זיו אריה, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)
זיו אריה, אוהדי הפועל ירושלים (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | הטקטיקה עבדה אבל הפועל שוב הפסידה

בפראפרזה לביטוי 'הניתוח הצליח, החולה מת', תוכנית המשחק הטקטית של זיו אריה מול הפועל באר שבע עבדה מצוין, הבעיה שבלי יומרה התקפית, זה כמעט תמיד נגמר בהפסד. וכמה משפטים על האירועים ביציעים, עם תודה מיוחדת | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.1.24 17:40

הפועל ירושלים עמדה בצורה טקטית מרשימה לאורך רוב המשחק ונטרלה את סוללת הכוכבים של הפועל באר שבע. היא אפילו הצליחה לאיים על השער עם ניסיונות של מתן חוזז ואופק ביטון. בקיצור – הכל תחת האצטלה החביבה על צוותי שידור למיניהם בנוסח 'תוכנית המשחק עבדה'. מה כל זה שווה מבחינת צבירת נקודות ושיפור המיקום בתחתית הרותחת? כרגיל בהפועל, כלום ושום דבר.

הסיבה נעוצה מחוץ לאותה תוכנית משחק שרובה ככולה הגנה ומקצתה התקפה, אם אפשר לקרוא כך למה שעושה הפועל בשליש האחרון של המגרש. זיו אריה אוהב להתחכם מטבעו. אף פעם לא ממש ברור למה, אבל התוצאות, להבדיל, ברורות לחלוטין.

ההתעקשות שלו לצוות באגף ימין את עומר אגבדיש החלש היא לא דבר חדש. אלא שלאחרונה נוספה להגנת הפועל הברקה נוספת – אילוז' יאהו כבלם, זאת בעקבות הפציעה של שחר פיבן. כמה זה עזר להפועל לשמור על שוויון מול נתניה כולנו זוכרים, מה שכמובן הוביל לכך שיאהו פתח שוב כבלם מול באר שבע. כמה עצוב שהקיבעון מנגן אצל הפועל כינור ראשון.

ומעניין לעניין באותו עניין – בשלב מסוים נפצע המגן השמאלי, מקסים גרצ'קין. בכל מועדון סביר החילוף במקומו היה מגן שמאלי טבעי – אופק נדיר במונחי הפועל. אממה? הרצון הבלתי נשלט של מאמן הפועל להתבנקר עוד יותר בתוך בונקר מובנה ממילא, הוביל אותו לשלב במקום גרצ'קין דווקא את הבלם עמית גלזר, ולהסיט את יאהו, ובכן, לאגף שמאל.

הניסוי הכושל הזה ממש לא נעשה בפעם הראשונה. יאהו, יודע היטב כל מי שעוקב אחר המועדון האדום – הוא מגן ימני. אם תרצו, אחד שרגל שמאל היא ממש לא החזקה אצלו, בלשון המעטה. כל מי שיצפה בו פעמיים ומעלה מנסה להוביל כדור בצד שמאל, יבין מיד ששם לא מקומו, אבל לא זיו אריה. באופן לא מפתיע, יאהו היה האיש שהחליק וכשל בפעולת ההגנה באגף שהובילה לשער הניצחון של אמיר גנאח. ומי ליווה אותו במבט בלבד ואיחר בסגירה לאחר אותה טעות? נכון, אגבדיש.

 

 

ממרחק הזמן, ובעצם בכל זמן נתון, להפועל זכויות יוצרים בכירות בתביעת הביטוי 'קארמה איז א-ביץ', כך שאליניב ברדה ממש לא צריך אקסטרה עזרה מהקולגה שלו, שנשאר עם המחמאות ומילים גבוהות ומכובסות כמו 'תוכנית משחק', אבל זרק לפח עוד נקודה פוטנציאלית במאבק נגד הירידה.

אגב, כשגם הפעילות ההתקפית המבורכת של איינאו פרדה התפוגגה במשחקים האחרונים לטובת חיזוק מסכת הבלמים, נותר רק לתהות מי הבא בתור שיסורס למטרת יישום תורת ההגנה הבלתי נגמרת (והבלתי מוצלחת בעליל) של הפועל.

ומילה לסיום למשטרת ישראל: אם הצלחתם להתפרע בצורה ברברית כל כך כלפי עשרות אוהדים, רובם ככולם צעירים מבית טוב, רק כי מי מהם הדליק סיגריה (כך לטענתכם), כנראה שאף אחד כאן לא למד דבר מאירועי ה-7 באוקטובר, בעיקר בכל הקשור לפרופורציות.

מצד שני, אחרי שנים של הודעות מכובסות ומצטדקות, מדהים היה לראות איך לצד הסיפורים המוכרים על 'שוטרים שהותקפו באגרופים ויריקות', נוסף אזכור בבולד לפיו "במהלך ההתרחשות נפגע אחד מהאוהדים שהיה בסמוך, לא היה מעורב במקרה הזה, תיעד את ההתרחשות ומשקפיו נשברו, זאת כתוצאה משימוש בכוח של בלש משטרה כלפיו. ההתנהלות במקרה זה תיבדק ותטופל בהתאם". האם המשטרה הכל יכולה מודה בטעות? בלי חיים לוינסון בשטח זה לא היה קורה. שאפו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר