קרית היובל
קרית היובל

סערה בקרית היובל: המינהל נגד הכשרת 24 גני ילדים לציבור החרדי

העירייה צפויה לאשר תוספת גני ילדים לציבור החרדי. מינהל יובלים: "אין צורך בכל כך הרבה גנים"

פורסם בתאריך: 24.4.18 13:21

המאבק על צביונה הפלורליסטי של קרית היובל נמשך. ביום ראשון השבוע נערך דיון סוער בין נציגי העירייה לנציגי מינהל יובלים בשכונה סביב  המהלך העירוני לתוספת גני ילדים לציבור החרדי. מדובר על 24 גנים, מתוכם 16 גנים חדשים, ו-8 גנים נוספים שהעירייה מנסה להכשיר לשימוש חורג.



במינהל מתנגדים למהלך שלטענתם עשוי לפגוע בצביון השכונה, כפי שהוא קיים היום. רוני שרון, יו"ר מינהל קהילתי יובלים, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "המהלך לא נעשה בשיתוף עם המינהל. למעשה אנחנו ידענו ממנו רק יומיים לפני שהוא פורסם, לפני שנה. זה לא מהלך שוויוני. אם רוצים לבנות 24 גנים חדשים למגזר מסוים, ומתעלמים ממגזר אחר, ובלי התחשבות בצרכים של השכונה, אז בטח ובטח שנתנגד. מעבר לזה שעד היום לא קיבלנו מסמך רשמי שנוכל להתייחס אליו. אין צורך בכל כך הרבה גנים. איך יכול להיות שתוך שנתיים, צריך תוספת כזו גדולה של גנים? אין פה התייחסות לכלל האוכלוסיות. הציבור בשכונה נמצא בשלב של זעם בגלל כל העניין שהעירייה מקדמת תכניות מבלי שדיברו עם הציבור, ומבלי שעשו תכנית מפורטת".

גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

(צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

חברת מועצת העירייה עינב בר כהן (התעוררות), יוצאת נגד המהלך העירוני ומבהירה כי "תכנית החלוקה הכושלת של ברקת והנציגים החרדים מ'דגל התורה' שנחתמה במחשכים ללא שיתוף התושבים ונבחרי הציבור שוב נותנת אותותיה – והפעם תושבי קרית היובל הם הנפגעים. בגלל תוכנית החלוקה יצאנו לאופוזיציה ונמשיך להיאבק בה בכל הכוח, תוך גיבוש חזית רחבה ככל האפשר. לא נכנע לפגיעה בצביונה ואופיה הייחודי של קרית היובל בפרט וצביון השכונות בירושלים בכלל. נמשיך לשמור על האינטרס של כלל תושבי ירושלים. אסור ששיקולים פוליטיים זרים יכריעו  את עתידה של העיר אלא רק טובת התושבים ועל כך אנו נלחם לצידם".

עינב בר כהן חברת (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן חברת (צילום: שרון גבאי)

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "טענות המינהל הקהילתי יובלים אינן מדויקות בלשון המעטה. העירייה הציגה בפני המינהל הקהילתי בשקיפות גמורה את מתווה השכונות המעורבות. הוצג הצורך בהסדרת גני הילדים הפועלים כיום בשכונה – דבר שהנהלת המינהל הקהילתי עצמה דרשה לאורך השנים – ובמסגרת זו הוצגו חלופות תכנוניות מוצעות על ידי העירייה. העירייה ביקשה התייחסות ההנהלה לחלופות התכנוניות לגנים הקיימים, ועד היום בחלוף כשנה לא מצליחה הנהלת המינהל להציג שום עמדה קונקרטית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר