סיגל קליין במלון הבוטיק 'טריפ בת שבע' (צילום: רודריגז)
סיגל קליין במלון הבוטיק 'טריפ בת שבע' (צילום: רודריגז)

התחדשות עירונית: סיגל קליין במלון הבוטיק 'טריפ בת שבע'

בלב ליבה של העיר, בבניין שהיה נטוש במשך שנים ארוכות ברחוב קינג ג'ורג', פועל המלון שמציע שלל פינוקים

פורסם בתאריך: 3.11.17 12:05

מה קורה כשאדם מתגעגע לילדות שלו, לריחות הבית ולחברים מפעם? הוא יכול לצאת לטייל במקומות בהם היה גר, הוא יכול לכתוב ספר, הוא יכול להזמין חברים ולהתענג על נוסטלגיה עם כוסית ערק, ואם יש לו כסף וחזון – הוא יכול לבנות מלון המושתת על הזיכרונות הללו. זה הסיפור של מלון טריפ בת שבע במרכז העיר.

אתם בטח מכירים את המקום בתור הפיל הלבן, שעמד בשיממונו ברחוב קינג ג'ורג פינת שמואל הנגיד במשך שנים ארוכות. קראו לו פעם מלון בת שבע, שברבות הימים הפך לבניין נטוש ומוזנח שרוח החיים היחידה בו היתה יונים מקננות.

 



מלון הבוטיק 'טריפ בת שבע' (צילום: אורי אקרמן)

מלון הבוטיק 'טריפ בת שבע' (צילום: אורי אקרמן)

היזם ראובן אלה, הבעלים של חברת אלה אחזקות, נולד בירושלים בשנת 1959 לשכונה של פעם, שבה כולם מכירים את כולם, וגדל במשפחה גדולה שבה הכל התרחש בחצרות – החברויות, השכנות, העסקים, הבישול, והריחות. לפני מספר שנים, לאחר שבילה במרכז העיר והוטרד ממראה הבניין העזוב, החליט לעשות מעשה ולהקים במקומו בית מלון. וזה תחילתו של סיפור רומנטי, שסופו במלון בוטיק יפהפה בלב ליבה של העיר.

במהלך השיפוץ נהרס המלון כולו ונשאר השלד בלבד, עליו נבנתה האדריכלות הפנימית, ובתוספת עיצוב מרהיב התוצאה היא מקסימה ממש ולגמרי חדשה. כשהגעתי, היתה לי בעיה קלה לאתר את החניה הנסתרת של המלון, מאחר ואני לא נווטת מנוסה, אבל מכאן ואילך הכל היה נהדר. פגשתי במלון אורחים מכל הארץ, גם ירושלמים, שבחרו בו בשל המיקום הנוח במרכז העיר והקרבה היחסית לאטרקציות הבולטות שמציעה ירושלים – העיר העתיקה, הכותל המערבי, שדרות ממילא, משכנות שאננים, שוק מחנה יהודה, בקיצור לוקיישן מושלם.


סיגל קליין במלון הבוטיק 'טריפ בת שבע' (צילום: רודריגז)

סיגל קליין במלון הבוטיק 'טריפ בת שבע' (צילום: רודריגז)

האלמנט המרכזי שנבחר לעיצוב המלון נוצר בהשראת שטיח עתיק של שכנו של ראובן. מדובר בקיר מסך "משרביה" בצבע לבן, המעטרת את המלון חיצונית, ובעיצוב הפנימי היא מופיעה כמוטיב חוזר ויפהפה בחדרים, כמחיצות וכהסוואה. בעיני זה רעיון גאוני שמוסיף הרבה לייחודיות של המלון.

אדריכלית הפנים שנבחרה היא דנה אוברזון, הבת של, שעיצבה חדרים נוחים ומודרניים, אך כאלו שעדיין יזכירו את סיפור המסע שלשמו הוקם המלון. היא בחרה רהיטים בקו נקי, שטיחים, גלובוסים, משקפות ומזוודות אשר מחזקים את חווית המסע בזמן. העיצוב הוא מרהיב, וכולל קירות בגוון אפור כהה שאני מאוד אהבתי, ומעניקים נופך דרמטי לכל העלילה, ובשיבוץ רהיטים בכתום ובתכלת טורקיז.

 

הדבר הראשון שמושך את העין כשנכנסים לחדר הוא ללא ספק הנוף שנשקף מבעד לחלון, שהשקיף אל רחובות העיר ירושלים לכיוון גן העצמאות. כשהחלון מכוסה בחלקו על ידי המשרביה המסוגננת. את החוויה משלימה ארוחת הבוקר, המלון לא מגיש ארוחות ערב, מתוך כוונה שהאורחים ייחוו חוויה ירושלמית וייצאו לאכול במסעדות המעולות שיש לנו בעיר. את ארוחת הבוקר ניתן לסעוד בחצר הקטנה והמסוגננת או בחדר האוכל עצמו, שהוא קטן ונעים, בלי תורים ועומס, אבל עם מגוון מנות חלביות עשירות ושירות מפנק.

מלון הבוטיק 'טריפ בת שבע' (צילום: אורי אקרמן)

מלון הבוטיק 'טריפ בת שבע' (צילום: אורי אקרמן)

המלון מספק אפשרויות בילוי בעיר, כמו למשל שיתוף פעולה עם חברת סמארט תור הממוקמת במתחם התחנה, שם ניתן לקחת טיול סגווי מדליק לכיוון משכנות שאננים או ממילא, או לרכוב על אופניים בפארק המסילה. מי שמעדיף להתרווח בשקט במלון יוכל לעשות זאת בטרקלין העסקים בקומת הגג עם ספות גדולות ושולחנות בר, אבל בתפאורה שאין בשום מקום אחר – נוף גגות ירושלים.

מלון "טריפ ירושלים בת שבע". רח' קינג ג'ורג' 42. טל' 9410*.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר