דעה | עד דלא ידע? אם שותים לא נוהגים

בפורים, כך על פי המסורת, חוגגים עד דלא ידע, שיש המפרשים אותו כאובדן חושים וכיד חופשית לשתות לשוכרה ולהשתטות. עכשיו תזכרו תמיד - נהג שעולה להגה שיכור, הוא בהכרח מוטעה בשיקול הדעת שלו, מסכן את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך. עורכי הדין בנימין חסיד ומוטי אורנג' עם ההסברים וההשלכות | טור דעה

פורסם בתאריך: 24.3.24 09:49

ביומיים הקרובים אנו מציינים את חג הפורים, שבו נוהגים לשתות לשוכרה כדי לקיים את "העד דלא ידע". חשוב רק לזכור – אין צורך שנהג יצטרך לשתות כמות גבוהה בכדיי שיחשב שנהג בגילופין. קבע המחוקק נהג שיש בגוף שלו אלכוהול ויעוכב לבדיקה ישלל לו הרשיון למשך שנתיים.

מהי נהיגה בשכרות?

סעיף 64ב לפקודת התעבורה, קובע כדלהלן:

"שיכור" – אחד מאלה:
[1] מי ששותה משקה משכר בעת נהיגה או בעת שהוא ממונה על הרכב;
[2] מי שבגופו מצוי סם מסוכן או תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן;
[3] מי שבגופו מצוי אלכוהול בריכוז הגבוה מהריכוז שקבע שר התחבורה, בהתייעצות עם שר הבריאות ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת;

לנהג אסור לנהוג (או לשבת במושב הנהג כשרכבו מונע) כאשר נמצא בליטר אוויר נשוף כמות של 240 מיקרו-גרם, אם אתה נהג חדש או נהג צעיר (עד גיל 24) שהגדרתו "אוכלוסיה מיוחדת" תהייה אסור בנהיגה אם בליטר אוויר נשוף תמצא כמות של 50 מיקרו-גרם בלבד.

משטרת ישראל עורכת בדיקות לנהגים במקומות ובזמנים המועדים לנהיגה בשכרות (כמו סופי שבוע, חגים וכדו'), הנהג עובר בדיקת אינדיקציה ראשונית, וככל שהוא נמצא בה חיובי מעבר לכמות המותרת, יועבר לבדיקה נוספת במכשיר הינשוף שם השוטר הבודק יקבל פלט מדויק של כמות האלכוהול.


עו"ד מוטי אורנג' (צילום: באדיבות המצולם)

עו"ד מוטי אורנג' (צילום: באדיבות המצולם)


עו"ד בנימין חסיד (צילום: באדיבות המצולם)

עו"ד בנימין חסיד (צילום: באדיבות המצולם)


 

 

בנוסף, השוטר יבצע "בדיקת מאפיינים" לנהג, לצורך חיזוק האשמה נגד הנהג.

ראשית, אם נעצרת לבדיקה, לעולם אל תסרב או תכשיל את הבדיקה, אם עשית אחד מאלה, בית המשפט יראה אותך כשיכור ובמבחן התוצאה, קשה יותר להתמודד עם נהג שסירב לבדיקה מאשר נהג שנבדק ונמצא שיכור.


בדיקת ינשוף (צילום: דוברות המשטרה)

בדיקת ינשוף (צילום: דוברות המשטרה)


עונשו של נהג שנתפס נוהג בשכרות הוא פסילת רישיון של שנתיים מינימום (כך לפי החוק), תפקידו של עורך-הדין הוא לאתר את הכשלים הראייתיים שיש מתחילת המפגש של השוטר והנהג ועד לרגע שחרורו.

בתי המשפט והתביעה המשטרתית מחמירים עם נהגים שיכורים, והעונש עלול לגרור גם בעיות מנהליות אל מול משרד הרישוי, כדוגמאת זימון למכון רפואי, דרישה לביצוע מבחן תיאוריה וטסט מחדש ועוד.

אז גם בפורים: אם שותים, לא נוהגים – בשביל זה יש חברים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר