תאונת משאית (צילום: עמותת אור ירוק)
תאונת משאית (צילום: עמותת אור ירוק)

מסוכנת למשאיות: ירושלים במקום השני במספר תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים

בעשור האחרון אירעו בירושלים 1,197 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן 29 תאונות קטלניות. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק

פורסם בתאריך: 7.2.22 10:39

ירושלים מדורגת בראש רשימת הערים שבהן אירעו הכי הרבה תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים. כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק אשר מתייחסים לעשור האחרון (2012-נובמבר 2021).  מהנתונים עולה כי במהלך תקופה זו אירעו בירושלים 1,197 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן 29 תאונות קטלניות כאשר לפחות אדם אחד נהרג. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) אירעו בירושלים 71 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן חמש תאונות קטלניות.

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) התרחשו בכבישי ישראל 1,447 תאונות דרכים במעורבות של רכב כבד, מתוכן 90 תאונות דרכים קטלניות (בהן נהרג לפחות אדם אחד). מדובר בעלייה משמעותית בהשוואה לשנת 2020 כולה (70 תאונות קטלניות) וכן לשנת 2019 כולה (84 תאונות קטלניות) וזאת כאמור על אף שהספירה של שנת 2021 מתייחסת לעשרה חודשים בלבד.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, כאמור בעשור האחרון (2012-נובמבר 2021) אירעו בירושלים 1,197 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מתוכן 29 תאונות קטלניות – בהן לפחות אדם אחד נהרג. בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) אירעו בירושלים 71 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים, מהן חמש תאונות קטלניות.

מהנתונים עולה כי 690 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) אירעו בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) בתחום העירוני – כמחצית מכלל תאונות הדרכים עם רכב כבד בשנה זו.

על פי הנתונים, בתחום הערים והישובים אירעו, כאמור, בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) – 690 תאונות במעורבות רכב כבד, מהן 24 תאונות קטלניות ו- 121 קשות.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו למעלה מ-21 אלף תאונות דרכים במעורבות רכבי משא כבדים ברחבי המדינה, מהן 985 היו קטלניות – קרוב ל-100 תאונות קטלניות (בהן לפחות הרוג אחד) בשנה בממוצע.

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה: "במקרה של תאונה עם רכב כבד הסיכון לפגיעה קשה וקטלנית גדול. נהגי המשאיות והרכב הכבד שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים. שנת 2021 הסתיימה בעליה חדה בהרוגים מתאונות עם רכב כבד. למרות זאת במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים עדיין לא הכניסו לשימוש את הטכוגרף הדיגיטאלי שימנע מנהגים להיות על ההגה הרבה מעבר לשעות המותרות בחוק. מדובר באביזר בטיחות מציל חיים מהמעלה הראשונה ולא  ברור מדוע עד כה נמנע השימוש בו בישראל אחרי שבאירופה הוא אביזר חובה משנת 2006. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לבצע רפורמה שלמה בכל הקשור להסדרת תחום הרכב הכבד בישראל. יש להכשיר ולגייס נהגים חדשים ואיכותיים, לצמצם את שעות הנהיגה הרבות ולהגדיל את מערך האכיפה לתקינות כלי הרכב הכבדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר