הפועל ירושלים (צילום: שרון בוקוב)
הפועל ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

דעה | חסרי ביטחון ואגרסיביות: למרות הניצחון מול הפועל ת"א הפועל נראית רע

כבר מספר שבועות שהפועל לא מתפקדת, בעיקר בהגנה, ומה שהספיק מול האדומים מתל אביב בוודאי שלא יספיק ברבע גמר הגביע ביום שני מול מכבי ת"א | טור דעה

פורסם בתאריך: 18.11.19 10:41

אחד הציטוטים היותר זכורים של גרג פופוביץ', המאמן האגדי של סן אנטוניו ספרס, הוא "I want some nasty", שהוא אמר לשחקנים שלו בפסק זמן. בתרגום לשפת הכדורסל, כפי שהוא המשיך ואמר באותו פסק זמן, הכוונה לשחק חזק, עם ביטחון ובלי הססנות. אם צריך לתמצת במילה אחת את מה שחסר ליושבי הארנה מהשחקנים שנמצאים על הפרקט בשבועות האחרונים, nasty זו בחירה לא רעה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הפועל לא משחקת טוב מאז ההפסד ביד אליהו. יותר נכון לומר, בכל משחק היו לה יותר מידי דקות לא טובות, גם אם בסוף הספיק רבע אחד שבו השחקנים העלו הילוך כדי לסיים עם ניצחון. גם עודד קטש יודע את זה ואחרי הניצחון על הפועל תל אביב אתמול הוא הודה שהקבוצה "לא בתקופה טובה". נראה שהשיא היה במשחק הגביע מול האדומים מתל אביב, שבנוסף ליכולת מקצועית ירודה התווסף אליו גם חוסר ביטחון וחוסר מוכנות מנטלית למשחק נוקאאוט שאין ממנו דרך חזרה. או לפחות כולנו נקווה שזה אכן היה שיא שלילי ומכאן הפועל תתחיל גרף של שיפור.

ואם נמשיך עם חוסר אנרגיות כבעיה מרכזית, משהו עדיין חסר בטיישון תומאס של העונה. הסטטיסטיקה ירדה רק במעט בנקודות, אחוזים מהשדה, ריבאונדים וחסימות, אבל זה מעבר למספרים. תומאס נכנע יותר מדי פעמים בצבע. בשיא שלו בשנה שעברה הוא היה המנוע של הפועל, הגיע לכל מקום במגרש והפגין עליונות שסימנה אותו לדעתי אפילו כהתאמה אפשרית לקבוצת יורוליג. השנה זה עדיין לא זה. אחרי סל בצבע מול אלישי כדיר תומאס שחרר אוויר עם צעקה, שמתארת את הקושי שלו העונה, ואולי מכאן דברים ייראו יותר טוב. יש בעיה גם בציוות עם סולימן בריימו. שניהם עם קליעה לא קיימת (תומאס) או לא יציבה (בריימו) מבחוץ, לא מוסרים טוב וכרגע לא מספיק אגרסיביים מתחת לסלים כדי לתת יתרון משמעותי להפועל, בטח מול קבוצות חזקות.


אלון אקרמן (צילום: פרטי)

אלון אקרמן (צילום: פרטי)


לא סתם עם עידן זלמנסון, עם ראיית משחק וקבלת החלטות טובה, הפועל נראית לא פחות טוב. גם נמרוד לוי שהיה פצוע לשני משחקים יכול לתת ערך מוסף. מבין הגבוהים של הפועל הוא מקבל הכי פחות דקות ולוקח הכי הרבה ריבאונדים (7 למשחק), שלא לדבר על הקליעה מבחוץ. ובכלל, השחקנים המובילים של הפועל (ג'יימס פלדין, למשל) צריכים לעלות את הרמה והמחויבות ההגנתית ולסחוף אחריהם את השאר. אולי זה יעזור להעיר את טרנט לוקט שעדיין לא נותן להפועל את מה שמצופה ממנו.



ואולי דווקא משחק רבע גמר הגביע מול מכבי תל אביב ביד אליהו יכול להיות נקודת מפנה חיובית, גם אם לא יסתיים בניצחון, אבל משחק שבו לפי יחסי הכוחות להפועל יש בעיקר מה להרוויח, ותמיד להתמודד מול יריבה חזקה ואגרסיבית רק יכול לעזור להמשך. כרגע העיסוק הוא בעיקר לגבי מועד המשחק (עדיין לא הוכרע בעת כתיבת שורות אלו). מבחינה יבשה הסיטואציה של מכבי היא אכן קשה יותר כי מדובר בשני משחקים צמודים, כשאחד מהם הוא משחק חוץ באירופה. לכן קביעת המשחק ליום שני היא סבירה. אבל מה שלא סביר זו הדרך של איגוד הכדורסל: אם בכל מקרה מכבי לא יכולה לשחק בראשון, גם אם היריבה היא הפועל ירושלים או הפועל תל אביב, למה ההחלטה נפלה רק לאחר המשחק? ולמה ללא שיתוף פעולה עם הפועל? אפשר היה להחליט מראש שהמשחק ביום שני ואז אולי ניתן היה לסדר את לוח המשחקים כדי שלא יהיו משחקים צמודים. עכשיו כנראה מאוחר מידי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר