שי אהרון וזיו אריה מתחבקים אחרי העלייה (צילומים: ברני ארדוב - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)
שי אהרון וזיו אריה(צילומים: ברני ארדוב - מחלקת המדיה של הפועל ירושלים)

דעה | להביא רכש משמעותי: המטרה של הפועל צריכה להיות פלייאוף עליון

על מנת שהפועל לא תסתבך בתחתית, המועדון צריך להציב לעצמו את הפלייאוף העליון כמטרה. בנוסף, סגל השחקנים צריך לעבור שדרוג רציני ולקבל חיזוק של שחקני רכש רבים

פורסם בתאריך: 2.6.21 17:50

אחרי החגיגות  והשמחה בעלייתה של הפועל ירושלים לליגת העל, הגיע החלק של בניית הסגל. לשמחתי, המנהל המקצועי הוא שי אהרון, איש מקצוע יוצא מן הכלל שצבר הרבה ידע וניסיון בשנים האחרונות ויש לו קשרים בעולם הכדורגל, כך שאני מאמין שהוא יבנה קבוצה טובה ואיכותית לקראת השנה הבאה.

תחילה, הפועל צריכה להציב לעצמה מטרות. לתפיסתי, הפועל צריכה לכוון גבוה כדי לתקוע יתד בליגת העל, כך שבמקרה של אי עמידה במטרות היא עדיין תתרחק ממאבקי התחתית הקשים. זה אומר שהמטרה צריכה להיות לא פחות מפלייאוף עליון – זה אומנם נשמע יומרני, אבל אני באמת ובתמים חושב שמתחת ל-3-4 הקבוצות הגדולות, הכל פתוח ואין לדעת איזו עונה זו תהיה. אם אשדוד, קריית שמונה ומכבי פ"ת השתחלו לפלייאוף העליון, גם הפועל יכולה לפלרטט עם החלק הזה – עם בניה נכונה של הסגל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בניגוד לקבוצות אלה, להפועל יש משהו אחר, משהו שאין לאותן קבוצות. אני לא מדבר על סגל שחקנים, צוות ניהולי או מקצועי, אלא על האוהדים שביציע. הקהל האדום הגדול והתומך צריך להיות האקס פקטור. לפחות בתחילת העונה ובוודאי במשחקי הדרבי ומול הגדולות, הקהל של הפועל יגיע בהמוניו ועשוי להכתיב את הקצב ולהיות שובר השוויון האמיתי. אז כמאמר הקלישאה קהל פנאטי ותומך כמו של הפועל הוא ללא ספק ה"שחקן ה-12" של הקבוצה.

מעבר לאוהדים, צריך כידוע סגל איכותי. הסגל בעונה החולפת עשה עבודה נפלאה, אבל ליגת העל היא סיפור שונה לגמרי מהליגה הלאומית. האדומים זקוקים לחיזוק של עשרה שחקנים משמעותיים לפחות. ביחד עם שחקני הבית שיישארו ועוד שחקנים אחרים שצפויים להמשיך, הם אלה שצריכים להרכיב את הסגל בעונה הבאה.

השחקנים שכן יישארו יכולים לנוע בין הרכב כמו אדליי, הראל שלום וגוני נאור לשחקני סגל ומחליפים כדוגמת אווקה אשטה, לירן אלמליח ועומר אגבדיש.

זיו אריה ושי אהרון כבר החלו בבניית החלק הראשון של הסגל עם שחרור שחקנים שלדעתם אינם מתאימים ואני בהחלט יכול להבין את המחשבה, כי המועדון חייב חיזוק משמעותי.

השוני בין ליגת העל ללאומית הוא בעיקר בקצב, במהירות המשחק, בטכניקה הגבוהה הקיימת בקבוצות הצמרת וגם בשאר הקבוצות בליגה הראשונה. השחקנים שכן יישארו בעונה הבאה צריכים להיות המשלימים לצד אותם שחקנים מובילים שיצטרכו להגיע וככה הם יוכלו גם ללמוד ובעיקר להישען על אותם שחקנים. גם אני בשנותיי הראשונות הייתי בעיקר שחקן מחליף וחלפו מספר שנים עד שהפכתי להיות שחקן הרכב בליגת העל.

אני שם דגש על הבאת שלושה שחקני רכש משמעותיים בתפקיד הבלם, הקשר האחורי והכנף-חלוץ.

בעמדת הבלם צריך שחקן פיגורה, כזה שיחזיק את ההגנה בדומה לסטפן מחאיי ששיחק בתקופתי ואומנם לא היה יקר, אבל מאוד יעיל. בנוסף, שמו של רוסלן ברסקי שעולה כמועמד הוא ראוי לחלוטין והוא קשר אחורי שיודע להחזיק את מרכז השדה ובהחלט יהיה שדרוג למרכז המגרש. בחלק הקדמי הייתי ללא ספק משאיר את עידן שמש שמתאים לליגת העל ולצידו אם אפשר לצוות את ווילי אגדה המהיר וביחד הם יהיו צמד נהדר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר