אורי אריאל (צילום: מארק ישראל סלם)
אורי אריאל (צילום: מארק ישראל סלם)

דעה | האם השינוי במזרח ירושלים יבוא דווקא מאורי אריאל?

איש הימין אורי אריאל, שלא מוכן לוויתורים בשטחים ומועמד על ידי השר רפי פרץ ליו"ר דירקטוריון החברה לפיתוח מזרח ירושלים, עשוי להפתיע בפעילותו לפיתוח העיר המזרחית | דעה

פורסם בתאריך: 10.12.20 12:58

ירושלים היא שתי הערים שאני הכי אוהב. היא מכילה את ירושלים המערבית, היהודית, זו שבשליטת ישראל מקום המדינה והפכה לבירתה. מרוכזים בה מוסדות הממשלה, הכנסת, בית המשפט, האוניברסיטה והמון אנשים טובים חרדים וחילונים. בעיני, מודל לחיים ביחד בין יהודים מכל הסוגים. כשלושה רבעים של שטח ירושלים הם ירושלים המזרחית. ירושלים שסופחה לעיר המערבית מיד לאחר מלחמת ששת הימים, חלקה הקטן היה בתחום ירושלים הכבושה בידי ירדן, ורוב מוחלט של השטח המסופח היו כפרים, עיירה ומחנה פליטים בתחומי הגדה המערבית.

ב-1966 הוקמה החברה לפיתוח מזרח ירושלים. בעת הקמתה איש לא חשב על מלחמת ששת הימים, על סיפוח של שטחים חדשים לעיר ועל פיתוח העיר העתיקה. הכוונה הייתה לחלק המזרחי של ירושלים המערבית, קרי השכונות ממילא וימין משה שהיו אז שכונות מוחלשות ונזקקו לפיתוח.

אכן זו היתה תחילת דרכה של החברה, אלא שאז פרצה מלחמת ששת הימים והחברה הוסבה לטיפול בשטח המכונה היום מזרח ירושלים. במשך עשורים רבים פעלה החברה לעבודות בינוי ופיתוח שכולן כוונו לאוכלוסייה יהודית. הממשלה יזמה בניית עשרות אלפי דירות בעיר המזרחית, כמעט כולן ליהודי. אחרי 53 שנות פיתוח נותרו מחנה הפליטים שועפאט והשכונות שהיו בעבר כפרים בלתי מפותחים בעליל. החברה פועלת בחוסר שקיפות וחיפוש בגוגל מעלה עליה מעט מאוד פרטים, חלקם כנראה שגויים. כך לדוגמא השנה האחרונה עליה מדווחים על הכנסות ורווח היא בשנת 2011. הדיווחים הכלכליים משם פנטסטיים מכדי להיות אמיתיים.


שר החינוך הרב רפי פרץ (צילום: מארק ישראל סלם)

שר החינוך הרב רפי פרץ (צילום: מארק ישראל סלם)


השר לירושלים ומורשת רפי פרץ, הוא יושב ראש הבית היהודי שמקבל שוב ושוב אפס קולות בסקרים, החליט למנות את השר לשעבר אורי אריאל ליושב ראש דירקטוריון החברה. מובן שאיני מסכים עם דעותיו של אריאל ולכן איני שמח על המינוי, אבל אני מעריך אותו כאיש ישר, ערכי ובעל ניסיון ויכולת.

הייתי רוצה להציע ליושב הראש החדש לזכור שרוב תושבי ירושלים המזרחית הם ערבים וזכאים לשוויון, הייתי רוצה להזכיר לו לכבודה של ירושלים המזרחית שיש בה מחנה פליטים. הייתי רוצה לקחת אותו לסיור בשכונות הפלסטיניות ולהראות לו כיצד הן נראות. אולי דווקא אריאל, הנחשב לקיצוני ולא מוכן לוויתורים בשטחים הכבושים יפתיע כשיבין שמי שרוצה להישאר בירושלים המזרחית כולה בדיוק כמוהו, דווקא הוא צריך לדאוג לשוויון ופיתוח לכלל תושבי העיר המזרחית ובוודאי לרוב הערבי באיזור זה.

הכותב: מוסי רז, לשעבר ח"כ בסיעת מרצ


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עכ

    למה שיפתיע לטובה?

    כשר חקלאות העביר בלי בושה כספים למתנחלים, שהיו מיועדים לחקלאים

  2. מירי

    מתוך התבוננות בהיסטוריה וגם במציאות, מקום שבו טוב ליהודים טוב גם לערבים, בשביל לדעת את זה לא צריך להיות גאון. בקיצור, אורי אריאל, תעשה שיהודים יוכלו לטייל ולגור במזרח העיר , תטיב עם היהודים וממילא יהיה טוב לערבים, למרות שמערביי מזרח ירושלים יצאו לא מעט מפגעים ופיגועים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר