טל כחילה, בלם בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)
טל כחילה, בלם בית"ר ירושלים (צילום: ניר קידר)

"כשהכדור הגיע הנפתי את הרגל. כיף שהקהל צעק לי 'כחילה, כחילה'"

כך סיפר כחילה לחבריו ביום שאחרי השער המרהיב שכבש נגד עכו: "אני מקווה שזה יהיה שער העונה". בבית"ר מוסיפים: "כולם היו בהלם מהשער"

פורסם בתאריך: 7.12.17 11:26

מלבד המקום השלישי בטבלה וההתבססות בצמרת הגבוהה, שחקני בית"ר ירושלים מספקים השנה שערים מעולם אחר: לאחר שבתחילת העונה שלח דוד קלטינס בומבה ברגל שמאל, במסגרת גביע הטוטו, לחיבוריו של דודו גורש, הגיעו מרסל הייסטר ואריק סאבו בשבוע שעבר, והפציצו גם הם את שערו של גורש. בשבת האחרונה, בדקה ה־36, רוב האנשים באצטדיון – ובעיקר בספסל הקבוצה – לא האמינו למה שראו, כשגם הצופים בבית שפשפו את עיניהם בתדהמה: כשהפעם היה זה דווקא הבלם, טל כחילה, שהניף את רגל ימין וממרחק 30 מטרים שלח כדור מהאוויר לחיבורי הקורות של רם שטראוס, שוערה של עכו, שנותר חסר סיכוי.

"תפסנו את הראש ולא האמנו, כולם היו בהלם מהשער. אני חושב שטל פשוט ניסה להרחיק…", מתלוצץ גורם במועדון בשיחה עם "כל העיר" ומוסיף ברצינות: "אין מישהו שמגיע לו יותר מאשר לטל כחילה. הוא שחקן יוצא מהכלל ואני שמח מאוד בשבילו".

השער של כחילה הובקע בעקבות כדור תועה שהגיע אליו מהגנת עכו. הבלם הניף את הרגל ובבעיטה אדירה קבע  1:2 לזכות בית"ר ירושלים, שער שנתן לקבוצה הרבה מאוד שקט לפני הירידה למחצית. השער מתמודד על תואר שער השבוע של מנהלת הליגה, ואף עשוי להיות אחד משערי העונה.

בשיחות סגורות עם חבריו יממה לאחר המשחק ציין כחילה כי "גם אחרי הגול וגם בלילה, כשראיתי את הגול בטלוויזיה, היתה לי צמרמורת בגוף. זה מרגש לשים גול כזה וזה גם כיף גדול שהשער עזר לנו לנצח. היתה לי הרגשה בלב שאני צריך להתקדם לעבר השער, האמנתי שהכדור יגיע לשם. כשהכדור הגיע פשוט הנפתי את הרגל וזה נכנס. היה מאוד כיף שהקהל צעק לי 'כחילה, כחילה'. זה בלי ספק השער הכי גדול שכבשתי ואני מקווה שזה יהיה שער העונה".

אחד מחבריו של כחילה מוסיף: "אני יודע שטל עבר תקופה לא פשוטה ולא קלה. בשנה שעברה הוא היה גמור, הוא יצא לחצי עונת השאלה וחזר אחרי שזכה עם בני יהודה בגביע המדינה והיו לו ציפיות לתפוס מקום של קבע בהרכב, אבל זה כידוע לא קרה. לזכותו של טל, בשונה משחקנים מאחרים הוא שתק והמשיך לעבוד קשה. הוא נתן פשוט שער גדול שלא רואים כל יום ואין אחד שזה מגיע לו יותר".

 

"אני בכלל לא יודע איך היה לטל את החוצפה לבוא ולהניף מהמרחק הזה את הרגל", מציין גורם בבית"ר. "בשביל גול כזה צריך טכניקה ברמה מאוד גבוהה. לא שיערתי לעצמי שהכדור ייכנס לשער".

כחילה, יש לציין, חזר העונה לבית"ר לאחר חצי שנת השאלה בבני יהודה, שעימה זכה בגביע המדינה. בתחילת העונה לא קיבל הבלם קרדיט מספיק מהמאמן שרון מימר, שהעדיף על פניו את דן מורי ואת מיקי סירושטיין, ורק באמצע חודש אוקטובר הוא קיבל מקום של קבע בהרכב, לאחר הניצחון 1:4 על מכבי נתניה.

"בתחילת השנה מימר נתן יותר מדי קרדיט למורי ולא לכחילה, וחבל", טוען גורם שני במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "טל הוכיח כבר כמה וכמה פעמים שמגיע לו להיות בלם מוביל בבית"ר. גם לצד חסוס רואדה הוא הפגין יכולת מעולה. בסופו של דבר מה שמגיע מגיע – ואין מישהו שמגיע לו יותר מטל כחילה".

השער הגדול בניצחון נגד עכו (1:3) היה שערו השני העונה של כחילה בליגה, והשלישי בכל המסגרות – מה שהופך אותו לכובש המצטיין בחוליית ההגנה של בית”ר ירושלים. שחקן בקבוצה מספר כי "טל עובד מאוד קשה. הוא מחובר לקהל והקהל מחובר אליו, ואפשר לראות גם את השקט שבהתנהלות בינו לבין קונט מאז שהם משחקים ביחד. טל עבר תקופה לא פשוטה, ועכשיו הוא מוכיח שמגיע לו לשחק. אין לי ספק שהשער שהוא כבש יתמודד על שער העונה. כולם היו בהלם כשהכדור שלו נכנס".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר