הדמיית מרכז שיקום הדסה (למעלה), חברי ועדת הבריאות של הכנסת עם ראשי הדסה (צילום הדמיה: ספקטור עמישר אדריכלים; צילום - אבי חיון)
הדמיית מרכז שיקום הדסה (למעלה), חברי ועדת הבריאות של הכנסת עם ראשי הדסה (צילום הדמיה: ספקטור עמישר אדריכלים; צילום - אבי חיון)

ועדת הבריאות התחייבה: 30 מיליון שקלים יועברו להדסה לטובת סיום בניית מרכז השיקום

בישיבה שקיימה ועדת הבריאות של הכנסת במרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים התחייב ח"כ יוני משרקי, יו"ר הוועדה, כי בשבועות הקרובים הכסף יועבר להדסה. "זו העת לסיים את הבנייה"

פורסם בתאריך: 5.11.23 16:53

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה ביום חמישי האחרון את ישיבתה במרכז השיקום החדש שנבנה בימים אלה בהדסה הר הצופים. לישיבה המיוחדת הגיעו 9 ח"כים – יו"ר הוועדה יוני משרקי, לימור סון הר מלך, ניסים ואטורי, ד"ר אחמד טיבי, טטיאנה מזרסקי, פנינה תמנו-שטה, רון כ"ץ, אושר שקלים ויאסר חוג'ראת.

בין הנושאים החשובים שעלו בישיבה – סיום בניית מרכז השיקום בהדסה הר הצופים, שצפוי להיות הגדול ביותר במזרח התיכון. בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', בהדסה לוחצים ופועלים כדי לזרז ולקדם את סיום הקמת המרכז, כדי לתת את המענה הרפואי הנדרש למאות הפצועים שהתווספו בשבועות האחרונים.

מרכז השיקום, כפי שכבר פורסם, הוא פרויקט ארוך שנים ביוזמת יו"ר דירקטוריון הדסה דליה איציק. בניית המרכז נמצאת ביישורת האחרונה, ובהדסה לוחצים כעת להביא לסיומו.


מרכז שיקום הדסה (צילום הדמיה: ספקטור עמישר אדריכלים)

מרכז שיקום הדסה (צילום הדמיה: ספקטור עמישר אדריכלים)


במהלך ישיבת הוועדה המיוחדת, שהתקיימה בנוכחות השדרה הניהולית של הדסה, הבטיח היו"ר, ח"כ משרקי, כי למעלה מ-30 מיליון השקלים הנחוצים לסיום הבנייה יועברו בהקדם לטובת המיזם החיוני. משרקי שיבח בדיון את צוותי הדסה ואמר: "ראויה לציון היא הנוכחות של צוותי הדסה בכל הישובים מסביב לירושלים אשר אליהם פונו תושבי הדרום, במענה רפואי חשוב ומיידי ובכל התמודדות רפואית נדרשת. עד למלונות בים המלח הגיעו הצוותים מהדסה, כשהם מטפלים במפונים אשר נאלצו לעזוב את בתיהם ללא כל ציוד רפואי ותרופות ועל כך אני מודה להם. הם קו סיוע משמעותי במלחמה".

חברת הכנסת הר מלך שיתפה את המפגש האישי שלה עם מחלקת השיקום בהדסה הר הצופים: "לפני 20 שנה איבדתי את בעלי בפיגוע ונפצעתי באורח קשה. שלוש שעות לאחר האירוע הקשה נותחתי בהדסה וילדתי את בתי, היום היא בחורה נפלאה בת 20. לאחר הניתוחים ביליתי שנה וחצי מחיי במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים ואין לי דרך לתאר בפניכם את עומק התודה שלי לאנשים כאן, את רוחב הלב והמקצועיות להם זכיתי, את כל מה שעשו למעני".

 

 


חברי ועדת הבריאות של הכנסת עם ראשי הדסה (צילום: אבי חיון)

חברי ועדת הבריאות של הכנסת עם ראשי הדסה (צילום: אבי חיון)


מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס הציג בפני חברי הוועדה את מרכז השיקום החדש על אגפיו השונים, אשר יעניק למטופלים את התחושה של בית מרפא ולא בית חולים סטנדרטי. "המרכז יכיל את הטכנולוגיה והרובוטיקה המתקדמות ביותר המאפשרות לקדם ולקצר את תהליך השיקום של המטופלים, ויהיה למתקדם והגדול במזרח התיכון", הוא אמר.

בהמשך, לאחר הישיבה וההבטחות שניתנו, הוסיף פרופ׳ וייס: "כיום מטופלים במחלקת השיקום הותיקה בהדסה הר הצופים מעל 70 מאושפזים, במקצועיות רבה וביכולות גבוהות ומרשימות של הצוות השיקומי. עם המעבר לפתיחת מרכז השיקום החדש, שנמצא ממש על קו הסיום, נכפיל את המספר ל-140 מיטות שיקום באשפוז, ובאשפוז יום – מ- 64 מיטות ל-240. זהו מספר משמעותי עבור תושבי ישראל. כמות הפצועים הזקוקים לשיקום היא עצומה – כבר היום לאחר חודש של מלחמה ולצערי על פי התחזיות המספר יגדל".

יו"ר הדירקטוריון איציק: "אנו בהדסה מחזרים באופן עצמאי אחר תורמים וארגון נשות הדסה מסייע בכך בכל כוחו, אך זהו מיזם לאומי, בעל חשיבות מכרעת בעיקר בתקופה הזו. המדינה זקוקה עכשיו – ממש עכשיו -למיטות שיקום נוספות באופן מיידי. הפצועים מהמלחמה חייבים להתחיל בשיקום לאחר ההחלמה מן הניתוחים המורכבים שעברו אצלנו – זהו זמן קריטי עבורם".

ד״ר תמר אלרם, מנהלת הדסה הר הצופים: "אנחנו לא התחלנו את הבנייה של מרכז השיקום עכשיו, אל מול תוצאות המלחמה. אנחנו זיהינו את הצורך הדחוף בעוד מיטות שיקום במדינה כבר לפני שנים – אבל זוהי ההזדמנות שלנו לפעול עכשיו, אל מול המציאות המחייבת פעולה. להעניק לפצועים שיקום במתקן המקצועי והמתקדם ביותר, הן השיקום הפיזי והן זה הנפשי והרגשי, שאני רואה ביניהם קשר חד משמעי ומחייבים טיפול מיידי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר