אלעד עמדי (צילום: פרטי)
אלעד עמדי (צילום: פרטי)

דעה | מצער: שוב כיבו לעמדי את המיקרופון

התוכנית של אלעד עמדי תמיד הציגה קו אחר, אבל ישנה התחושה שהנפילה שלו, המעידה בלשונו, מהווה הזדמנות עבור כאלה שחיכו לו בפינה מזה זמן רב | טור דעה

פורסם בתאריך: 20.4.23 21:00

הצטערתי לשמוע שאלעד עמדי החליט לוותר על תפקידו כמנחה החגיגות של יום העצמאות בעיר.

שדר רדיו ירושלים האהוב, מי שבמשך שנים הנחה והוביל בשמחה גדולה את אירועי יום העצמאות על הבמה המרכזית של עיר הקודש, ונרדף לאחרונה בעקבות התבטאויות בתכנית הרדיו שלו כנגד נשיאת העליון אסתר חיות וכנגד אוהדי הפועל ירושלים, זה שתמיד מבקש מהקהל באקסטזה להרים ידיים ברחבה, להיכנס לאקסטזה, החליט להרים ידיים בעצמו ולוותר על ההנחייה השנה – "לטובת האחדות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


שנאמר: לא בכוח. לא אצל עמדי לפחות.

בצעד אצילי ירד עמדי מהבמה שבוע לפני המופע עצמו, מבקש קצת נחת, עד יעבור זעם.

עמדי הוא אחד שניזון מהקהל. לטוב ולרע. ולאחרונה הוא טועם משניהם. אחרי שהתגבר על הימים הקשים שעבר והביקורת שספג, ההשעייה שלו הסתיימה והוא חזר לשדר ברדיו, אבל רחשי הקהל עדיין נחצים בין אהבה גדולה שהוא מקבל לבין חיצי שנאה – בעיקר ברשת. והזעם לא עובר, למרות הזמן שחלף, ואולי גם בגלל שעמדי לא מתחרט על דבריו, ובטח לא מתנצל – מה שהיה מוריד ודאי קצת מהלהבות סביבו.



 

 

אז בשם האחדות, וכדי למנוע חלילה מראות מבישים, עמדי לא יהיה חלק מהמופעים השנה. אבל אלעד היקר – אל תטעה. בחזוני הלא ממומש, לא היה מחזה מְאָחֵד יותר מאשר לשמוע עשרות אלפי ירושלמים בקהל מריעים לך, בעודך עומד על הבמה, והם שכל כך אוהבים, התגעגעו, מבקשים לתמוך בך בתקופה הקשה.

ובכך היה הציבור אומר בקול ברור – אף אחד פה לא ישתיק את השני. אף אחד לא ישתיק גם את נציגי מחנה הימין. גם אם לפעמים יש מעידות, והיו לך מעידות, בשרשרת אפילו, אבל המקום שלך ברדיו מובטח ומבוסס על אהבת הקהל, ואת זה אסור לשכוח.

התקשורת הישראלית לא מאוזנת בעליל, ורק בשנים האחרונות אנו רואים שחקנים חדשים שנכנסו והפכו את המצב למעט יותר שקול – ישראל היום בעיתונות, ערוץ 14 בטלוויזיה, גלי ישראל ברדיו, ישראל היום בעיתונות.

התוכנית של אלעד עמדי תמיד הציגה קו אחר, אבל ישנה התחושה שהנפילה שלו, המעידה בלשונו, מהווה הזדמנות עבור כאלה שחיכו לו בפינה מזה זמן רב.

אין הלימה בין האמירה שלו בשידור – מקוממת ומיותרת כשלעצמה – לבין עוצמת העליהום שהוא סופג.

תסתכלו על מקרים אחרים – לנתן זהבי למשל, עוד קול בולט מאבירי השמאל – כיבו את המיקרופון רק אחרי שנים של שערוריות והתבטאויות משפילות כלפי דתיים ומיעוטים כאלה ואחרים, ועשו זאת רק בהגיעו לגיל פנסיה, ואחרי שהציע לחרדים להתאבד באמצעות תפילין, רחמנא ליצלן.

אז שוב, כמי שמאוד אוהב את התכנית שלך, ומקפיד להאזין לך מדי פעם בפקקים, אני מכבד את בחירתך – אבל בבקשה, מיד אחרי תום שבוע השכול, שנס מותניים וחבר את המיקרופון, ותעשה את מה שאתה יודע הכי טוב.

כי לא מעט אנשים בעיר הזו, ואני ביניהם – רוצים לשמוע אותך.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. שרינה

    כתבה מעולה וכל מילה מסכימה. אין על עמדי וזה פשוט לא צודק יש פה רדיפה אישית שלו בגלל דעותיו הימניות.

  2. עמוס צ.

    אכן מצער שהוא פרש ושלא העירייה היא שביטלה את הנחייתו (או שעדיף: שלא היתה מזינה אותו מראש).
    לא חסרים מנחים הגונים בירושלים – להזמין את המסית האלים שקרא להכות בנבוט את נשיאת העליון זו בושה וחרפה.

  3. מטריד

    איכס…זבל מגן על זבל.
    להקיא את שניכם.
    אם כבר אתה משווה אותו לנתן זהבי אז אתה בטח בעד לפטר את גמדי אה ?

  4. רחל

    לא מבינה את העמדה בטור הזה. מה רלוונטי שאתה אוהב את השדר? מה רלוונטי אם הוא ימני או לא? הנחיית אירוע של יום העצמאות מטעם העירייה צריכה להיעשות על ידי מי שלא התבטא כפי שמר עמדי. וזה לא אירוע פרטי ואין לו בעלות על הנחיית טקסי העירייה. אכן לא ראוי שהיא ינחה את הטקס וטוב עשה שהחליט בעצמו לוותר וחבל שהעירייה לא הבינה שזה לא מתאים ולא ראוי. יש מספיק מנחים/מנחות מוכשרים בירושלים שיכולים לעשות זאת ללא קשר לדעתם הפוליטית. והגיע הזמן שגם נתחיל כחברה להבין שיש גם חשיבות ערכית ללקיחת אחריות על מעשים ודיבורים. לא צריך תמיד לקפוץ ולגונן על מי שטעה ומשלם על כך מחיר מסוים. גם זה לתשומת ליבו של הכתב

  5. בן

    מעניין מאיזה בית הוא בא יש מו הרבה שנאה וככה שדרן רדיו לא יכול לדבר על נשיאת בית המשפט , לדעתי גם היה צריך להעמידו לדין ,

  6. שמאלן בוגד

    אתם כאלה מצחיקים, סוף סוף יש גם ערוצי תקשורת גזעניים שמלאים בדיעות במקום בעובדות ואתם אוכלים הכל , יותר קל לראות טלוויזיה שמשקרת לך בפנים כדי שתרגישו יותר טוב, במקום זה אנחנו בהתקף חרדה קיומי כי אתם מתעסקים בשטויות ובעולם הבא וגזענות בזמן שעוד מעט הכל נשרף, איזה כיף! מותר להתגזען בערוץ 14! תתקדמו! לא יישאר לנו על מה לריב

  7. אורח

    עמדי היקר, אין צורך להתנצל. אמת דיברת. והאמת חייבת להישמע בציבור. נמאס מהדיקטטורה של השופטים !

  8. דודו

    אני פשוט בשוק מכתבה מגמתית ולא רצינית של אוהד/מעריץ.
    כבר 3 פעמים שהעיפו את השדרן המהולל מתוכניתו ברדיו ירושלים עקב הסתות פרועות והשתלחות בכל מי שחושב אחרת ממנו…שיעשה חשבון נפש עם עצמו איך הוא מגיע לקצה.אללק ויתר מרצונו לאחדות!!! מה חשבת,שיוציא הודעה שלא רוצים אותו??.עמדי תתבגר כבר!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר