מתחם הרכב בכניסה לעיר (צילום: משה שפירא)
(צילום: משה שפירא)

הכניסה לעיר: הוועדה המחוזית החליטה לשמר שישה מבנים היסטוריים

מדובר במבנים ההיסטוריים באזור הכניסה לעיר, סמוך לתחנת הרכבת נבון - התוכנית כוללת מבנים בגובה 3-2 קומות, אשר נבנו בשנות ה-20 ושימשו למגורים ומסחר המיועדים לשימור

פורסם בתאריך: 8.10.20 11:51

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לשמר שישה מבנים היסטוריים ב"מתחם הרכב" באזור הכניסה לעיר.

תוכנית שבכניסה לעיר, סמוך לתחנת הרכבת ע"ש נבון, ממוקמת באזור ייחודי, במרכזו מתחם תחבורתי הכולל תחנת רכבת כבדה, תחנות רכבת קלה, תחנה מרכזית עירונית ומרכז עסקים גדול העתיד לקום בשנים הקרובות. התוכנית כוללת 9 מבנים בגובה 3-2 קומות, אשר נבנו בשנות ה-20 ושימשו למגורים ומסחר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הוועדה החליטה על שימור מקסימלי של המבנים הקיימים וערכם ההיסטורי, אדריכלי ותרבותי כלפי המרחב העירוני הסובב. "הוועדה שמעה את ההתנגדויות, בהן ההתנגדות של המועצה לשימור אתרים, והשתכנעה כי ניתן לייצר איזון נכון יותר בין צרכי הפיתוח וערכי השימור", נמסר מהוועדה המחוזית. "לפיכך החליטה הוועדה, לצמצם את היקף ההריסה המבוקש בתוכנית המופקדת לשני מבנים בלבד. בנוסף, קבעה הוועדה כי מבנה נוסף אשר ישמר בשלב זה ללא תוספת זכויות והריסתו תתאפשר בעתיד במידה ואכן יוכח כי יש צורך בכך. מבנה זה יהיה בעל שימושים ציבוריים ומסחר נלווה לצורך הקמת מסעדה או בית קפה בגבול הכיכר".


שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים (צילום: אלידור חדד)

שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים (צילום: אלידור חדד)


מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי מציינת כי "הוועדה המחוזית קיבלה החלטה המאזנת באופן מיטבי בין צרכי השימור לבין צרכי הפיתוח. ההחלטה תאפשר שמירה על תוואי רחוב יפו ההיסטורי ובמקביל תאפשר פיתוח של כיכר ציבורית ראויה ומרחב נח ונגיש להולכי הרגל במתחם המתחדש של הכניסה לעיר".



מנגד, המועצה לשימור אתרים מחוז ירושלים מתנגדים להחלטה. איציק שוויקי, מנהל המועצה המחוזי לשימור אתרים מוסר כי "החלטת הוועדה המחוזית להרוס 3 מבנים מתוך 4 מצערת, כאשר הוועדה המחוזית היתה עם המועצה לשימור אתרים בערר מול העירייה להריסת 4 מבנים. כרגע ההמלצה של העירייה היתה דווקא להרוס 2 מבנים ולא 3, והיו הסכמות על הריסה של שני מבנים, בנושא הפילוש, נכתב בהודעת ההחלטה של הוועדה כי הסיבה להריסת בניין A זה מהחשש שאנשים יפלשו למקום ויעשו שם צרכים, מה, בלילה אי אפשר לסגור את זה? לעשות חניות וויטראזים ותאורה בתחנה מרכזית? זה שטויות, זה נקרא טיעון?".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר