אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)
אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)

היום, שוב שביתה בתיכונים בירושלים

ארגון המורים ממשיך את מאבקו לשיפור תנאי השכר של המורים - היום, חמישי, הלימודים בכיתות י'-י"ד לא יתקיימו בכלל התיכונים ברחבי ירושלים, כך גם בערים תל אביב ובאר שבע

פורסם בתאריך: 22.11.17 18:25

ארגון המורים העל יסודי הודיע על שביתה, חמישי, 23.11 בתיכונים ברחבי ירושלים. השביתה תתקיים בכיתות י' עד י"ד גם בערים תל אביב ובבאר שבע, וזאת בהמשך לצעדי המחאה של הארגון לשיפור תנאי התעסוקה של המורים. הארגון מוחה בין השאר נגד הסחבת במשא ומתן מול משרד האוצר בנושא. ברביעי, הושבתו הלימודים בארבע ערים אחרות – חיפה, אשדוד, אילת ועכו. ביום שלישי , הושבתו כלל התיכונים ברחבי הארץ.

 



 

ארגון המורים טוען כי משרד האוצר מתבצר בעמדותיו ולא מגיע איתם להסכם על תנאי השכר. בין הדרישות שמציג הארגן – העלאת שכר המורים לרף מינימום של 8,000 שקלים ותוספת שכר למורים הוותיקים.

יש לציין כי בבתי הספר היסודיים , בחטיבות הביניים (ז'-ט') ובבתי הספר לחינוך המיוחד הלימודים מתקיימים כסדרם. כמו כן, טיולים שנתיים, שתוכננו מראש בתיכונים יתקיימו מחר, חמישי, כמתוכנן.

לאחר השביתה הארצית שהתקיימה ביום שלישי ולא הניבה תוצאות, החליט רן ארז, יו"ר ארגון המורים, להמשיך את המאבק על ידי השבתות מקומיות של תיכונים. ארז אמר במהלך השבוע בין השאר כי במידה והפגישות עם משרד האוצר, בהמשך למשא ומתן שמתנהל, לא יצליחו להביא להסכם הוא צפוי להחריף עוד יותר את המאבק. ארז התבטא ואמר כי אם השביתות המקומיות לא יצליחו הוא צפוי להשבית את התוכניות המיוחדות של משרד החינוך – בממטיקה ובאנגלית.

אילוסטרציה של כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)

(צילום אילוסטרציה: רינת אברג'יל)

במסגרת המשא ומתן הסכימו ארגון המורים ומשרד האוצר על תוספת שכר של 1,650 שקלים למורים מתחילים. יחד עם זאת עיקר המחלוקות נוגעות כרגע לדרישתו של ארז להעלאת גמולי ההשתלמות של המורים – מדובר בתוספת תקציבית של כ-120 מיליון שקלים בשנה. משמעות הסעיף היא תוספת של כ-800 שקלים למשכורתם של המורים בחודש. כמו כן, עוד דורש ארז להוסיף תקציבים למורים שנושאים בתפקידים נוספים כמו למשל אחראי משמעת ואחראי טיולים וכו' – תוספת של כ-250 מיליון שקלים. בנוסף, פועל ארז להפחית 5 שעות עבודה שבועיות מבין 40 שעות של מורים שלא הוקמו עבורם פינות עבודה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר