דיבור בטלפון הנייד הנייד בזמן הנהיגה (צילום אילוסטרציה: מוטי קמחי)
(צילום אילוסטרציה: מוטי קמחי)

סקר: 45 אחוז מהנהגים בעיר משתמשים בנייד בזמן הנהיגה

מודעים לסכנה - אך ממשיכים להשתמש בנייד בזמן הנהיגה: מסקר של אור ירוק עולה כי 92 אחוז מהנהגים בירושלים סבורים כי שליחה או קריאה של מסרון בזמן הנהיגה היא פעולה מסוכנת

פורסם בתאריך: 4.12.17 09:32

אחוז גבוה מאוד מהנהגים בארץ מודים כי הם מדברים בטלפון ללא דיבורית, מסמסים או קוראים מסרונים בזמן נהיגה, וזאת למרות שרובם המכריע מודע לסכנה הכרוכה בכך. בירושלים, לדוגמה, 45 אחוז מנשאלים בסקר שערכה עמותת אור ירוק הודו כי הם משתמשים לעתים בנייד בזמן נהיגה. את הנתונים אספה אור ירוק במסגרת סקר שבוצע בסוף שנת 2016 על ידי חברת מאגר מוחות – סקר אינטרנטי בקרב 512 גברים ונשים במגזר היהודי, בני 18 ויותר.

 



 

לפי הנתונים, כאמור, 45 אחוז הנשאלים תושבי ירושלים הודו כי השתמשו בתדירות כלשהי בנייד בזמן נהיגה – לכתיבת מסרון, לקריאה שלו או לשיחת טלפון ללא דיבורית או אוזנייה. ה'שיאנים' מבחינה זו הם תושבי המרכז: 65 אחוז מהם הודו כי הם קוראים או כותבים SMS בזמן נהיגה. ברמה הארצית, הצהירו 54 אחוז כי הם שולחים וקוראים מסרונים בזמן נהיגה, ו-53 אחוז הודו כי דיברו בזמן נהיגה ללא אמצעי מתאים.

מבחינת המודעות לסכנה, התמונה מעודדת הרבה יותר: בירושלים 92 אחוז מהנשאלים סבורים כי שליחה או קריאה של מסרון בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת, ו-82 אחוז מחזיקים באותה דעה לגבי שיחת טלפון ללא דיבורית או אוזנייה. 67 אחוז מהנשאלים הצהירו כי יחששו יותר להשתמש בטלפון הנייד אם תוגבר האכיפה של עבירות כאלו מצד המשטרה.

 

ניידת משטרה

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק מציין כי "בכל יום מתרחשות תאונות קטלניות ונפצעים משתמשי דרך רבים. אין מספיק ניידות משטרה בכבישים ואין מספיק שוטרים, והנהגים לא חוששים מהמשטרה כיוון שהם לא רואים אותה בשטח. נהג שרואה ניידת 'יוריד את הרגל מהגז' באופן טבעי, לא יסמס וינהג באופן בטוח יותר. במקומות שבהם קיימת נוכחות מוגברת של ניידות ושוטרים, יש ירידה בתאונות ובנפגעים. משרדי הממשלה האחראים על הבטיחות בדרכים חייבים לקחת אחריות ולהגביר את ההסברה בנושא הסכנות בשימוש בסלולארי והסחות הדעת בנהיגה, ומעל הכול להגביר את האכיפה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר