שוק רמלה-לוד בירושלים. למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: שרון כהן)
שוק רמלה-לוד בירושלים. למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: שרון כהן)

סוף תקופה? אחרי עשור של פעילות במלחה, שוק 'רמלה-לוד' עשוי לעבור למתחם אחר בירושלים

ל"כל העיר" נודע כי סוחרי השוק הנודד 'רמלה-לוד', שפועל פעם בשבוע בירושלים, מנהלים משא ומתן להארכת חוזה השכירות שלהם במתחם תחנת הרכבת במלחה, או לחילופין למציאת שטח אחר בירושלים

פורסם בתאריך: 12.12.18 20:32

האם שוק 'רמלה-לוד' שפועל סמוך לתחנת הרכבת הישנה במלחה, יעבור למקום אחר בעיר? ל"כל העיר" נודע כי תקופת השכירות של שוק רמלה-לוד, שפועל במלחה למעלה מעשור הסתיימה החודש.

סוחרי שוק רמלה-לוד מעוניינים להמשיך ולפעול בתוך מתחם החניה של תחנת רכבת ישראל בשכונת מלחה, אך לא שוללים מעבר למתחם אחר בעיר, וזאת אם המשא המתן בין הצדדים לא יתקדם.

שוק רמלה לוד הוא למעשה שוק נודד ברחבי הארץ. השוק התחיל ברמלה ובלוד והחל לפני עשרות שנים להתארח מדי יום שני גם בתחנת הרכבת הישנה במלחה, שבירושלים – מדובר בשטח ששייך לרכבת ישראל ובאחריות רשות מקרקעי ישראל.



בעקבות סיום תקופת השכירות של  שוק רמלה-לוד על השטח, פנו השבוע סוחרי שוק רמלה-לוד ליו"ר התעוררות עופר ברקוביץ, במטרה שיסייע להם – ברקוביץ מסר כי העניין בטיפול. כמו כן, הסוחרים פנו לעורך דין על מנת שיטפל בהליך הארכת השכירות של השטח מול רשות מקרקעי ישראל ורכבת ישראל, או לחילופין במציאת שטח אחר בירושלים.

עו"ד יוסף בן דור, שמייצג את פעילות סוחרי שוק רמלה לוד בירושלים, מספר השבוע ל"כל העיר" כי "לאור הפנייה אשר נערכה אל יזמי שוק רמלה לוד חשוב לנו להבהיר כי שוק רמלה לוד פועל בעיר ירושלים מזה עשרות בשנים עם רשיון עסק כדין ונותן שירותים לתושבי העיר הנהנים מהאפשרות לרכישת מוצרים במחירים טובים והגונים. במשך שנים רבות פעל השוק באזור התעשיה תלפיות ולפני כעשור בתיאום עם עיריית ירושלים למתחם רכבת ישראל במלחה תוך שהושקעו בהכשרת המקום כספים רבים, תקופת השכירות כמו בכל הסכם מגיעה לעתים לסיומה, ובימים אלו בוחנים האפשרות להאריך את המשך הפעילות במקום הקיים אל מול חלופות הניבחנות עם הגורמים המוסמכים בעירייה להעתקת הפעילות למקום חלופי".

עו"ד בן דור מדגיש כי "אין כל מחלוקות עם רכבת ישראל המשכירה את המתחם ואין כל הליכים משפטיים או צווים או כל מחלוקת אחרת, וכל הדברים נעשים בהסכמה וברוח טובה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "לשוק 'רמלה לוד' אין צו עירוני לפינוי השוק, ההפך – לשוק יש רישיון עסק עד ליום 31.12.18. ככל הידוע לעירייה, מתנהלים הליכים משפטיים אזרחיים בין מפעילי השוק למול רשות מקרקעי ישראל ורכבת ישראל, אשר העירייה אינה צד להם. העירייה תפעל ככל יכולה לסייע לפעילות שוק 'רמלה לוד', כפי שעשתה עד היום, וזאת בהתאם לבקשות ופתרונות חלופיים שיוגשו על ידי מפעילי השוק".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בהתאם לדרישת רשות מקרקעי ישראל ולהחלטת בית משפט, הפעלת השוק במתחם הרכבת אמורה היתה להסתיים ביום 1.12.18. הרכבת תהא מוכנה להמשך הפעילות במתחם, ככל שהיזם יציג את האישורים הנדרשים לכך, לרבות אישור רשות מקרקעי ישראל".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "ביום 26.11.2014 ניתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה שנחתם בין חברת הרכבת למפעילי השוק, על פיו פעילות השוק תסתיים ביום 1.12.2018. כיום מתקיים שיג ושיח של רשות מקרקעי ישראל מול העירייה וחברת הרכבת לבדיקת התכנות עריכת עסקה. לא חל שינוי בייעוד השטח, אולם יש תכנון עתידי על השטח האמור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר