במדעי הנתונים במסגרת תואר ראשון בניהול ותואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים.

התמחות במדעי הנתונים Data Science – במסגרת תואר ראשון בניהול

בשנים האחרונות מדע הנתונים, הפך להיות אחד המקצועות המבוקשים ביותר בישראל. מדובר במקצוע שצומח במהירות ועוסק באיסוף, ניהול, עיבוד וניתוח של נתונים ובהסקת מסקנות, תחזיות ופיתוח כלים.

במכללה האקדמית הדסה, הבינו את הצורך בהתמחות הסטודנטים בתחום ופיתחו תוכנית המציעה לימודי תואר ראשון בניהול עם התמחות במדעי הנתונים. במסגרת ההתמחות, מקבלים הסטודנטים מתודולוגיות וכלים שהופכים אותם למשאב חיוני בכל ארגון ובסיום הלימודים, תיפתחנה בפני הבוגרים אפשרויות תעסוקה רבות במגוון ארגונים בתעשיית ההייטק, חברות ביטוח, בנקים, משרדי ממשלה, קופות חולים ועוד.

ההתמחות כוללת מגוון קורסים כגון: כריית נתונים, ניהול בסיסי נתונים ועיבוד נתונים, סטטיסטיקה יישומית, מבוא לתכנות, ניהול ידע וקבלת החלטות, ויזואליזציה, ניתוח רשתות חברתיות ועוד. "מדובר במקצוע חדש יחסית, צומח במהירות, עם ביקוש הצפוי להמשיך ולגדול", מסבירה ד"ר אנה חלמסקי, ראשת ההתמחות ומוסיפה: "אנחנו חיים כיום בעידן ה- Big Data שבו כמויות הנתונים הן עצומות וזרם הנתונים אינו פוסק. עובדים שיידעו לפתח את הכישורים הרלוונטיים יזכו ליתרון משמעותי בשוק העבודה".

בסיום הלימודים יקבלו הסטודנטים תעודת תואר B.A בניהול ואליה יצורף ספח עם אישור על התמחות במדעי הנתונים.

תואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים

תחום זה, התפתח רבות בשני העשורים האחרונים ועם התפתחות התחום, התעורר הצורך באנשי מקצוע בכירים ומקצועיים, אשר ישפרו את השירות המקצועי הניתן לילדים ולבני משפחותיהם.

מתוך הבנת צורך זה והדרישה למומחים מובילים בתחום, החליטו במכללה האקדמית הדסה לפתוח לראשונה תוכנית אשר תכשיר אנשי מקצוע מתחומי הבריאות, הטיפול והחינוך לתפקידי ניהול של מערכות רב מקצועיות המטפלות בילדים עם צרכים מיוחדים.

ראש התוכנית הוא פרופ' אשר אור-נוי, שהקים וניהל במשך כ-20 שנה את המחלקה להתפתחות הילד ושיקומו במשרד הבריאות. "היתרון הגדול של התוכנית, מעבר לאפשרות לעבור לתפקידי ניהול הוא הידע המקצועי בו יחזיקו הבוגרות והבוגרים, שיאפשר להם לכוון את המתווה הטיפולי הכוללני לילד". מסביר פרופ' אור נוי.

הלימודים נפרשים על פני שנתיים, במסגרת של יום לימודים מלא בשבוע ובנוסף קורסי בחירה. פתיחת התוכנית אושרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה והענקת התואר מותנית באישורה.

מסלולי לימוד מגוונים וחדשים במכללה האקדמית הדסה ירושלים | צילום: שחר רגב

מסלולי לימוד מגוונים וחדשים במכללה האקדמית הדסה ירושלים | צילום: שחר רגב

מעטפת אישית לכל סטודנט

המכללה האקדמית הדסה ממוקמת במרכז העיר, בלב ליבה של ירושלים ובעשר השנים האחרונות הכפילה את מספר הסטודנטים שלה שעומד כיום על יותר מ- 4,600. במכללה פועלות 14 תוכניות לימוד לתואר ראשון במגוון רחב של תחומים, חמש תוכניות לתואר שני ומכינות קדם אקדמיות.

בעיר ירושלים יש לא מעט מוסדות אקדמיים מובילים, אך מה שמייחד את המכללה האקדמית הדסה הוא השילוב בין רמה אקדמית גבוהה ומעטפת אישית הניתנת לסטודנט ומסייעת לו לממש את הפוטנציאל הטמון בו. במכללה מלווים את הסטודנטים באופן אישי במישורים רבים במסגרת כוללת אותה הם מכנים 360° ביניהם:

מרכז אתגרים הפועל במכללה אשר מקיים מערך תמיכה המותאם לכל סטודנט בהתאם לצורך האישי שלו וכולל התאמות במבחנים וייעוץ אישי. המכללה מינתה בכל חוג ולכל שנת לימודים נפרדת יועץ אקדמי ייחודי שמופקד על הסטודנטים ומסייע להם בסוגיות שוטפות הנוגעות ללימודיהם בחוג.

סטודנטים שמתמודדים עם בעיות אישיות ומשפחתיות מקבלים אוזן קשבת וסיוע ממשי מדיקנט הסטודנטים במכללה, שמקיים שיחות ומטפל בסטודנטים הללו כדי לעזור להם לצלוח את המכשולים הסביבתיים האישיים שלהם אשר עלולים להפריע במהלך הלימודים.

בנוסף, במכללה פועל מרכז לניהול קריירה שמטרתו לסייע לסטודנטים והבוגרים למצוא עבודה בתחום לימודיהם. המרכז מפעיל סדנאות רבות הניתנות בחינם לסטודנטים ולבוגרים.

כמו כן, בשנה שעברה השיקה המכללה את ה"בלנדר" (The Blender), מרכז ליזמות וחדשנות, שנועד לספק תשתית לטובת פיתוח מיזמים וסטארט-אפים בקרב הסטודנטיות והסטודנטים, הנוכחיים והבוגרים של המכללה, כמו גם של הסגל האקדמי.

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה מסכם: "אנחנו מתגאים בכך שהסטודנטים במכללה מקבלים מאתנו מעטפת סיוע משמעותית בהיבטים שונים ומגוונים שמסייעת להם לממש את הפוטנציאל האישי, לחתור למצוינות ולהשתלב בשוק העבודה ובתארים מתקדמים. הנשירה מהלימודים במכללה עומדת על אחוזים בודדים בלבד והדבר מוכיח ללא צל של ספק שהמעטפת הזאת שניתנת לסטודנט, מגשימה את הייעוד שלה ומביאה את הסטודנטים לקו הגמר. מעבר לכך, העובדה ש-85 אחוז מהסטודנטים משתלבים בשוק העבודה במקצועות הרלוונטיים לתחום לימודיהם או ממשיכים לתארים מתקדמים מוכיחה אף היא שהגישה שלנו מצדיקה את עצמה".

לפרטים: *2292, www.hac.ac.il


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר