אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)
אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)

"מתחיל המאני טיים. נגמרו התירוצים"

בקטמון מנסים לשכוח מהתבוסה לראשל"צ, בתקווה לפתוח סוף-סוף עונה חדשה ברגל ימין. זדה: "אנחנו אמורים להיראות אחרת, חד משמעית"

פורסם בתאריך: 17.8.17 10:24

בשישי, בשעה 16:30 יוצאת לדרך עונת 2017/18: קטמון פותחת עוד עונה בליגה הלאומית, במשחק חוץ קשה במושבה, נגד הפועל פ"ת – אחת המועמדות לעלייה. מאמצע השבוע הראש של המאמן, ליאור זדה, ושל שחקניו היה במשחק הזה, אבל 'חבל הטבור' ממשחק ההפסד 3:0 להפועל ראשל"צ במסגרת גביע הטוטו, סירב להתנתק.

בשני בבוקר, ביום החופשי שקיבלו השחקנים שעות ספורות אחרי ההפסד, ישב זדה, הסתכל בשידור המוקלט של המשחק והחל לנתח אותו. מה שבלט מאוד לעיניו היו שני דברים: המחצית הראשונה הטובה, שבה שלטה קטמון אבל לא ניצלה מצבים, והמחצית השנייה, שהייתה 'חשוכה' לגמרי.

"היינו יכולים להמשיך ולשחק עד יום שני בבוקר ולא היינו כובשים", מתמצת שחקן בקבוצה את מה שקרה במשחק. "חבל שלא גמרנו את הסיפור במחצית הראשונה. פשוט קיבלנו גול ראשון ונשברנו. זה לא מתאים לנו".

אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)

אוהדי הפועל קטמון (צילום: מגד גוזני)

זדה: "החצי הראשון הטוב לא אמור לנחם, אלא אפילו להדליק נורה אדומה, כי כך היה גם נגד בית"ר ת"א/רמלה ונגד מרמורק".
בעקבות ההפסד הודחה קטמון מגביע הטוטו. "שמנו את כל הביצים בסל אחד, למעלה", אמר גורם בקטמון. "בינתיים רואים שזה לא זה, אבל צריך לזכור: הליגה עדיין לא החלה, נקווה שזה ישתנה".
לאחר המשחק נשמעה ביקורת על כמה משחקני ההרכב הפותח, וביניהם ההולנדי ירואן טסלר, שעליו נאמר שהוא המגן השמאלי הטוב ביותר בלאומית, ושאיבוד כדור שלו הביא לגול הראשון; ז'וליו סזאר, הקשר האחורי הברזילאי, שעדיין לא נכנס לתבנית הקבוצתית; ובעיקר רן יצחק, שבא מליגת העל ושממשיך להיראות חלוד. בקטמון יש כבר כאלו החוששים שיצחק הוא 'המהדורה החדשה' של משה בן לולו, אותו חלוץ ששיחק לפני שנתיים בקבוצה, כבש שני שערים ב־14 משחקים והועזב.

גם מהמחליפים לא קיבל זדה את התמורה הרצויה: הראל שלום ואווקה אשטה, יוצאי נוער קטמון, נכנסו במחצית השנייה אבל הוכיחו שאינם מתאימים כלל ועיקר לליגה 'של הגדולים'. לשניהם ניתן לצרף את אריאל הדר, ילד הפלא של העונה שעברה, שכבש שבעה שערים ופרח אצל בני בן זקן, ופתאום, בשיטת הלחץ שמריץ זדה, איבד את מקומו. כשנקרא לדגל, הוא פשוט נעלם. "הפוזה של הדר גדולה יותר ממה שהוא עשה בכל הקריירה שלו", מתח השבוע גורם בקבוצה ביקורת על השחקן. 'נעלם' נוסף במשוואה הוא המגן הימני אסף כהן, שזדה הביא איתו מהפועל ר"ג, ונראה אנמי עד כה.

זדה: "הציבו לי כמטרה לעלות שלב בגביע הטוטו. רציתי לעלות, לא הצלחתי בזה, וזה מאכזב. אני לא מתרץ את ההפסד לראשל"צ בהיעדרות של שחקן כזה או אחר. אני גם לא מדבר על שחקנים ספציפיים: כל מי שנמצא בקבוצה ראוי לשחק, וצריך להוכיח את זה. אנחנו צריכים להיראות טוב יותר, אפילו בשלב כזה של העונה. ידענו מראש שאנחנו קצרים מבחינת הסגל, ונצטרך להתמודד עם זה לפחות חצי עונה, עד ינואר, אבל גם עם הסגל הקיים, שהוא סגל טוב, אנחנו אמורים להיראות אחרת, חד משמעית. נעבוד כדי לתקן".
"ביום שישי מתחיל המאני טיים שלנו. נגמרו התירוצים", אומר שחקן בקבוצה. "נגד הפועל פ"ת נצטרך לבוא, לשכוח מגביע הטוטו ולהרים את עצמנו".

כעת, רגע לפני שהמסך עולה על עונת 2017/18, עולה גם מפלס הלחץ בקרב ראשי האדומים, הרבה מעבר למה שהיה אמור להיות בשלב טרום העונה. "נהיה חייבים להתחזק, אפילו בשחקנים דרג ב' או ג', חייבים עומק", אמר לנו גורם בקבוצה.
בהקשר זה, מקיימת קטמון מגעים עם אור לגריסי, בלם/קשר אחורי ששיחק בהפועל בעונה שעברה, ואמור היה לחתום בקבוצת קרקוביה קרקוב מהליגה הראשונה בפולין. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב'ספורט כל העיר', גם עם מחמוד עוויסאת ממשיכים להתנהל מגעים, אך העברתו לקטמון תלויה במכבי ת"א.

ליאור זדה (צילום: ניר קידר)

ליאור זדה (צילום: ניר קידר)

פרדי דוד, שאימן בעונה שעברה את קטמון ופוטר באמצע העונה, הוא היום המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בהפועל פ"ת. בשיחה עם 'ספורט כל העיר' הוא אומר: "שתי הקבוצות, גם קטמון וגם הפועל פ"ת, מגיעות למפגש במומנטום פחות טוב ממה שציפו. הן עשו מסע רכש עם כוונות גבוהות. אין ספק שפ"ת נגד קטמון זה ממש ה-משחק של המחזור הראשון, משחק 'אש'.

האם מפגש כזה מרגש אותי? קטמון עבורי תהיה תמיד זיכרונות נעימים. נכון, אני לא על הקווים לא בקטמון ולא בבוגרים של פ"ת, אבל יש לי שטח אדמה רחב בלב לקטמון. מה שבטוח שתהיה אווירה טובה, הקהלים של שתי הקבוצות מסתדרים אחד עם השני. יבוא קהל, אבל מה שיעיב זאת השעה הקשה והחום הכבד. מי שמצפה לקצב משחק גבוה יתבדה. זה אולי יקרה בחצי השני, כשמזג האוויר מעט יתקרר".
זדה מסכם: "אין משחק קל בליגה הזאת. הפועל פ"ת מועמדת לעלות ליגה, לצד הפועל ת"א, אבל דווקא בשלב הזה אני מאמין שאנחנו צריכים להיות מרוכזים בעצמנו וכך ניתן יהיה לעשות תוצאה טובה. אני בטוח שניראה טוב יותר, זה מגיע לאוהדים ולכולם. ברור שההפסד לראשון פוגע בביטחון, אבל זה התפקיד של הצוות ושלי להרים את השחקנים כדי שזה לא יפגע ביכולת שלהם, וזה מה שעשינו השבוע. נכון, יש לנו שחקנים ששיחקו בליגת העל, בכל הליגה הלאומית ישנם כאלה ובכל קבוצה שבה אימנתי שיחקו כאלה, אבל זה לא מבטיח הרבה. מה שלמדתי לגבי הליגה הזאת הוא שניצחון או הפסד לא אומרים שום דבר על המשחק הבא, חוץ מביטחון. ניצחון על פ"ת לא ייתן לנו כלום לקראת המשחק הבא. נהיה חייבים לשפר כמה דברים כדי להביא תוצאה טובה, ונעשה הכול כדי שזה יקרה".

יוגב לרמן, שריצה עונש הרחקה, יחזור לעמדת הבלם מול פתח תקווה. קובי בן חמו יוסיף להיעדר בגלל מתיחה ברצועה הצידית. אריאל הדר או אילן רנקביץ' יתפסו את מקומו. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר