אילוסטרציה מעצר (צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה)
(צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה)

האלימות המשטרתית: שוטר הורשע בתקיפת עציר אזוק בתוך התחנה

מבוכה למשטרה: מנהל משמרת בתחנת שלם במשטרת ירושלים, שוטר לשעבר, הורשע כי לפני כשנתיים הוא סטר על פניו ועל ראשו של עציר שהובל לתחנה כשהוא באזיקים. העונש שנגזר עליו - עבודות שירות ופיצוי כספי

פורסם בתאריך: 8.12.19 14:50

שוטר לשעבר, ששירת בתחנת שלם במשטרת ירושלים, הורשע בתקיפת סתם של עציר שהובל באזיקים לתחנה. המקרה, כפי שמתואר בגזר הדין שהתקבל בבית משפט השלום בירושלים, התרחש לפני כשנתיים – מדובר במנהל משמרת בתחנה,  ג'ון דאו, שתקף את העציר, כאמור, בזמן שהוא אזוק, והפסיק לתקוף אותו רק לאחר שהעציר החל לבכות. שופטת בית משפט השלום בירושלים שרון לארי-בבלי גזרה עליו עונש של 160 לתועלת הציבור ופיצוי כספי בסך 1,000 שקלים.

בית המשפט קבע כי אין מקום להורות על ביטול ההרשעה שכן "על הפעלת אלימות משטרתית שלא לצורך, הגם אם ברף הנמוך, להיתקל בתגובה נחרצת מצד בית המשפט אשר יפעל למיגורה של תופעה פסולה זו".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בגזר הדין מתואר כי באוקטובר 2017 במהלך סיור שגרתי בגבעה הצרפתית הבחינו השוטרים בשלושה אזרחים ובהם העציר. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לאורה נהון מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, לאחר דין ודברים הוחלט לעצור את המתלונן ואחד מחבריו. במהלך שהייתו של העצור בתא העצורים בניידת, בעודו כבול בידיו מאחורי גבו, נכנס שוטר סיור והחל להכותו באגרופים. בהגיעם לתחנה הובל העציר לחדר החקירות בתחנה, כאשר בדרכם לשם, בעודם במעלית המשיך שוטר הסיור להכותו באמצעות ברכיות. בהמשך הובל העצור אל חדר החקירות, שם היכה אותו הנאשם ג'ון דאו, אשר היה מנהל משמרת בתחנה, באמצעות סטירות לפניו ולראשו והפסיק לעשות כן רק לאחר שהעציר החל לבכות.

באפריל 2019 ניתנה הכרעת הדין בעניינם של שני השוטרים, בגדרה זוכה שוטר הסיור מחמת הספק, וג'ון דאו הורשע בביצוע עבירת תקיפה סתם.

השופטת לארי-בבלי ציינה בגזר הדין כי "אין חולק כי התנהלות המתלונן היתה מוגזמת ובעייתית, ובאה לידי ביטוי בצעקות ובקללות, אולם התנהגות פסולה זו אין משמעה מתן היתר להפעלת אלימות שלא לצורך אך לשם הרגעתו של המתלונן. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר המתלונן יושב בעודו אזוק באזיקים ואינו מהווה סכנה לבאי התחנה".

בנוסף נקבע כי "העובדה כי הנאשם פעל כפי שפעל בעודו בתפקיד מנהל משמרת בתחנה יש בה כדי להדגיש את החומרה במעשיו, הגם שזו התבטאה באלימות פיזית ברף הנמוך. ברי כי בהתנהלותו האמורה לא היווה דוגמא ליתר השוטרים שהיו תחת פיקודו באותה העת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שופטת צדיקה בסדום?

    גועל נפש של בעלי השררה.

    מה יש תתאפק!!!

    מה אתה פועל באלימות נגד אדם אזוק…

    תתביש!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר