מחלקת האשפוז - חניכת מחלקת האשפוז המשודרגת במכון האונקולוגי (צילומים שלומי כהן)
מחלקת האשפוז - חניכת מחלקת האשפוז המשודרגת במכון האונקולוגי (צילומים שלומי כהן)

הדסה עין כרם: מחלקת האשפוז החדשה משדרגת את איכות החיים של המטופלים

לאחרונה נחנכה במרכז הרפואי הדסה עין כרם מחלקת האשפוז המשודרגת של המכון האונקולוגי ע"ש שרת. מנהלת המכון, פרופ' תמר פרץ: "זה צעד ראשון בדרך להגשמת החזון של בניית מרכז סרטן כוללני"

פורסם בתאריך: 9.8.18 11:54

לאחרונה נחנכה במרכז הרפואי הדסה עין כרם מחלקת האשפוז המשודרגת של המכון האונקולוגי ע"ש שרת.
באירוע חנוכת המחלקה החדישה, במעמד נשיאת ארגון נשות הדסה אלן הרשקין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, יו"ר עמותת שרת עליזה אשד ואורחים נוספים, אמרה פרופ' תמר פרץ יבלונסקי, מנהלת המחלקה האונקולוגית ע"ש שרת, כי "מחלקת האשפוז החדשה טובה יותר לאחיות, טובה יותר לרופאים ובעיקר טובה יותר למטופלים. יש פה שיפור גדול באיכות החיים של המטופלים. זה צעד ראשון בדרך להגשמת החזון של בניית מרכז סרטן כוללני, שיכלול בתוכו אבחון מוקדם, רפואה מולקולרית שמבוססת על טיפול מותאם אישית והרחבת התמיכה הפסיכו-סוציאלית שהמטופלים מקבלים".

פרופ' תמר פרץ (צילומים שלומי כהן)

מה השתנה בפועל במחלקה המחודשת?
"ראשית אציין שהשיפוץ התרחש במחלקת האשפוז שבה יש כיום 32 מיטות והיא בתוך המכון האונקולוגי ע"ש שרת בהדסה. כידוע, המכון האונקולוגי מבוסס על טיפולים אמבולטוריים, שזה אומר טיפולים חד יומיים, כי חלק מהפילוסופיה שלנו היא שהמטופלים ישהו כמה שפחות באשפוז כדי להקל עליהם כמה שניתן. במחלקת האשפוז נמצאים החולים הקשים יותר, המתחלקים לשלושה סוגי מטופלים. הראשון, קבוצת מטופלים שעוברים טיפולים קשים מאוד ולכן הם זקוקים לתמיכה מתמדת של הצוות הרפואי. הקבוצה השניה הם מטופלים שיש להם סיבוכים חריפים בעקבות הטיפול שעברו, כך שהם צריכים טיפול אקטיבי או מה שאפשר להגדיר כסוג של טיפול נמרץ. הסוג השלישי הוא של מטופלים שמקבלים טיפול ממוקד, שנתפר אישית לכל מטופל. זה טיפול רדיו אקטיבי ובזמן שהחולה מקבל אותו, הוא פולט קרינה. על כן, המטופלים האלה צריכים להיות במקום מוגן קרינה, וזה אחד החידושים הגדולים במחלקה החדשה – יש לנו מתחם גדול עם חדרים שמוגנים מפני קרינה. הצוות הרפואי שעובר מחוץ לחדר לא נחשף לקרינה, כי החדר בנוי מעופרת ועל כן הבנייה של החדרים הללו היתה מאוד יקרה. לפני השיפוץ, היו לנו שני חדרים כאלה, וכעת הגדלנו את המספר לארבעה חדרים, מה שאומר שהכפלנו למעשה את היכולת שלנו לטפל בשיטה הזו, שזו בשורה גדולה".

"מעבר לכך", מוסיפה ואומרת פרופ' פרץ בגאווה, "שיפרנו משמעותית את תנאי האשפוז. המחלקה נראית טוב יותר ויש שיפור משמעותי בתנאים הפיזיים, כמו למשל מיטות חדשות, טלוויזיות פלזמה לרווחת המטופלים. בנוסף, שיפצנו את חדר המשפחו, שהרי הן מבלות כאן זמן נכבד. גם חדרי התרופות והאחיות הוחלפו לסטנדרט של המאה ה-21, כי יש לזכור שהמכון נבנה לפני כ-30 שנה ומאז הוא לא שופץ. מבחינה טיפולית, יש לנו כיום יותר אפשרויות למתן טיפולי כימותרפיה, הוספנו פסיכולוגים שנותנים מענה למשפחות ולחולים, מערכת המחשוב חודשה והכל הפך להיות יעיל יותר ונוח יותר הן לצוות הרפואי והן למטופלים ולבני המשפחה שלהם. כמובן, הדרך למיצוי עודנה ארוכה. אין ספק שיש צורך בפתיחת מחלקת אשפוז נוספת, אך ברור שהתנאים במחלקה הקיימת השתפרו משמעותית".

פרופ' פרץ מוסיפה ומספרת על אירוע חנוכת המחלקה, בה בלטה בנוכחותה נשיאת ארגון נשות הדסה אלן הרשקין. "הגב' אלן הרשקין, נשיאת הדסה, הגיעה במיוחד מארצות הברית ביחד עם עוד מספר נשים מהארגון", היא מציינת. "כמו כן, היו עוד אורחים רבים ומכובדים, חלקם ידידים ותיקים של המחלקה האונקולוגית וחלקם עובדים איתנו בשיתוף פעולה פורה. כפי שכבר אמרתי, מחלקת האשפוז החדשה היא רק חלק מהחזון שלנו – שהוא בנייה של מרכז סרטן כוללני, שייתן מענה נרחב למטופלים".

פרופ' פרץ, בת 66, נחשבת לאחת הרופאות והחוקרות המובילות בתחום הסרטן. היא מרצה לאונקולוגיה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית, שבו היא מופקדת על הקתדרה לאונקולוגיה ע"ש שכט. ברבות השנים היא ערכה מאות מחקרים וזכתה בעשרות מענקי מחקר.

חניכת מחלקת האשפוז המשודרגת במכון האונקולוגי עש שרת (צילומים שלומי כהן)

 

כיום היא מפתחת בהדסה רפואה מותאמת אישית, שמבוססת על פרופיל מולקולרי גם של המטופל וגם של הגידול. "זה תחום שאנחנו עובדים עליו הרבה ומרחיבים אותו כל הזמן", מציינת פרופ' פרץ. "פתחנו באחרונה מרפאה לאנשים בסיכון לפתח סרטן, כאלה שהיה להם סרטן במשפחה או שזוהו אצלם גנים למחלה. זה נקרא מכון הד"ס – הדרת סרטן – מתוך הבנה שיש לשים דגש על הקשר התורשתי. התורשה מהווה גורם סיכון גדול יותר ממה שחשבנו בעבר. כיום, ברגע שאנחנו מבינים את הרקע המשפחתי,אנחנו יכולים להפנות את המטופלים לבדיקות יותר נרחבות. הכל כמובן נעשה תוך ליווי ומעטפת תומכת מצד המרפאה, כשהמרכז כולל בדיקת רופא והכוונה לבדיקות ייחודיות של גילוי מוקדם ומניעה בהתאם לממצא הגנטי ולהיסטוריה המשפחתית. ניתוח של התוצאות והשלכות לגבי המשך מעקב, התאמת אורח חיים ספציפי למטופלים, ליווי צמוד של אחות ויחס חם ותומך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר