קו אוטובוס מהיר (צילום: מיכל פתאל)
(צילום אילוסטרציה: מיכל פתאל)

המהפך באוטובוסים בעיר: הקלה על הנהגים, כאב ראש לנוסעים

בחודש הבא תופסק מכירת הכרטיסים אצל נהגי האוטובוסים. הבעיה במהלך: ברחבי העיר מוצבות רק כ-50 מכונות לרכישת כרטיסים, שלא מקבלות את כל השטרות ולא מחזירות עודף מלא

פורסם בתאריך: 24.2.18 18:21

מהפך באוטובוסים ברחבי ירושלים – החל מה-8 במרץ תופסק מכירת כרטיסי נסיעה אצל הנהגים; הנוסעים יצטרכו לרכוש מראש כרטיסי נסיעה במכונות, או להטעין את כרטיס הרב-קו באמצעות האפליקציה.

בעקבות המהלך שיגרו השבוע 11 יושבי ראש מינהלים קהילתיים ברחבי העיר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ בנושא, ודרשו ממנו לנקוט בצעדים לפני שהמהלך יוצא לפועל.  את היוזמה מוביל יו"ר מינהל קהילתי ארמון הנציב יהודה בן יוסף. במכתב נכתב בין השאר כי לפני צאת המהלך לפועל יש לקדם "הצבת מכונות למכירת כרטיסי נסיעה במזומן בכל רחבי ירושלים; עלייה מכל דלתות האוטובוסים העירוניים; הצבת מכונות למכירת כרטיסים במזומן ובאשראי בתוך האוטובוסים; הנפקת כרטיסי רב קו באינטרנט; והצבת דיילים למשך חודש בתחנות ובאוטובוסים יחלקו כרטיסי רב קו אנונימיים".

 

עוד מציינים הפונים במכתב כי "כיום האפשרות לרכישת כרטיסים במזומן היא חלקית, אינה אפשרית במרבית המכונות, ובמכונות בהם היא אפשרית לא כל השטרות מתקבלים וחלק גדול מהמכונות אינן מחזירות עודף במדויק".

מכותבי המכתב: יהודה בן יוסף, יו"ר מינהל קהילתי תלפיות מזרח וארנונה הצעירה; ד"ר נתנאל פישר, יו"ר מינהל קהילתי עיר גנים; ברכה אדלשטיין, יו"ר מינהל קהילתי בקעה; נפתלי לורנץ, יו"ר מינהל קהילתי רמות חרדי; ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר; מוטי וקסלר, יו"ר מינהל קהילתי רמת שלמה; רמאדן דבש, יו"ר מינהל קהילתי צור באהר; ד"ר אילן מזרחי, יו"ר מינהל קהילתי גינות העיר; רוני שרון, יו"ר מינהל קהילתי יובלים; חגית וולף, יו"ר מינהל קהילתי רמות; עופר איובי, יו"ר מינהל קהילתי גילה; וניסים בן עטר, יו"ר בית הנוער העברי.

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב ממייסדי 15 דקות ארגון צרכני התחבורה הציבורית, מצביע על הבעיות העיקריות במהלך ומדגיש: "נהגי האוטובוס אינם אמורים לתפקד כקופאים אולם על משרד התחבורה לספק אלטרנטיבה למכירת כרטיסים במזומן לנוסעים בירושלים. כיום, ניתן לרכוש כרטיסים במאות אוטובוסים אולם לאחר הרפורמה מאות אלפי הנוסעים יוכלו לרכוש במזומן רק בכ-50 מכונות – שרובן לא מקבלות את כל השטרות ולא מחזירות עודף מלא. תלמידים וילדים, אזרחים ותיקים וחרדים – כל אלו אוכלוסיות, שרוכשות כרטיסים רק במזומן. אבל במשרד התחבורה מנותקים לצערנו מהנוסעים באוטובוסים".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ב-8 במרץ 2018 יחל משרד התחבורה במהלך לקידום ושיפור התחבורה הציבורית בירושלים תחילה, ובכל הארץ בהמשך. זאת במטרה לשפר את בטיחות ומהירות הנסיעה, ולאפשר לנהג להתרכז בנהיגה בלבד. השינוי כולל הפסקת הטענת ערך צבור ומכירת מנוי חופשי חודשי בידי הנהג, כך שהנוסעים יוכלו להטעין את כרטיסי הרב קו שברשותם עוד בטרם עלייתם לאוטובוס. בפני הנוסעים עומדות מגוון אפשרויות, באינטרנט, בטלפון הנייד, בכספונטים, במכונות ההטענה ובעשרות קיוסקים ברחי העיר. יצוין כי רוב נוסעי התחבורה הציבורית מחזיקים בכרטיס רב קו עם שבב חכם. זאת, לאחר שלפני כשנתיים יצא משרד התחבורה בקריאה לכל הנוסעים להחליף את כרטיס הרב קו שברשותם בכרטיס עם שבב חכם. משרד התחבורה קורא לנוסעים שטרם הצטיידו בכרטיס רב קו עם שבב חכם, להחליף את הכרטיס שברשותם ללא כל תשלום. נוסע שטרם החליף את כרטיס הרב קו שברשותו לכרטיס עם שבב חכם, יכול להטעינו בכל אחת ממכונות הטעינה האוטומטיות או במרכזי 'על הקו' הפזורים בכל רחבי הארץ. משרד התחבורה הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית לתגבר את תחנות ההנפקה ואף הוסיף תחנות ניידות רבות להנפקת כרטיסי רב קו חכמים, בכל רחבי הארץ".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נוסע שבוי

    תהליך אכזרי של משרד התחבורה, כנראה שאין גבול להתעללות בנוסעי התחבורה הציבורית. קודם שידאגו לאוטובוסים שיוצאים בזמן לפני בטיול התשלום באוטובוסים כשאין איפה להטעין את הכרטיסים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שידאגו שהאוטובוסים יעצרו גם לפני התחנות ויעלו נוסעים, אם התחנה תפוסה ע"י אוטוסוס אחר, וזאת כדי לחסוך זמן ולייעל את הנסיעה, כמו גם למנוע פקקים מיותרים.
    הרעיון של הנוסעים לשלם מראש – מבריק.
    כך האוטובוסים לא יתעכבו כ"כ הרבה עם התשלומים.
    תודה רבה וכל הכבוד!
    בנוסף – כך יש סיכוי שהאוטובוסים יגיעו בזמן

  3. יוסי

    תושבי רמות שבויים של 'אגד'.

    רמות שכונה בסדר גודל של עיר
    איזה תחבורה תבורה ציבורית…

    מכונה אחת ! להטענה

    את ראש העיר זה בוודאי לא מעניין

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר