העבודות בבית הספר תל"י גילה (צילומים: אסף כהן)
העבודות בבית הספר תל"י גילה (צילומים: אסף כהן)

וידאו – תל"י גילה: האם העירייה מבצעת עבודות ללא היתר?

במכתב ששיגר עו"ד יוסי חביליו, שמייצג את הורי בית הספר, נטען כי העבודות סמוך לתל"י גילה, מתבצעות ללא היתר. העירייה: "גני הילדים יוצבו, אם בכלל, רק לאחר קבלת אישורים"

פורסם בתאריך: 10.9.17 17:40

מאבקם של הורי בית הספר תל"י גילה כנגד עבודות הבנייה שמבצעת העירייה בצמוד לשטח בית הספר נמשך. כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"כל העיר" על העבודות, שמטרתן הכשרת הקרקע להצבת שלושה מבנים ניידים, שישמשו כגני ילדים למגזר החרדי.

 

העבודות בבית הספר תל"י גילה (צילום: אסף כהן)

העבודות בבית הספר תל"י גילה (צילום: אסף כהן)

ביום שלישי שעבר שיגר עו"ד יוסי חביליו, שמייצג את הורי בית הספר, מכתב דחוף לראש העיר ניר ברקת ולבכירים נוספים בעירייה, בהם גם ראש מנח"י אביב קינן, שבו הוא דורש את הפסקת העבודות לאלתר, כשלטענתו הן מתקיימות ללא היתר בנייה.

 



יוסי חביליו (צילום: תומר אפלבאום)

עו"ד יוסי חביליו (צילום: תומר אפלבאום)

במכתבו מציין עו"ד חביליו כי "לפני כעשרה ימים נודע למרשי כי עיריית ירושלים היא זו המבצעת את העבודות וזאת לצורך הצבת שלושה מבנים יבילים לגני ילדים בשטח בית הספר. מברור שערכו מרשי התברר כי מי שמבקש את היתר הבניה הינה עיריית ירושלים אגף מנח"ח, מעבר לכך וחמור יותר העבודות במקום החלו ללא היתר בנייה. מרשיי פנו במכתב למר אופיר מאי (מנהל אגף רישוי ופיקוח בעירייה, ע"ז), מר אופיר מאי השיב להם בכתב, כאשר במכתב מאשר למעשה מר מאי כי העבודות במקום מבוצעות ע"י עיריית ירושלים והן בוצעו ללא היתר בנייה. מר מאי כותב עוד כי הוצא צו הפסקת עבודה, אולם לאחר מכן צומצם הצו ע"י התביעה העירונית על מנת לאפשר ביצוע של עבודות הנדסיות שנדרשו לתמיכת שטח החפירה. עוד כותב מר מאי כי במקביל הוגשה בקשה להיתר בנייה להצבת שלושה מבנים יבילים".

בהמשך מכתבו מציין עו"ד חביליו כי "חמור ביותר כי עיריית ירושלים, הגוף האחראי על אכיפת הוראות חוק התכנון והבנייה בירושלים, מעיזה ברוב חוצפתה לבצע עבירות בנייה בעצמה. העירייה נדרשת בזאת להפסיק לאלתר את העבודות בשטח שכן אין מדובר כרגע בעבודות הדרושות לצרכים בטיחותיים עד לאחר ובכפוף להוצאת היתר בנייה".

 

העבודות בבית הספר תל"י גילה (צילום: אסף כהן)

העבודות בבית הספר תל"י גילה (צילום: אסף כהן)

 

בהמשך מציין עו"ד חביליו כי הורי בית הספר מתנגדים למתן היתר בנייה לשם הצבת המבנים היבילים, כשלטענת ההורים הצפיפות בבית הספר גדולה ויש להרחיבו ולא להציב בשטחו גני ילדים. עוד טוענים ההורים כי אזור בית הספר סובל מעומסי תנועה גדולים ומבעיות חניה קשות, כך שהכנסתם של עוד תלמידים רק תחריף את הבעיה.

בסיום פנייתו לראש העיר ולבכירי העירייה כותב עו"ד חביליו: "לאור האמור נדרשת עיריית ירושלים להפסיק לאלתר את עבודות הבנייה עד לאחר ובכפוף למתן היתר בנייה. בלא לפגוע בכך מרשיי מתנגדים למתן היתר הבנייה וסבורים כי המקום לבניית הגנים אינו מתאים, ודורשים מעיריית ירושלים לחזור בה מכוונתה ולהודיע על כך. בכל מקרה מרשיי מבקשים לראות במכתב זה התראה ומיצוי הליכים לפני נקיטת הליכים משפטיים".

 



 

עופר איובי, יו"ר מינהל קהילתי גילה, מתייחס לנושא ואומר: "אני לא נכנס לאישורים ובדרך כלל לא שואל את העירייה אם יש לה אישורי בנייה תקפים, אני בעד עבודה על פי החוק. לגבי שלושת המבנים שאמורים להיות מוצבים בשטח, אני מתחייב שתוך שנתיים הם יעברו לחסות בית הספר תל"י, כשהתלמידים החרדים יעברו למבנה הקבע שיבנה להם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשטח עירוני שמיועד לבניית מבני ציבור ובכלל זה ניתן לבנות בו גני ילדים. לצורך ביצוע בדיקה לגבי מספר הגנים שניתן לבנות בשטח והתאמות פיזיות שונות כהכנה לבניית גני ילדים בוצעו עבודות קרקע של חישוף ויישור השטח. במסגרת העבודות התגלה כי השטח נמצא על כפל קרקע במידות המחייבות בניית קיר תמך. העירייה מבקשת להדגיש כי לא הוצבו גני ילדים, לא נבנו גני ילדים וגני הילדים יוצבו, אם בכלל, רק לאחר קבלת אישורים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ו/או מרשות הרישוי לתכנון ובנייה בירושלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר