המוקדנית רינן דדון במוקד העירוני 106 (צילום: דוברות העירייה)
המוקדנית רינן דדון במוקד העירוני 106 (צילום: דוברות העירייה)

משבר הקורונה | השאלות הנפוצות ביותר שקיבל השבוע מוקד 106 של העירייה – וגם והתשובות

מקוואות, תפילות, מתנ"סים ומכולות - הנה השאלות שהופנו השבוע למוקד העירוני שוב ושוב. וגם התשובות של המוקדנית רינת דדון

פורסם בתאריך: 17.3.20 16:14

עיריית ירושלים פועלת בשבוע האחרון במתכונת חירום. המשמעות העיקרית, בוודאי לאור העובדה שגם בעיריית ירושלים צומצמה מצבת כוח האדם בפועל לכ-30 אחוזים (וזאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות) היא שהמוקד העירוני 106 פועל מסביב לשעון בכוחות מתוגברים על מנת לתת מענה הולם לתושבי העיר.

אז איך פועל כיום המוקד העירוני? ראשית, כוח האדם תוגבר בכ-50 אחוזים. בנוסף, לאור ההנחיות שמבקשות על שמירת מרחק של כ-2 מטרים בין אדם לאדם, נערכו סידורי ישיבה מיוחדים ומרוחקים האחד מהשני, העובדים פוזרו בין החרדים ומספר הנציגים שנותנים שירות גדל בכל משמרת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון: "מוקד השרות שלנו, 106, הוא הציר המרכזי למתן שרות לאזרח, במיוחד בעת מורכבת זו. השרות הטלפוני הוא בכל נושא, בכל בעיה ובכל אתגר. בנוסף, לרשות התושבים קשת ערוצי שרות דיגיטליים. המוקד פועל כל היממה, יושבים בו נציגים מיומנים ומקצועיים שנותנים מענה על כל נושא".

בכיכר ספרא מדווחים כי המוקד ערוך להגדלת נפח העבודה במידת הצורך ומבהירים כי בכל עת יינתן מענה מהיר ויעיל לתושבים.

אז מהן הפניות הנפוצות ביותר שמגיעות למוקד 106? המוקדנים רינן דדון, בת 32, מקרית היובל משתפת בשיחה עם "כל העיר" על השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב – וגם נותנת את המענה המבוקש – אולי כך השאלות יפסיקו לחזור על עצמן.

השאלות הנפוצות:

האם ניתן לפתוח חנויות מכולות?
דדון: "מותר לפתוח מרכולים ובתי מרקחת, מקומות שמוכרים מזון שלא לצריכה במקום. קניונים, ברים, פאבים, בתי אוכל בכלל ובתי אוכל בבתי מלון יסגרו".

האם ניתן לטבול במקווה?
דדון: "המקוואות לנשים פתוחים, מקוואות לגברים סגורים. מי שנמצא בבידוד חל עליו איסור להגיע".

מה בנוגע לפעילות במתנסי"ם?
"יעבדו במתכונת מצומצמת", אומרת דדון, "לא תהיה קבלת קהל, לא יתקיימו חוגים אך עובדי המנהל הקהילתי יתנו מענה טלפוני".


המוקד העירוני 106 (צילום: דוברות העירייה)

המוקד העירוני 106 (צילום: דוברות העירייה)


האם ישנו מענה בנוגע לחל"ת?
דדון: "שי"ל- שירות ייעוץ לאזרח – מספק מידע בנושאי חל"ת – חופשות ללא תשלום. השירות ניתן לכלל ציבור העובדים – לא רק לעובדי עירייה. טלפון לבירורים: 026296089/ 026297144".

מה בנוגע לכותל – האם ניתן להגיע?
התשובה של דדון: "תפילה וטקסים דתיים מותר לקיים בקבוצות של עד 10 אנשים תוך שמירת מרחק של 2 מטרים ולא יותר מ-2 קבוצות בו זמנית".

האם מותר לנסוע בתחבורה ציבורית?
דדון: "מומלץ להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה ציבורית".

אני זקוק לחיסון עבור הכלב שלי לאן ניתן לפנות?
דדון עונה: "ניתן אך ורק עם שובר משולם אין אפשרות תשלום בשירות עקב הקורנה".



רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

 


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר