עודד קטש, טיישון תומאס (צילומים: אורן בן-חקון, ניר קידר)
עודד קטש, טיישון תומאס (צילומים: אורן בן-חקון, ניר קידר)

דעה | הגנה, הגנה ושוב הגנה: כדי לחזור מיד אליהו עם הגביע הפועל תצטרך לשמור

עם ממוצע ספיגה של 85 נקודות בעשרת המשחקים האחרונים, לכולם ברור שזוהי נקודת התורפה של הפועל העונה. רגע לפני שבוע הגביע זה חייב להשתנות | טור דעה

פורסם בתאריך: 5.2.20 17:06

הפועל ירושלים היא לא קבוצת הגנה, וזה בלשון המעטה. בעשרה משחקים ששיחקה הקבוצה בשנת 2020 (לא כולל המשחק נגד אנטוורפן ברביעי האחרון) ספגה הקבוצה 85 נקודות בממוצע למשחק. הרבה יותר מדי.

אז לאן נעלמה ההגנה הסבירה של תחילת העונה? יש שאומרים שהיא נסעה עם טרנט לוקט לארצות הברית, יש כאלה הטוענים שמתחילת העונה לא באמת היתה הגנה אדומה על הפרקט. ולמה זה בכלל חשוב? אותי לימדו שתארים מגיעים עם הגנה חזקה. בעברי כשחקן במחלקות הנוער של הפועל ירושלים נוכחתי לדעת שאפשר לקחת אליפויות גם עם קבוצות הגנה סבירות, שיש להן התקפה רצחנית. אז להפועל של העונה יש התקפה לא פחות ממדהימה. על אף משחק שלעיתים חוזר על עצמו עם פיק אנד רול מטריד ומעייף, יש בהתקפה האדומה חיים, היא דינמית, מגוונת ומאוד אופציונלית. אבל חבר'ה, אם הקבוצה לא תשמור לפחות רבע אחד טוב במשחק, עונה שכרגע נראית חלומית, יכולה להפוך בין רגע ללא פחות מסיוטית עבור האוהדים האדומים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


וזה מתחיל בשבוע הקרוב. שבוע הגביע. ביום שני תפגוש הפועל את מכבי ראשון לציון. משנה לשנה ההיסטוריה בין המועדונים רק הולכת ותופחת. בעונה שעברה האדומים ניצחו את הכתומים מעיר היין גגמר הגביע, אך גם הפסידו לאותה ראשון לציון בחצי גמר הפיינל-פור. כמובן שאת אובדן האליפות ב-2016 כולנו עדיין זוכרים.

כבר אז, אחרי הטראומה בגמר ההוא בארנה, למדו הפועל ואוהדיה שכבודה של היריבה במקומה מונח, ולא משנה זהותה. זלזול לא יהיה שם, גם לא יהירות, אבל הפועל תהיה חייבת להתמודד עם העובדה שהיא מגיעה כפייבורטית ברורה לשבוע הזה. עודד קטש צריך לעבוד שעות נוספות על הפן המנטלי, הוא לא פחות חשוב מהפן המקצועי.


ליאור אליאב (צילום: פרטי)

ליאור אליאב (צילום: פרטי)


ולגבי הצד המקצועי – כדאי להבין מספר דברים לפני העלייה לפרקט ביד אליהו בשבוע הבא. דבר ראשון, לפני כל טקטיקה, אלו הם "ארבעת המופלאים", כמו שכינו אותם השבוע באירופה, הפועל ירושלים היא ג'יימס פלדין, טיישון תומאס, ג'ייקובן בראון וסולימן בריימו. רביעיית הזרים הזאת חייבת להירשם קבוע בטופס המשחק – את הזר החמישי אני משאיר לשיקולו של קטש, אבל הם ה"באנקר", והוא חייב להבין את זה. לטעמי, ערב חגיגת הגביע, הולנד עדיף על פני מאק בסגל האדום. הוא בכל זאת מחובר קצת יותר זמן, הוא משחק בעמדה 3, שבה אין להפועל אופציה אחרת כמו שיש לה בעמדות הגארד. הולנד גם מוסיף את הסייז שהיא תצטרך מול דריל מונרו, ג'יימס קלי, עוז בלייזר ובעיקר במאצ' אפ מול ג'ורדן סווינג.



דבר שני שקואץ' קטש חייב לשים עליו דגש הוא החילופים האוטומטיים, שהפכו את ההגנה של הפועל לרכה, וגורמים לשחקנים לא לרדת נמוך על הרגליים ולשמור. לא הגיוני שבכל פוזשן הגנתי הגבוהים ישמרו את הגארדים של היריבה, ושחקני החוץ באדום ישמרו את שחקני הפנים. זה מחדל שחייב להיפסק כאן ועכשיו. מול הניסיון והאיכות של מונרו, והכוח והעוצמה של קלי זה יעלה ביוקר. זה יעלה בגביע המדינה.

מנהלים, מאמנים, שחקנים וקהל האוהדים היקרים – קחו את השבת הזאת למנוחה, תפילה והרבה מחשבה – כי הגביע הזה חייב להישאר בעיר הבירה. יאללה הפועל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר