גן לאומי הקסטל (צילום: סיגל קליין)
גן לאומי הקסטל (צילום: סיגל קליין)

גן לאומי הקסטל: סיור בעקבות פורצי הדרך לירושלים

בגן לאומי הקסטל תוכלו להתחקות אחר קרבות פריצת הדרך לירושלים במלחמת השחרור

פורסם בתאריך: 27.7.17 13:19

רשות הטבע והגנים לקחה את אתר הקסטל והפכה אותו לחוויה של ממש למשפחות ולקבוצות. השדרוג הוא משמעותי, עם הליכה בתעלות החפורות בהר, מסלול משימות אתגריות, סרטון מושקע ומרגש שמעביר את סיפור האתר, מסלולים ועמדות תצפית, כשלצד החוויה לומדים את הסיפור ההיסטורי שעומד מאחורי הגבעה המתנשאת מעל כביש 1, שהפכה לסמל לקרבות פריצת הדרך לירושלים במלחמת העצמאות.

עמדת הפתיחה לסיור היא מתחם מקורה, שבו מוקרן סרטון מבוא (כשלוש דקות) המספר על האתגרים בהם עמדו הלוחמים בעת כיבוש גבעת הקסטל.

מכאן עולים בשביל, שלאורכו שלוש תחנות עם משימות אתגריות הממחישות את הערכים, שחלקם מוטמעים כיום בצבא ההגנה לישראל: נחישות, רעות, מנהיגות ואמינות. קוראים את ההנחיות, מפעילים את השעון, ובתוך שמונה דקות יש להשלים את המשימה המשפחתית. בדרך זו תתנסו בחוויה המדגישה וממחישה את הערכים שהובילו את הלוחמים על ההר לפני שנים רבות. הסברים על הערכים וחשיבותם, לצד הנחיות לכל תחנה, מוצבים בשטח.

המסלול מובנה ומפורט על ידי חיצים ברורים אדומים, שכן יש חשיבות לסדר התחנות. בור מים עתיק המוסתר בתוך חלל שנחצב בסלע, משמש היום כעמדה צוננת וקרירה להקרנת מיצג הקרב – סרטון מרגש באורך 11 דקות המתאר את קרב הקסטל עם שחקנים בדמות חיילים בקרב. עוד בדרך – נקודת תצפית יפה ואתר הנצחה שבו חרוטים על סלע שמות הנופלים.
הטיול אינו מתאים למוגבלי תנועה ולעגלות נכים.

גן לאומי הקסטל. ו’ 16:00-8:00, שבת-ה’ 17:00-8:00. טל’ 02-5955012. 14-7 שקלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר