מוזיאון הצייר משה קסטל (צילום: עיריית מעלה אדומים)
מוזיאון הצייר משה קסטל (צילום: עיריית מעלה אדומים)

האם מוזיאון קסטל יוכר כמוזיאון רשמי?

ועדת ההכרה של מועצת המוזיאונים ביקרה השבוע במקום והיא צפויה להעביר המלצה חיובית לשרת התרבות

פורסם בתאריך: 14.8.17 11:22

מוזיאון הצייר משה קסטל במעלה אדומים נפתח לקהל במרץ 2010, קרוב ל־30 שנה לאחר הבחירה וההחלטה של האמן להקמתו בעיר.המוזיאון שוכן במבנה מיוחד ומרשים ומוצגות בו יצירותיו המופלאות של קסטל ז”ל, מגדולי האמנים הישראליים שזכו להכרה בינלאומית. אלא שמאז הקמתו לפני שבע שנים פועל המוזיאון ללא הכרה רשמית מטעם המדינה. המצב הזה צפוי להשתנות בקרוב, זאת לאחר שהשבוע ביקרה ועדת ההכרה של מועצת המוזיאונים במוזיאון קסטל על מנת לבחון את עמידתו בקריטריונים הדרושים להכרה רשמית.

יצוין כי מועצת המוזיאונים, מהווה מועצה המייעצת לשר מטעם חוק המוזיאונים. על פי חוק המוזיאונים תפקידה של המועצה לייעץ לשרת התרבות והספורט בשורה של נושאים, בהם גם השתתפות בתקציבי המוזיאונים המוכרים.

הוועדה, כך נמסר השבוע מהעירייה, מצאה כי המוזיאון עומד בכל תנאי הסף להכרה הכוללים בין היתר דרישות לגבי המבנה הפיזי של המוזיאון, העסקת אנשי מקצוע, תקציב מינימום וכמות מבקרים. ועדת ההכרה עתידה להעביר את המלצתה בחודש ספטמבר הקרוב למועצת המוזיאונים ולשרת התרבות והספורט, מירי רגב, על מנת שהמוזיאון יקבל את ההכרה הרשמית כיאה למעמדו.

“מוזיאון קסטל הוא מוזיאון בקנה מידה עולמי”, מדגיש ראש העיר כשריאל ומוסיף: “הוא אחד הסמלים התרבותיים של מעלה אדומים וזה רק טבעי שהמועצה תכיר במוזיאון ותתקצב אותו כנדרש”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר