מחאת ההורים בכיכר ספרא, הערב (צילום: שלומי הלר)
מחאת ההורים בכיכר ספרא, הערב (צילום: שלומי הלר)

מהפכת הכלים החד פעמיים: מחאת הורים בזמן ישיבת מועצת עיריית ירושלים

קבוצת הורים הקוראים להחליף את הכלים החד פעמיים בצהרונים העירוניים הגיעה למחות הערב, חמישי, בזמן קיומה של ישיבת מועצת עיריית ירושלים בכיכר ספרא. "רצינו להראות נוכחות"

פורסם בתאריך: 28.11.19 21:49

הדרישה להפסקת השימוש בכלים חד פעמיים הגיעה הערב, חמישי (28.11) לכיכר ספרא ולישיבת מועצת העירייה, כאשר הורים פעילים, אשר קוראים להחיל את מהפכת החד פעמי גם בצהרונים העירוניים, הגיעו למחות בזמן ישיבת מועצת העירייה. ההורים הקימו ברחבת כיכר העירייה מיצג מחד פעמי שבו נכתב "עיריית ירושלים נחנקנו".

חלק קטן מהמוחים אף נכנסו לישיבת מועצת העירייה והרימו כל צעקה בנושא.

"הכוונה להעביר את המסר להכניס כלים רב פעמיים לגנים ולצהרונים", מספרת בשיחה עם "כל העיר", כרמל אייזן, פעילה בנושא ואם לשלושה ילדים. "רצינו להראות נוכחות ולדבר עם חברי המועצה ולומר להם שזה דחוף, ולא עניין של מה בכך – שהם לא ידברו איתנו רק שיהיה להם זמן. בנוסף, ישנה עצומה המכילה אלפי חתימות והדורשת מראש העיר, משה ליאון, ועוד גורמים להפסיק לאלתר את השימוש בכלי אוכל ובמיכלי הובלה מפלסטיק חד-פעמי".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"המסר של הפעולה הוא שכל עוד המצב נמשך זה מסכן את הילדים בשתי דרכים", מוסיפה וטוענת אייזן. "הדבר הראשון שאנו חוששים מההשלכות הבריאותיות של השימוש בכלים חד פעמיים, מכיוון שהילדים מקבלים את האוכל בכלי פלסטיק דקים כאשר האוכל רותח. בנוסף, זו ההשלכה הסביבתית – אנחנו משליכים אלפי כלים ביום מהגנים, ואפשר להימנע מזה ולחסוך".



כפי שפורסם בתחילת החודש ב"כל העיר", מהפכת החד פעמי בצהרונים לא תגיע בקרוב לירושלים. ל"כל העיר" נודע כי במסגרות החינוך של עיריית ירושלים ימשיכו להשתמש בכלים חד פעמיים בזמן ארוחות הצהריים של התלמידים. בין הסיבות שצוינו כי המבצע מורכב בשל הפן הכספי – המעבר לשינוי לכלים רב פעמיים כרוך בהוצאות גבוהות ורבות, בין היתר רכישת מדיחי כלים לבתי הספר, קניית כלים רב פעמיים, כוח אדם אשר יבצע את מטלת הכנסת הכלים למדיחים ועוד.

"מבחינה כספית, החיסכון הוא לא רק בזה שמפסיקים לרכוש כלים חד פעמיים", ממשיכה ואומרת אייזן. "אלא גם בהיטל הטמנה שהרשות משלמת ובהפחתה של כמויות פסולת לפינוי. בטווח הקרוב זה נוח להשתמש בחד פעמי, אך בטווח הארוך מדובר בבזבוז. זו השקעה חד פעמית של מדיח כלים, וכלים מנירוסטה להגשה שחוסכים כסף. התחילו את זה כבר בעיריות אחרות לפני כמה שנים. אני חושבת שיש עכשיו התעוררות בנושא הזה, והשאיפה שלנו שכבר השנה ייפסק השימוש ויעברו לכלים רב פעמיים בגנים ובצהרונים".



קישור לעצומה – מוציאים את הכלים החד פעמיים מבתי הספר והגנים בירושלים:
https://www.drove.com/campaign/5d9454eea91e820001d79ce7?utm_medium=copy+link&skey=.ZIh

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר