פרויקט 'הדסה הקטנה' (הדמיה: 3Ddesign)
פרויקט 'הדסה הקטנה' (הדמיה: 3Ddesign)

חרף התנגדות נציגי העירייה החרדים: אושרה תוכנית הבנייה בקרית היובל

הקרב על צביונה של קרית היובל נמשך: למרות שרוב חברי המועצה החרדים התנגד לאשר את תוכנית הבינוי ב"הדסה הקטנה", לדבריהם על רקע הקצאה נמוכה יחסית של מרפסות סוכה - התוכנית אושרה בתמיכת יו"ר הוועדה המקומית אליעזר ראוכברגר

פורסם בתאריך: 27.1.21 17:08

הקרב על צביונה של שכונת קרית היובל, שנמשך למעלה מעשור, הגיע בשבוע שעבר לוועדה לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים, וחשף את המשבר הפנימי בין הסיעות החרדיות במועצה: במהלך דיוני הוועדה עלתה התוכנית לתוספת קומות במתחם "הדסה הקטנה" והגדלת מספר הדירות המתוכננות בפרויקט מ-450 ל-528, ותוספת של בינוי למסחר ופנאי. חברי הוועדה החרדיים טענו כי הפרויקט מדיר אוכלוסיה חרדית ודתית, על רקע הקצאת 20 אחוזים של מרפסות סוכה, המהווים 110 דירות, מתוך סך הדירות המוצע. הנציגים החרדיים ביקשו להוסיף עוד מרפסות סוכה, אך הצעה זו נתקלה בהתנגדות של חברי המועצה החילוניים. מי שתמך בחברי המועצה החילוניים היה יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אליעזר ראוכברגר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


חברי הוועדה המקומית בהצבעה על אישור פרויקט "הדסה הקטנה" (צילום מסך)

חברי הוועדה המקומית בהצבעה על אישור פרויקט "הדסה הקטנה" (צילום מסך)


לאחר דיון סוער בוועדה המקומית, הצביעו חמישה חברי הוועדה החרדיים נגד ההצעה לבינוי של 110 מרפסות סוכה מתוך 528 דירות, המהוות כאמור כ-20 אחוזים מהפרויקט, ביניהם, מ"מ ראש העיר חיים כהן (ש"ס) וחברי המועצה צביקה אסולין (ש"ס), יהונתן יוסף (מאוחדים), יוחנן ויצמן (אגודת ישראל), וחיים אפשטיין (בני תורה). מנגד, יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), ימית יואלי אלה (התעוררות), סגן ראש העיר ישראל קלרמן (דגל התורה), סגן ראש העיר אלישע פלג (הליכוד) ויו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) הצביעו בדיון והכריעו את הכף לטובתם, תוך שימוש בקולו הכפול של יו"ר הוועדה ראוכברגר בשל התיקו המספרי שנוצר.

רגע לפני ההצבעה שהתקיימה בוועדה, אמר יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) אשר תמך בתוכנית המוצעת כי "אני לא חושב שזה איזור חרדי, עם כל הכבוד, וגם אם יש מסורתיים ודתים לאומיים שרוצים מרפסות. אז יש היצע מגוון – בחלק מהדירות יש ובחלק אין, על הוועדה להימנע מפגיעה בפרויקט החשוב הזה, שהוא דיור להשכרה בסבסוד, ומיועד לזוגות צעירים".

חלק מחברי הוועדה החרדיים זועמים על יו"ר הוועדה ראוכברגר ושותפו לסיעה קלרמן, שתמכו במתווה הבינוי שהוצע וטוענים כאמור כי הפרויקט עדיין מדיר את המגזר הדתי והחרדי מלהתגורר בו ושוקלים להגיש בקשה, שתאפשר דיון מחודש בוועדת הערר בתוכנית. "אתה יכול להסביר לי מה האינטרס שלך נגד סוכות?" תקף בזעם חבר הוועדה ויצמן (אגודת ישראל) את היו"ר ראוכברגר, "הצביעו לך 40 אלף איש שתדאג להם סוכות, אתה דופק את האברכים בקרית היובל, תתבייש לך שהצבעת ככה".


יוחנן ויצמן, אליעזר ראוכברגר (צילום: שלומי כהן, יהדות התורה)

יוחנן ויצמן, אליעזר ראוכברגר (צילום: שלומי כהן, יהדות התורה)


בתגובה, הודיע כאמור יו"ר הוועדה ראוכברגר כי למרות התיקו בהצבעה הוא משתמש בקולו הכפול ומאשר את התוכנית המוצעת: "אחרי שאמרת מה שאמרת אני משתמש בקול כפול", והוסיף, "אני רוצה לראות מי הראשון שרץ ראשון לתקשורת שיתקוף אותי".

"אנחנו לא מתכוונים לשתוק על זה", השיב ויצמן (אגודת ישראל) בשיחה עם "כל העיר", "80 אחוזים מתושבי מערב העיר בונים סוכות, שיתכננו מרפסות בהן ניתן לבנות סוכות. זו בדיחה. זה לעג לרש, מתוך ה-110 דירות, 44 מתוכם בשטח המשותף, וחוץ מזה, אם אפשר לעשות 400 דירות עם מרפסות סוכה, אז למה לא?".

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית אליעזר ראוכברגר (יהדות התורה) מסר בתגובה ל"כל העיר" כי "ויצמן אולי מסיבות של יצר נקמנות, רצה שלא יהיו סוכות בכלל בפרויקט, כפי שכבר אושר לפני ארבע  שנים כשהוא היה חבר בוועדה בקנציה הקודמת. אנחנו הוספנו ביחד עם מהנדס העיר 110 סוכות, והטענה כאילו אפשר להוסיף 400 סוכות היא הזיה שלו שבאה לחפות על הכשלון שלו בקדנציה הקודמת כשאושר הפרוייקט בלי אף סוכה. מדובר בפרוייקט עם היתר בניה ביד ובאמצע בניה. כדי לעשות מה שאומר ויצמן צריך להרוס את כל מה שכבר נבנה ולהגיש תוכנית חדשה. איזה יזם שפוי יעשה זאת. כך שאני וקלרמן הצבענו בעד סוכות כמה שאפשר, ויצמן רצה שלא יהיה כלום. את זה לא נתנו לו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ירושלמי

    לפחות שהבנייה תהיה יפה, ולא גוש בטון ענק וחסר פורפורציה.
    לפי ההדמיות זה נראה אדריכלותשל חזירי נדלן.
    למהבירושלים בונים עם תת אדריכלים,והקבלנים חזיריםחסרי טעם?
    תלמדו מהבנייה הישנה, כמה יופי טעם, למה העירייה מאשרת בנייה מכוערת? מי קןנה במליונית ביתבבניין מכוער כלכך?

  2. דוד

    גם לי בא לכתוב תגובה עוקצנית על החרדים
    אבל הגעתי לאחרונה למסקנה שלא נוכל להם בכוח
    אלא בתחבולות
    לאט לאט להוציא אותם לשוק העבודה באותו זמן הם יחשפו לעולם החיצוני מחוץ לבועה שהם חיים ומשם הדרך של חלק מהם להתפכח ולצאת היא קצרה… בקיצור צריך לגרום להם להסתכל מחוץ לעדר .
    איך לגרום להם לצאת לעבוד ?
    לסגור ברזים של תקציבים.
    מי יעשה את זה?
    בטח לא ביבי.
    בקיצור תעשו את החישובים לבד..

  3. חילוני

    מה זה הבניה הצפופה הזו???
    אם זה יאושר, כל הבניינים בירושלים יראו כך, כמו לול תרנגולים….
    מביאים מגוש דן את סגנון הבניה הכעור הזה..
    הלוואי שלא יאשרו

  4. בתאל

    לכל החילונים שמחכים שכחרדים נפתח את העיניים, אז תגידו לי מה נראה כשנפתח את העיניים אליכם? קללות, גסויות, אלימות,שחיתות מוסרית, זה מה שנראה. עכשיו תגידו שהחרדים כאלה- זה מה שמנסים להראות לכם בתקשורת, אנחנו גאים בדרך שלנו, בחינוך שלנו, בילדים שלנו. ואגב, אנחנו פה, עם מרפבת, בלי מרפסת- אנחנו נשארים בקרית יובל, איך שאומרים: הכלבים נובחים והשיירה עוברת. לכו תחיו את החיים שלכם בשקט,תפסיקו לייצר שנאה ומלחמות , חבל עליכם. ואנחנו? מעולה, תודה ששאלתם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר