בתוכנית של 'עמדינה' (צילום: פרטי)
חוזר לשדר? אלעד עמדי (צילום: פרטי)

הפועל ירושלים לא מוותרת: הגישה תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד אלעד עמדי ורדיו ירושלים

סערת אלעד עמדי והפועל ירושלים נמשכת: מועדון האוהדים הגיש בימים האחרונים תביעת לשון הרע לבית משפט השלום נגד השדרן ונגד רדיו ירושלים, זאת בשל ההתבטאויות הקשות של עמדי כנגד הקבוצה, הנהלתה ואוהדיה. עמדי, כידוע, מושעה מהרדיו בשל דברים שאמר כנגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. תגובת עמדי ורדיו ירושלים לא התקבלה

פורסם בתאריך: 14.2.23 14:46

סערת אלעד עמדי והפועל ירושלים מסרבת לדעוך, וכעת היא מגיעה גם לבית המשפט: הפועל ירושלים הגישה בבית משפט השלום בעיר תביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקלים נגד השדרן עמדי ונגד רדיו ירושלים, וזאת בשל ההתבטאויות הקשות שלו על המועדון ועל אוהדיו ערב משחק הדרבי הירושלמי בין בית"ר להפועל ירושלים בתחילת ינואר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כזכור, יומיים לפני משחק הדרבי הירושלמי, ביום חמישי ה-5.1.2023, עמדי התבטא בצורה קשה, שלא לומר אלימה, כנגד הפועל ירושלים ואוהדיה כל זאת בתוכנית הרדיו 'עמדינה' שהוא מגיש.

עמדי, כפי שפורסם ב"כל העיר", אינו משדר בימים אלה את תוכניות היומית, וזאת לאחר שהושעה שוב – בפעם השנייה בתוך כחודש (ההשעיה הראשונה היתה ליומיים בלבד) לאחר התבטאויות קשות, על גבול האלימות, כנגד נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, וזאת על רקע תמיכתו במהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה בימים אלה. בין השאר אמר עמדי "אסתר חיות עם מבוטים, נבוטים – יאללה הביתה, הביתה".



יצוין כי בשל הדברים שאמר נגד נשיאת העליון חיות הודיעה על פתיחת הליך הפרה נגד רדיו ירושלים. "חופש הביטוי אין פירושו החופש לגדף, לבזות ולהשפיל בני אדם בשל דעותיהם ואמונותיהם", נאמר בהודעה. "אין מקום לנצל את המיקרופון לאיומים ולהסתה".

ובחזרה לתביעה שהוגשה על ידי הפועל ירושלים: בכתב התביעה נטען כי "במהלך שידור תוכניתו יצא עמדי במתקפה זדונית, שלוחת רסן וחסרת שחר על הפועל ירושלים, הנהלתה ואוהדיה. במשך דקות ארוכות האשים עמדי את הפועל ירושלים בשלל האשמות חמורות לפיהן הפועל ירושלים קבוצה קיצונית, אנרכיסטית וטרוריסטית".

בהמשך כתב התביעה נטען כי "מתחילת התוכנית ובמשך כ-15 דקות יצא עמדי במתקפה חסרת כל רסן על הפועל ירושלים… מסע שטנה, מתוכנן ומתוזמר, עלילה מבישה וחסרת שחר, והכל תוך העלאת טענות דמיוניות ומופרכות".

עוד נטען כי עמדי "עשה שימוש במיקרופון שניתן לו בזיכיון מהמדינה לצורך מסע הסתה והכפשה קשה ומביש שכמוהו ספק אם נתקלנו בשידור כגון זא. בריון שמיקרופון השידור הוא האלה שלו".

כתב התביעה, שהוגש על ידי משרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן, מתאר בהרחבה את הדברים שאותם אמר עמדי במשך הדקות הארוכות שהקדיש בשידור להפועל ירושלים. בין היתר, כך על פי כתב התביעה, אמר עמדי: "חלאות אנרכיסטיות שיזרקו את הדגל, אני אראה לכם מה, איך זורקים משהו אחר, שהוא לא דגל", ובהמשך הוסיף: "אז אני מגייס כרגע גיוס קל. זה עם אריות, שאני אתמול בשיחת טלפון אחת, אתה יודע כמה אנשים גייסתי? 2,350 איש. שרוצים לעמוד כל משחק של הפועל ירושלים, לא כמעודדים. כשומרי דגל ישראל".

"עוד הצהיר עמדי כי "שווה" לו לשבת בבית סוהר "על מישהו" כמו האנשים הקיצוניים שהוא מתאר".

בהמשך כתב התביעה נכתב: "על מנת להחמיר את לשון הרע, עמדי אמר כי לעומת דגלי ישראל אותם אסור להניף ביציעי הפועל, מאשרים הנפת דגלי פלסטין: "לא מאשרת לאוהדים של הפועל, לבוא עם דגלי ישראל. רק דגלי פלסטין". וכאילו לא די בהאשמה השקרית לפיה לא ניתן להניף במשחקי הפועל ירושלים דגל ישראל, עמדי "עלה מדרגה" וטען בפני מאזיניו כי לא רק שלא ניתן להניף דגל ישראל במשחקי הפועל ירושלים, אלא שבמשחקי הפועל ירושלים דגלי המדינה פשוט נשרפים (כך!). עמדי האשים בצורה פוזיטיבית את המועדון בהבאתם של אותם גורמים קיצוניים ומסוכנים

לשרוף את דגלי ישראל, כך: "נכון שיש שמה הזיה גם בהפועל, יש שמה למעלה כל מיני שמאלנייאדה מסוכנת. לא אכפת לי, זה דעותיהם הפרטיות. אבל להביא אנרכיסטים לאצטדיון, לשרוף דגלי ישראל? וואלה אחי – אם סכנין היו שורפים דגל ישראל, מה היה קורה פה?".

כתב התביעה מגולל אמירות קשות נוספות של עמדי, כפי שהן פורסמו בהרחבה ב"כל העיר", ולאחריהן מעלה הפועל ירושלים את הטענה כי למרות פניית המועדון ועל אף חומרת הדברים עמדי לא התנצל כלל וכלל, וכך גם רדיו ירושלים.

 

 

"ביום 8.1.2023, הנהלת רדיו ירושלים הודיעה כי היא עורכת בדיקות בקשר לדברים שנאמרו על ידי עמדי בתוכנית ומטפלת בעניין במלוא הרצינות", נכתב בכתב התביעה. "עוד הודיעה כי השעתה את עמדי ואת תוכניתו עד לסיום הבדיקה. בהודעות לתקשורת רדיו ירושלים התייחס אך ורק לנושא האלימות שעלה בדבריו הבוטים של עמדי ומסר כי הוא מגנה כל אלימות ועידוד לאלימות… לא מצאנו כל אמירה מצד רדיו ירושלים המגנה את הדברים החמורים שאמר עמדי כנגד הפועל ירושלים, כנגד הנהלתה ואוהדיה".

באשר לעמדי, נכתב כי עם חזרתו לשדר יומיים בלבד אחרי השעייתו, "את התוכנית ששודרה פתח עמדי בהתנצלות אך ורק על כך שקרא לאלימות. עמדי לא התנצל ולא התייחס כלל להאשמותיו הקשות כלפי הפועל ירושלים (או כלפי אוהדיה), ולא התייחס ל כינויים הקשים וליצירת התדמית השקרית להפועל ירושלים כאילו מדובר בקבוצה אנטי ציונית שעוברת על החוק".

בכתב התביעה מתואר כי לאחר שלא הועילו הפניות והבקשות להתנצלות, שלחה הפועל ירושלים מכתבי התראה לפני תביעה אל עמדי ואל רדיו ירושלים, אולם גם מכתבי התראה אלו לא זכו לכל התייחסות או תגובה מצד השדרן ומצד הרדיו.

"אמירותיו של עמדי כמתואר לעיל גרמו, בין היתר, להשפלתה של הפועל ירושלים, עשו אותה מטרה לשנאה, ביזו אותה בשל מעשים, התנהגות ותכונות שיוחסו לה", נכתב עוד בתביעה. "הפרסום הביא לפגיעה בתדמית המועדון והטיל דופי באופייה של הפועל ירושלים בכלל וכקבוצה המגנה אלימות בכל דרך ודוגלת בסובלנות בפרט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מאזין שרוף

    עמדי אנחנו איתך וכול השמאלנים שיקפצו דשה לשמוע את האמת יאללה בית"ר

  2. ירושלמית שמאסה בשיסוי הדוחה

    אלים ,חסר כבוד וגס רוח.
    מעודד אלימות לדוגמת התגובה למעלה.
    רוכל בשוק עם מקרופון.
    שיישב ביציע המזרחי בטדי להנאתו וינותק ממקרופון.ישלם בכיס, כמו כל גיבורי המקלדת והמקרופון.בושה לרדיו ירושלים.

  3. יאללה בית"ר ירושלים

    שקר אני שמעתי בשידור חי את אלעד המלך והוא לא אמר שהוא מוכן לשבת בכלא על זה סתם מנפחים סיפורים ורק בגלל שהוא ימני שאומר את האמת בפרצוף של השמאל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר